به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
اولین قدم در ملی‌شدن صنعت فضای مجازی
مسئولان مختلف و مدیران پیام رسان‌ها فتوای اخیر امام خامنه‌ای که طی آن "تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم حرام شرعی" اعلام شده است، را نصب‌العین رفتار و عملکرد خود قرار داده و در این باره، به کاربران اطمینان قلبی و عملی داده شود
"خیبرآنلاین" - چهارشنبه 29 فروردین 1397 را باید به عنوان یک نقطه ی عطف در دوران معاصر ایران به ثبت رساند و در تاریخ بایگانی نمود و برای آیندگان درباره ی تصمیم بسیار مهم اتخاذ شده در این روز، توضیحات مستند و واقعی به یادگار گذارد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، اگر 29 اسفند 1329 به عنوان روز ملی شدن صنعت نفت نامیده شده است و در تقویم ایرانیان، به پاسداشت مجاهدتی که در آن روز صورت گرفت، به عنوان یک روز تعطیل شناخته می شود، روز چهارشنبه 29 فروردین 97 را باید به عنوان روز برداشتن اولین گام به سمت ملی شدن صنعت فضای مجازی دانست.

براساس این گزارش، پس از گذشت سال ها از ابلاغیه ی بسیار مهم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که با بی توجهی کامل دولت های دهم، یازدهم و دوازدهم مواجه شد، و با تجربه ی تلخ اتفاقات ناگوار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی در سایه ی ولنگاری فضای مجازی، در نهایت مسئولان کشور به یک تصمیم مشترک نزدیک شدند که عبارت بود از: شکستن انحصار بیگانگان در فضای پیام رسان ها.

برای کشوری که جزو چند کشور برتر ساخت موشک های نقطه زن دوربرد به حساب می آید، مایه ی سرافکندگی است که در سایر صنایع همچون خودرو و حالا فضای مجازی، دنباله رو دشمنان خود باشد و عرصه را دودستی به آنها تحویل دهد.

29 فروردین 97 در تاریخ ماند / درود بر پرچمدار

هرچند در صنعت خودرو به واسطه ی مافیای پیچیده و درهم تنیده ی دولتی - خصوصی، عملا خروج از این حصار و پیشرفت متقارن با سایر موضوعات به امری دشوار و بعضا یک رویا تبدیل شده است، اما همان جماعت مافیایی، تلاش می کردند تا در فضای مجازی که دیگر باید آن را نیز یک صنعت نوین به حساب آورد، شبکه ی اختاپوسی انحصاری را، این بار به نفع دشمنان قسم خورده ی ملت ایران فراهم آورند.

آنان با نفوذ در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری همه ی همت خود را به کار بستند تا حکم حکومتی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را زمین زده و با ایجاد شبهات مختلف و نیز، انجام برخی اقدامات دم دستی به نام این شبکه، آن را به انحراف و انسداد بکشانند.

نتیجه ی تلاش های مافیای مذکور، انحصار همه ی فعالیت های دولتی و مردمی در پیام رسان تلگرام شد که هم اکنون در سطح جامعه عوارض زیانبار آن در همه ی ابعاد قابل مشاهده است. پیام رسانی که اصلی ترین وظیفه اش تسهیل در ایجاد ارتباطات میان کاربران بود، حالا با سرکشی نسبت به قوانین کشور، عملا می خواهد نقش خرابکاران را در عرصه های مختلف بازی کند و علاوه بر مدیریت اغتشاشات دیماه 96 در عرصه ی سیاسی، از هم پاشیدگی خانوادگی و نسلی در عرصه ی اجتماعی، ترویج بی بندوباری و هرزه گردی در عرصه ی فرهنگی، توهین به علمای اخلاق و تشکیک در اعتقادات در ابعاد دینی، ایجاد شبهات مختلف و... حالا به عرصه ی اقتصادی و پول مجازی نیز ورود نماید و بدین ترتیب، اقتصاد بیمار کشورمان با چالش های خطرناک مواجه کند.

مجموعه ی مسایل فوق از یکطرف، و جفایی که در حق پیام رسان های بومی و داخلی شد، از سوی دیگر، به هدایت سریع و قاطع مسئولان نظام جهت قرابت بیشتر بر مساله ی انحصارشکنی از این پیام رسان بیگانه و کوچ به نمونه های مشابه داخلی انجامید.

روز چهارشنبه 29 فروردین سال "حمایت از کالای ایرانی" کانال رسمی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای" با بیش از 1 میلیون کاربر، متن خروج از تلگرام و ادامه ی فعالیت ها در پیام رسان های ایرانی را منتشر کرد تا اولین گام در ملی شدن صنعت فضای مجازی رسما برداشته شود.


بلافاصله با این اقدام، سایر مسئولان و مجموعه های رسمی که تا قبل از آن خود را به نشنیدن و ندیدن رهنمودها عادت داده بودند، وقتی اینگونه در برابر افکار عمومی قرار گرفتند، یک به یک همین روش را دنبال کرده، کانال هایشان را متوقف و مخاطبان خود را به پیام رسان های متنوع داخلی دعوت کردند.

حالا، موج کوچ از پیام رسان بیگانه به سمت نمونه های ایرانی آن به راه افتاده تا یکبار دیگر عزم استقلال طلبی ایرانیان رخ عیان کند؛ اما در این میان و برای ابترنماندن این حرکت ملی، چند نکته و وظیفه حایز اهمیت است:

1. مدیران پیام رسان های داخلی باید ضمن قدردانی از این اعتماد و فرصتی که در اختیار آنان قرار گرفته، به سرعت مجموعه های خود را به استاندارد قابل قبول مخاطبانشان نزدیک نمایند و به جای کپی کاری از نمونه های خارجی، نبوغ و خلاقیت جوان باسواد و متعهد ایرانی را به کار گرفته و با ارایه ی خدمات هرچه بهتر و بیشتر به کاربران ایرانی، رضایت حداکثری آنان را فراهم آورند.

2. کاربران ایرانی لازم است همان صبر و حوصله ای که در ابتدای ورود به پیام رسان هایی همچون تلگرام و واتس آپ از خود نشان دادند، را در آغاز همراهی با نمونه های داخلی تکرار نمایند. اینکه از این مجموعه های جوان و نوپا که سالها مورد بی توجهی و بی اعتنایی مسئولان و مردم قرار داشتند، بخواهیم یک شبه تمام امکانات خارجی ها را در اختیار ما قرار دهند، خارج از مدار حق و انصاف است.

3. مسئولان مختلف و مدیران پیام رسان ها فتوای اخیر امام خامنه ای که طی آن "تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم حرام شرعی" اعلام شده است، را نصب العین رفتار و عملکرد خود قرار داده و در این باره، به کاربران اطمینان قلبی و عملی داده شود.

امید است روندی که در ابتدای آن قرار داریم و قهرمان آن بلاشک شخص امام خامنه ای است، به ملی شدن نهایی صنعت فضای مجازی منجر شده و عرصه ای که دشمن تلاش و هزینه ی بسیاری کرد تا آن را تبدیل به تهدید و مسلخ جوانان ایرانی نماید، به یک فرصت و محل رشد ایرانیان مبدل شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: