به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
برخی پیام رسان‌های داخلی تا یک سوم هزینه ترافیک داخلی را دریافت می‌کنند و برخی از آنها هم مجانی هستند و این به نفع کشور و مردم است
"خیبرآنلاین" - یک کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه ۳۰ درصد ترافیک بین المللی اینترنت کشور را تلگرام می‌بلعد، گفت: روزانه ۱۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان هزینه حضور کاربران ایرانی در تلگرام است که معادل سالانه ۹۸۵ میلیون دلار است و این هزینه‌ از جیب مردم پرداخت می شود.

به گزارش تسنیم، رسول جلیلی عضو شورایعالی فضای مجازی، با بیان اینکه ماندن در پیام رسان خارجی از لحاظ امنیت ملی و مسائل اقتصادی و فرهنگی به صلاح کشور نیست، افزود: هیچ کشوری بر روی مسائلی همچون عزت، امنیت، اقتصاد و فرهنگ ملی شان شوخی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تلگرام برای تولید رمز ارز جدیدش برنامه ریزی کرده که قرار است در خرداد و تیر ارائه شود گفت: با احتساب بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام همه آن‌ها به طور بالقوه، پول ملی کشور گرام خواهند داشت که پشتوانه قانونی و حقوقی ندارد.

عضو شورایعالی فضای مجازی افزود: نمونه این مسئله بیت کوئین است که روزی 18 هزار دلار به ازای یک بیت کوئین بود و الان به زیر 10 هزار دلار رسیده است و هیچ کس پاسخگوی آن نیست.

جلیلی با اشاره به تلاش صورت گرفته برای رونق کسب و کار در پیام رسان‌های داخلی گفت: در صورت تصویب مجلس بانک مرکزی ملزم می‌شود که به صاحبان کسب و کار‌ها در پیام رسان‌های داخلی امکان پرداخت درون پیام رسانی را بدهد.

وی افزود: اعلام حرام شرعی نقض حریم خصوصی کاربران از سوی مقام معظم رهبری، آیین نامه ابلاغی رئیس قوه قضاییه، اصل 25 قانون اساسی ضامن امنیت اطلاعات کابران در پیام رسان‌های داخلی است.

عضو شورایعالی فضای مجازی گفت: پیام رسان‌های داخلی ملزم به حفظ چارچوب‌های قانونی هستند و همه می‌توانند در صورت بروز سوءاستفاده از این پیام رسان‌ها و کابران آنها شکایت کنند.

جلیلی افزود: شرکت‌هایی که در پیام رسان‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند در حال سرمایه گذاری اند تا روزی که بازگشت سرمایه شان شکل بگیرد و این مهم مستلزم اعتماد عمومی مردم و حضور بیشتر کابران است.

 یک کارشناس فضای مجازی هم در این برنامه گفت: 30 درصد ترافیک بین المللی اینترنت کشور را تلگرام می‌بلعد.

هومن اهرمی افزود: روزانه 11 میلیارد و 394 میلیون تومان هزینه حضور کاربران ایرانی در تلگرام است که معادل سالانه 985 میلیون دلار است.

وی گفت: همه این هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شود و بخش عمده‌ای از آن با تبدیل شدن به دلار از کشور خارج می‌شود در صورتی که با استفاده از پیام رسان‌های داخلی اشتغال فراوانی در کشور ایجاد می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی افزود: برخی پیام رسان‌های داخلی تا یک سوم هزینه ترافیک داخلی را دریافت می‌کنند و برخی از آنها هم مجانی هستند و این به نفع کشور و مردم است.

اهرمی ویترین مجازی، امکانات پرداخت وجه، توجه به اقتصاد محتوا و فروش محتوا را از ویژگی‌های پیام رسان‌های داخلی دانست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
وقتی تلگرام قطع میشود ایران گرام هم قطع میشود اگر یک پیام رسان ایرانی بدون وابستگی به خارج ارائه شود که در صورت قطع تلگرام وصل بماند احدی از تلگرام استفاده نخواهد کرد چون یک در میلیون هم نیستند با خارجیهایی پیام رسانی کنند که در ایران گرام عضو نیستند ودر تلگرام هستند اصلا اروپایی امریکایی ها در واتساپ هستند پس ایران گرام در صورتی که تلگرام قطع میشود وصل بماند جای تلگرام را پر میکند مثل اینستاگرام که جای فیسبوک را در همه جای دنیا گرفته و البته مالکیتش دست همان شرکت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
ایرانگرام هم وابسته به تلگرام است ما نیاز به پیام رسان واقعا بومی داریم من شماره تلفنم که تلگرام داشتم ایرانگرام درست کردم چندبعد نفر را هم ترغیب کردم ایران گرام درست کردند بعد که دیدم ایرانگرام درست کار میکند حساب کاربری تلگرام را پاک کردم دیدم حساب کاربری ایرانگرام من هم با آن پاک شده یک پیامرسان ایرانی بدون وابستگی درست کنید با انحصار شکنی ونقض مسخره بازیهای مربوط به مالکیت معنوی(جاانداختن خیالبافی با لابیگری بعد انحصاری ساختن آن چون خیال من بوده واقعا قانون مسخره ایست)بعد تلگرام اگر قطع شود مردم از آن استفاده خواهند کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: