به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار می‌دادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود
"خیبرآنلاین" -

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال. اللّهُمَّ اهدِنا هُدَی المُهتَدین وَارزُقنَا اجتِهادَ المُجتَهِدین.(۱)

 تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیز در هر نقطه‌ی کشور و هر نقطه‌ی جهان، و همین‌طور به همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند. بخصوص تبریک عرض میکنم به خانواده‌ی معزّز شهیدان و جانبازان عزیز و خانواده‌هایشان، و بخصوص تبریک میگویم به جوانان و نوجوانان کشور که امیدآفرینند و پیشرانِ حرکت ملّی کشورند. امیدوارم نوروزی شاد و شیرین داشته باشند و سالی پُرخیر و برکت. امسال فصل بهارِ طبیعت با فصل بهار معنویّت هم‌زمان است؛ یعنی فروردین و اردیبهشت و خرداد، با رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان. امیدواریم که ان‌شاءالله رشد طبیعی و رشد معنوی، هر دو را امسال برای کشورمان و ملّتمان داشته باشیم. این امید در دل جوانه میزند که ان‌شاءالله رویشهای معنوی در کنار رویشهای مادّی، ذخیره‌ای برای این ملّت و این کشور و آینده باشد. سلام عرض میکنیم به محضر حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) و یاد میکنیم و درود میفرستیم به روح مطهّر امام بزرگوارمان.

 یک جمله در باب سال ۹۶ و یک جمله هم در باب سال ۹۷ عرض میکنیم: سال ۹۶ مثل همه‌ی سالها مجموعه‌ای بود از فرازونشیب‌ها و شیرینی‌ها و تلخی‌ها، مثل همه‌ی دورانهای زندگی؛ شیرینیِ سال ۹۶ بُروز عظمت و اقتدار ملّت و حضور ملّی بود از اوّل سال تا آخر سال. اوایل سال، حضور بسیار عظیم و خیره‌کننده‌ی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود؛ بیش از چهل میلیون از جمعیّت کشور در انتخابات شرکت کردند و این حضورِ بسیار پُرمعنا و خوبی بود. بعد هم در راه‌پیمایی روز قدس در ماه مبارک رمضان و در پایان سال هم، راه‌پیمایی نهم دی و برتر از همه راه‌پیماییِ تماشایی بیست‌ودوّم بهمنِ امسال. البتّه در نهم دی بر اثر اغتشاشهایی که به وجود آمد -و من اشاره میکنم- مردم چند روز پی‌درپی در شهرهای مختلف کشور راه‌پیمایی‌های خودجوش داشتند که همه‌ی اینها نشان‌دهنده‌ی حضور ملّت بزرگ ایران و ملّت بصیر و چالاک و آماده‌به‌کار ایران در همه‌ی میدانهایی که حضور او لازم است بود.

یک نقطه‌ی مهم و شیرینِ دیگر در سال گذشته این بود که جمهوری اسلامی توانست تهدیدهای منطقه‌ای -که هدف آن تهدیدها، لااقل یکی از اهداف آن تهدیدها ضربه‌‌ی به جمهوری اسلامی بود- را تبدیل کند به فرصت. نه‌فقط تهدیدها آسیبی به کشور نرساند بلکه تبدیل شد به فرصت؛ و کسانی که آگاه از مسائل بین‌المللی هستند، این معنا را بدرستی درک میکنند.

یک نقطه‌ی مثبت دیگر تلاشهایی بود که در جهت زنده کردن و به کاربستن شعار سال -یعنی تولید ملّی و اشتغال در ذیل عنوان اقتصاد مقاومتی- انجام گرفت. کارهای خوبی برای مسئله‌ی اشتغال و تولید ملّی شد، البتّه کارهای زیاد دیگری باقی مانده است که باید بشود. و این شعار تا حدودی عملی شد در کشور، لکن به‌طور کامل بایستی کار ادامه پیدا کند تا ان‌شاءالله این شعار عملی بشود.

 تلخی‌هایی هم در سال ۹۶ داشتیم؛ حوادث زلزله، سیل، هواپیما، کشتی، که برخی از عزیزان ما جان باختند در این حوادث و حوادث تلخی بود برای ما. علاوه بر اینها خشکسالی در برخی از مناطق کشور بود که همچنان ادامه دارد و امیدواریم فضل الهی در بهار آن را جبران کند. و برخی از مشکلات معیشتیِ قشرها از گذشته همچنان ادامه پیدا کرد که بایستی تلاش بشود و همه تلاش کنند و من یک اشاره‌ای خواهم کرد که ان‌شاءالله این مشکلات برطرف بشود. البتّه در ماه‌های آخر سال، [که] طبق برنامه‌ریزی دشمنانِ ملّت ایران اغتشاشهایی هم در کشور صورت گرفت؛ ملّت ایران خودش وارد میدان شد و حتّی آن کسانی که می خواستند اغتشاشها را به نام آنها تمام کنند، خودشان وارد میدان شدند و در مقابل اغتشاشگران ایستادند؛ و البتّه حادثه‌ای بود، پیش آمد و عظمت ملّت ایران روشن شد.

درباره‌ی سال ۹۷، سالی که از این لحظه آغاز می شود، آنچه مهم است، این است که همه باید سخت کار کنند. بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار می دادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطرح است لکن مسئله‌ی اصلی ما امسال هم مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را -با شرحی که ان‌شاءالله در سخنرانی عرض خواهم کرد- همه تعقیب کنند و دنبال‌گیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتیِ مردم -هم مسئله‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها- حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محور قرار دادم برای شعار امسال؛ شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. البتّه این حمایت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفی دارد که این ابعاد را من ان‌شاءالله در سخنرانی باز خواهم کرد و تشریح خواهم کرد و آنچه را که قشرهای مختلف مردم و مسئولینِ گوناگون کشور میتوانند انجام بدهند، ان‌شاءالله مطرح خواهم کرد.

امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است، به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

* پانوشت:
۱) برگرفته از دعای روزهای ماه رجب
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
بازاری زمان احمدی نژاد زار میزد چون نمیشد احتکار کنه حالا جنس احتکار میکنه غذای فاسد رو گرون میفروشه غذایی که احتکار کرده فاسد شد رو میفروشه جنس دموده رو گرون میفروشه نمیکنه معدومش کنه با دمش گردو میشکنه میگه زنده باد اصلاحات دلت خوشه (...) کالای ایرانی وقتی احتکار باشه چه حمایتی میشه ازش کرد این مملکت هنوز تو احتکار قرون وسطی مونده تف به گور پدر ومادر (...) تف به گور پدر یهودی کالای ایرانی یعنی چه وقتی احتکار اجازه حرکت به تولید ومصرف نمیده احتکار شده دنده سنگین انگار دنده دو وجود نداره فقط دنده یک نیم کلاج چه کشکی چه دوغی
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
چطور دم از خودکفایی می زنید در حالی که با منطق علم اقتصاد
اینکار امری غیر کارشناسی تلقی می شود؟ توضیح اینکه در آنچه علم اقتصاد
نامیده می شود - که تمامام بر مبنای بازار آزاد است- اساسا خودکفایی
معنایی ندارد و تعلیمات منسوخ مرکانتالیستها محسوب می شود. با تفکر بازار
آزاد وقتی واردات ارزانتر و به صرفه تر از تولید است شما باید وارد کنید
به جایی آنکه تولید کنید! و این دقیقا همان تفکر زنگنه بود و هست که می
گفت نیازی به توسعه پالایشگاهها و بنزین نیست و
بهتر است وارد کنیم! یا تفکر روحانی است که علنا خودکفایی کشاورزی را به
صرفه نمی داند و واردات را ترویج می کند.
پس حداقل پیشنیاز قطعنامه های شما مبارزه با اقتصادانان است. اساساسا
اقتصاد علم نیست. یک ایدئولوژی بسیار کثیف و شیطانی است.


اما مرکانتالیسم اتفاقا نیاز امروز جامعه ما است. خودکفایی اساسا یک
مفهوم مرکانتالیستی است. ایجاد مانع بر سر واردات و انحصارگرایی برای
تولیدات داخلی مولفه های اصلی این مکتب هستند. البته برای همین
مرکانتالیسم به استعمار و اسثمار ملتهای دیگر انجامید چرا هر کشور می
خواست همه منابع طبیعی و انسانی را داشته باشد. پس ناچار به استعمار رو
می آورد تا تولیدش متوقف شود.
عصر مرکانتالیسم را بازار آزاد پایان داد. با این ادعا که می توان باکنار
گذاشتن خودکفایی و واردات سود را حداکثر کرد. در این تفکر خودکفایی جایی
ندارد و هر جا واردات به صرفه تر از تولید باشد باید تولید داخلی را
تعطیل نمود و واردات کرد.
البته نتیجه نهایی اینکار بیکاری گسترده و مردمی است که پول خرید کالا
ندارند و در نتیجه رکود رخ می دهد. اتفاقی که هم در ایران و هم در
کشورهای دیگر رخ داده است.
ما چاره ای جز احیای مرکانتالیسم نداریم. باید خودکفایی اصل شود تا بحران
بیکاری و رکود خاتمه یابد. اقتصاد مقاومتی هم در واقع همان مرکانتالیسم
است.
پس به آن احترام بگذارید. نظر اسلام برای خودکفا بودن اقتصادی جامعه
مسلمین و بی نیازی آن به کفار خود یک جلوه واضح از مرکانتالیسم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
فضل الهی در بهار خشکسالی را جبران کند «جبران کند»اولا خداوند وام دار انسان نیست (...)،ثانیا هارپ بازی شما اندام کل مردم را بی حس کرده حالا خدا مقصر خشکسالی شده،ما مردم به درگاه خدا گناه کردیم که این خشکسالی روزگار ماست گناه ما چشم بستن به (...) است خدا میگوید از ترس مرگ (...) با بی آبی و گرسنگی شما ملت ترسو را خواهم کشت تا بدانید مرگ فقط با (...) نیست و خشکسالی و گرسنگی کاری میکند هر روز روزی هزار مرتبه آرزوی مرگ کنیم (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: