به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
در انگلستان در سال 94-93 بحثی درباره نمایندگان بود که با بررسی های انجام شده مشخص شد نمایندگان وضع بهتری نسبت به مردم دارند و برای جلوگیری از اشرافیگری کمیسیونی تشکیل شد و همه نمایندگان بعد از قسم خوردن مجبور شدند تمام دارایی خود را افشا کنند
"خیبرآنلاین" - احمد توکلی با بیان اینکه مسئولان از افشای اموالشان نترسند گفت: هنوز هم افراد انقلابی وجود دارند. کسانی از مسئولان هم که مورد انتقاد قرار می گیرد در بسیاری موارد استقبال می شود و اصلاح می شوند.

به گزارش تسنیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دلایل عقب ماندگی در حوزه عدالت گفت: در سال های اول انقلاب عدالت خواهی رایج بود، مسئولان عموما مردمی بودند و تعلقات دنیاطلبانه و رفاه طلبانه هنوز ایجاد نشده بود و جنگ نیز موجب شد روحیه فداکاری بیشتر نمود پیدا کند، ما به سمت عادلانه تر شدن توزیع منابع و سمت ها می رفتیم و هم قدرت و هم ثروت بهتر از گذشته بود و روند مثبتی داشت ولی از اواخر جنگ وضعیت تغییر کرد و برخی مسئولین به فکر ثروت اندوزی افتادند.

امیرمومنان می فرماید: اگر مسئولین به فکر ثروت و مال اندوزی باشند مردم جامعه فقیر می شوند. دکتر یزدی استاد دانشگاه فردوسی مشهد می گوید: جهان سوم جایی است که اگر مسئولان به فکر رفاه خود باشند مردم را بیچاره می کنند و اگر به فکر رفاه مردم باشند خودشان باید بیچارگی را تحمل کنند که اسلام دومی را توصیه کرده که اگر مسئولیتی را به عهده گرفتی باید از بسیاری از مواهب دنیوی چشم پوشی کنی و این سفارش را امام و رهبر انقلاب نیز داشته اند.

وی گفت : امام فرموده اند، امان از روزی که خوی کاخ نشینی بر مسئولین حاکم شود که در آن صورت باید فاتحه اسلام را خواند. اگر مسئولیتی به  عهده گرفتی باید از مال دنیا چشم پوشی کنی. تمایلات رفاه طلبی وقتی بیشتر شود توزیع عدالت امکان پذیر نیست و اشکالات مختلف در رشد منفی سرمایه گذاری و فقر احساسی، نسبی و مطلق می گذارد که از مسئولین آغاز می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  درباره عذرخواهی رهبر انقلاب از مردم و خدا گفت: رهبر انقلاب اول از قول خودشان و بعد از جانب بقیه معذرت خواهی کردند که این نشانه صداقت ایشان است.

او در ادامه گفت: شرط لازم تصمیم گیری درست داشتن اطلاعات لازم و کافی است اما شرط دیگر این است که اگر فرد تقوا داشته باشد سقوط نخواهد کرد. در دولت قبل برای تصویب یارانه قرار شد به هرکس 40 هزار تومان یارانه تعلق گیرد درصورتیکه ما تصمیم مان این بود که به هرکس 18 هزار و 600 تعلق گیرد که با تصویب 40 هزار تومان مشکلات زیادی ایجاد شد.

وی درباره راههای جبران عقب ماندگی در عدالت گفت: دستگاه های مبارزه با فساد که به درجات فساد مبتلا می شوند، باید جلوگیری شود چون تصمیم درست درباره قوانین نجات بخش گرفته نمی شود. شفافیت موجب جلوگیری از فساد می شود و قوانین نیز باید اصلاح شود. اگر بخواهیم عدالت برقرار کنیم باید شیوه های ظالمانه که به عدالت ضربه می زند، خشکانده شود.

توکلی در ادامه درباره اشرافیگری گفت: تجمل گرایی به ضعف شخص و فشار اطرافیان بستگی دارد که موجب می شود از مسیر حق خارج شوند؛ بنابراین تولید و اشتغال ضربه می خورد و فقر و نابرابری گسترش می یابد. ارتجاع همانطور که رهبری فرمودند، اتفاق افتاده است، رسانه ها نیز به این ارتجاع مبتلا شده اند.

وی افزود: در انگلستان در سال 94-93 بحثی درباره نمایندگان بود که با بررسی های انجام شده مشخص شد نمایندگان وضع بهتری نسبت به مردم دارند و برای جلوگیری از اشرافیگری کمیسیونی تشکیل شد و همه نمایندگان بعد از قسم خوردن مجبور شدند تمام دارایی خود را افشا کنند. بنابراین ما نباید از افشاگری بترسیم و با این راه از اشرافیگری جلوگیری کنیم.

 توکلی درباره ظرفیت انتقادپذیری در بین مسئولان گفت: هنوز هم افراد انقلابی وجود دارند. کسانی از مسئولان هم که مورد انتقاد قرار می گیرند، در بسیاری موارد استقبال می شود و اصلاح می شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: