به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کارآمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت. او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد
"خیبرآنلاین" - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای برای شورای حکام تصریح کرد که آژانس به تمامی سایت‌های و مکان‌های مورد نیاز برای بازرسی در ایران، دسترسی کامل داشته است.

به گزارش فارس،‌ «یوکیا آمانو» در اظهاراتی در اولین نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان خروج واشنگتن از برجام درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران گفت:« آمریکا-یکی از اعضای برنامه جامع اقدام مشترک-خروج از این توافق را ماه گذشته اعلام کرد. آژانس همچنان به درخواست شورای امنیت سازمان ملل و با مجوز شورای حکام، بر راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران مطابق برجام ادامه می‌دهد».

وی ادامه داد: «همانطور که در جدیدترین گزارش من به شورای حکام بیان شد، آژانس طبق پروتکل الحاقی به تمامی سایت‌ها و مکان‌هایی که نیاز به بازدید داریم، دسترسی کامل داشته است. همکاری به موقع و فعالانه ایران در ارائه چنین دسترسی‌هایی اجرای پروتکل الحاقی را تسهیل و اعتماد را تقویت می‌کند».

آمانو تصریح کرد: «در 25 ماه می، کمسیون مشترک برجام مرا برای حضور در بخشی از نشستی که در وین برگزار شد، دعوت کرد. من به حاضران، گزارشی از فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس در ایران، ارائه کردم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: «آژانس همچنان به راستی‌آزمایی (تأیید) عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده به وسیله ایران طبق توافقات پادمانی ادامه می‌دهد. ارزیابی‌های مرتبط با نبود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش پیشین خود اجرای برجام به وسیله ایران را مورد تأیید قرار داد.

بنابرگزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از دیپلمات‌های ارشد وین، تصریح کرد که درخواست آمانو برای همکاری به موقع به مفهوم آن نیست که ایران قوانین برجام را نقض کرده است بلکه آژانس «ایران را ترغیب می‌کند فراتر و بالاتر از شرایط» برجام عمل کند.

ایران و 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کارآمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت. او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد.

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
کارشکنی امریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ شروع نشده اوباما بعد از برجام از ایران میخواست برد موشکهایش را بکاهد و الا تحریمها لغو نمیشود در حالی برجام مقرر کرده تحریمها برداشته شود و هیچ بهانه دیگری برای بازگرداندن تحریمها گرفته نشود خود اوباما ناقض برجام بود چون در اصل امریکا دزد است واعتقادی به عهدنامه و پیمان نامه ندارد ترامپ فقط تکلیف ما را روشن کرد دستگاه ستمشاهی(منظور سازمانهایی در سایه تحت امر فرح دیبا مثل بیناد پهلوی ستمگر وسازمانهای مخوف مشابه نه صرفا شخص محمد رضا شاه،(...))در تهیه سوخت هسته و تکمیل نیروگاه هسته ای سستی نشان داد وضع امروز ما رکود با تورم ناشی از کمبود انرژی است ایران بیش از این وجود مردان سست را بر نمیتابد برای تکمیل چرخه تولید سوخت هسته ای به منظور تولید انرژی غنی سازی باید هر چه زودتر آغاز شود برجام غنی سازی را به پانزده سال آینده موکول میداشت ما امروز نیاز داریم پانزده سال آتی نوش دارو بعد از مرگ است ترامپ تکلیف ما را روشن کرد اگر ما اهمال و مسامحت کنیم ترامپ در پیشگاه خدا تبرئه است اگر غنی سازی کنیم ایران در مسیر مذاکرات صدق خود را اثبات کرده پس ابدا حمله نظامی به ایران محتمل نیست
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: