به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
غرب در حال حاضر به داعش کمک و از جبهه النصره، گروه تروریستی داعش و گروه های افراطی و تروریستی مشابه آنها بدون هیچ خجالت و تحت عناوینی که حتی برای افکار عمومی خودشان هم قانع کننده نیست، دفاع می کند
"خیبرآنلاین" - رئیس جمهوری سوریه پس از دیدار با جابری انصاری معاون ظریف و فرستاده روحانی، ضمن تاکید بر ادامه قاطع عملیات پاکسازی منطقه غوطه شرقی دمشق اظهار داشت: حملات رسانه ای و سیاسی برخی کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و… به دولت و ارتش سوریه مبنی بر کاربرد تسلیحاتی براساس دروغ و با هدف بهانه سازی برای حمله به ارتش سوریه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رئیس جمهوری سوریه گفت: اتهام های غرب مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی بهانه ای برای حمله به ارتش سوریه بوده، همانگونه که پیشتر با این ترفند فرودگاه الشعیرات بمباران شد.

بشار اسد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما در دل جنگ قرار داریم و طبیعی است که هر چیزی را جدی بگیریم. غرب از همان روز نخست جنگ در سوریه می کوشد بهانه ای برای حمله تمام عیار به کشور بیابد اما تاکید می کنم که سلاح شیمیایی در سوریه وجود نداشته و این یک دروغ و نیرنگ است.

وی ادامه داد: ساکنان غوطه شرقی می خواهند از دست تروریست ها آزاد و به آغوش کشور و دولت بازگردند. از این رو عملیات علیه تروریسم همراه با فراهم ساختن زمینه برای خروج شهروندان از این منطقه و انتقال آنها به مناطق تحت کنترل دولت ادامه می یابد.

اسد گفت: سوریه با حمله رسانه ای و سیاسی با هدف جان بخشیدن دوباره به تروریسم که به تازگی ضربات پیاپی دریافت کرده، روبرو است.

رئیس جمهوری سوریه ادعاهای غرب علیه کشورش را نادرست و سخیف دانست و گفت: ائتلاف غربی به طور مستمر فجایعی را علیه غیرنظامیان سوری مرتکب شده و غرب از جبهه النصره، داعش و گروه های تروریستی با عناوین مختلف حمایت می کند.

وی با تبیین سفر اخیر هیات های ایرانی و روسی به سوریه و دیدارشان با مقام های سوری جهت هماهنگی و پیگیری نتایج کنفرانس سوچی، خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده نیر دیداری 3جانبه بین روسیه، ایران و ترکیه با هدف بررسی تحولات سوریه انجام خواهد شد.

بشار اسد هدف از تصویب برخی قطعنامه های شورای امنیت را حمایت از تروریست ها و رویارویی با ارتش سوریه دانست و با تاکید بر ادامه مبارزه با تروریسم گفت: از همان ابتدا مبارزه با تروریسم را از حلب، حمص، دیرالزور آغاز کردیم و عملیات غوطه شرقی نیز ادامه مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف سوریه است.

وی افزود: به نظر می رسد اینگونه قطعنامه ها غالبا با فروپاشی روحیه تروریست ها همزمان می شود و هدف آنها از یکسو حمایت از تروریست ها و از سوی دیگر بالابردن روحیه آنهاست.

رئیس جمهوری سوریه با رد ادعای غربی ها مبنی بر استفاده از تسلحیات شیمیایی در سوریه تاکید کرد: هیچگونه تسلیحات شیمیایی در سوریه وجود ندارد و سخن گفتن درباره آن صرفا نوعی باج خواهی است.

وی با دروغ دانستن ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش افزود: ائتلاف غربی در طول این مدت بارها به نیروهای سوریه و نیروهایی که به همراه ارتش سوریه علیه داعش می جنگند، حمله کرده است. به بیان دیگر می توان گفت که این ائتلاف، بدون درنظرگرفتن عنوان، در واقع نیروی هوایی داعش است.

بشار اسد گفت: غرب در حال حاضر به داعش کمک و از جبهه النصره، گروه تروریستی داعش و گروه های افراطی و تروریستی مشابه آنها بدون هیچ خجالت و تحت عناوینی که حتی برای افکار عمومی خودشان هم قانع کننده نیست، دفاع می کند.

وی در پایان، با محکوم کردن حمله ترکیه به خاک سوریه این اقدام را تجاوز به خاک کشورش برشمرد و آن را در راستای حمایت از تروریست ها دانست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
ترکیه برای مهار کردها به سوریه آمده کردهای جدایی طلب اقلیمهای چهارگانه از ایادی صهیونیست هستند وطول تاریخ به نفع اسرائیل چپاولگری وایجاد ناامنی میکردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: