به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی‌گری و شهوترانی به شدت مقابله شود
"خیبرآنلاین" - امام خامنه‌ای در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ 100 درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حلول ماه شعبان، این ماه را همچون ماههای رجب و رمضان بستری مناسب برای ارتباط بیشتر با خدا و انس با قرآن و استفاده از دعاهای پرمضمون وارده و معرفت اندوزی برشمردند و با اشاره به شکل‌گیری وزارت اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: مجموعه اطلاعاتی از ابتدا سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان‌های خوبی پس داده است.

ولی امر مسلمین با تأکید بر اینکه آحاد وزارت اطلاعات پدیدآمده‌ی انقلاب و فرزندان امام(ره) و انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره 100 درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.

ایشان وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و گفتند: در همه جای دنیا دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند.

امام خامنه‌ای با تأکید بر اینکه چارچوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی را امام(ره) مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیتنامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است، خاطرنشان کردند: در این چارچوب، رهبری هم بخشی از نظام است و نه خودِ نظام.

ایشان با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن جناحِ انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همه اجزای وزارت اطلاعات را به مطالعه دقیق وصیتنامه و فرمایشات امام(ره) توصیه مؤکد کردند و گفتند: باید همه بخشها و بدنه وزارت با مبانی و اصول انقلاب کاملاً آشنا باشند و در این چارچوب، انقلابی عمل کنند.

ایشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.

ولی امر مسلمین سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل به رغم همه امکانات خود تا به حال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم، مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.

امام خامنه‌ای سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی گفتند: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».

ایشان با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز افزودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی به وسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

ولی امر مسلمین برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را یکی از راههای مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمردند.

ایشان یکی دیگر از راه‌های مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی امانت‌دار کشور و مردم باشد، باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچکترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاهها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور را به همکاری، هم‌افزایی و رقابت حرفه‌ای توصیه کردند.

ایشان همچنین به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره کردند و گفتند: باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فساد را در بسیاری از موارد ناشی از روحیه زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی دانستند و خاطرنشان کردند: اینکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زیّ طلبگی و داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.

امام خامنه‌ای افزودند: مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.

ایشان تأکید کردند: در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی‌گری و شهوترانی به شدت مقابله شود.

ولی امر مسلمین در پایان سخنانشان خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفتند: سلام من را به آحاد مجموعه وزارت در سراسر کشور و به خانواده‌های خود برسانید و بدانید که بخش مهمی از ثواب کارها و فعالیت ها متعلق به همسران شما است زیرا این کارها و فعالیت ها نتیجه همکاری و تحمل زحمات از سوی آنان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: