به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شما با این بی عدالتی رسانه ای در ایجاد نارضایتی های مردمی دخیل هستید. شما صدای مطالبات به حق مردم را بایکوت کردید و در سوءاستفاده رسانه های ضدانقلاب هم مقصرید

بسمه تعالی

جناب آقای علی عسگری؛ ریاست محترم سازمان صداوسیما

سلام علیکم

بیش از 2 سال از ریاست جنابعالی برسازمان عریض و طویل صداوسیما می گذرد، ضمن تقدیر و تشکر از رویکرد جدید جوانگرایی در انتصاب مدیران صداوسیما و ضرورت تداوم این رویکرد که طی این مدت شاهد برکات جوانگرایی در خروجی های صداوسیما بوده ایم، اما باید عرض کنیم در طول این 2 سال وقایع مهمی بر این مُلک و مملکت گذشته است و صداوسیما با رویکردهای محافظه کارانه، یا آنها را نادیده انگاشته یا در نقش ماله کشی اقدامات خسارت بار دولتمردان و مسئولین ظاهر شده یا نهایتا بعد از اتمام ماجرا وارد شده است.

3 سال از برجام نافرجام می گذرد، بارها برجام توسط آمریکا و اروپایی ها نقض فاحش شده است، بیش از 50 بار بعد از انعقاد برجام تحریم شدیم، بعد از 3 سال هم در رآکتور اراک بتن ریختیم و دانشمندان هسته ای را اخراج کردیم و هم هنوز با گونی دلار وارد کشور می شود، آمریکا با خروج از برجام هسته ای به دنبال تحمیل برجام های موشکی و منطقه ای است، اروپایی ها بدون دادن هیچگونه تضمینی برای تداوم برجام هسته ای خواستار محدودشدن فعالیت های منطقه ای و موشکی ایران شده اند، پالس های آشکاری از طرف مقامات دولتی ایران برای مذاکرات منطقه ای ارسال می شود، جناب ظریف با سفر به عمان(دلال مذاکره ایران و آمریکا) مذاکرات مشکوکی انجام می دهد، هواپیمای آمریکایی بی سروصدا در فردوگاه جمهوری اسلامی ایران فرود می آید، به طور عجیب و غیرقابل باوری بازرسان آژانس سرزده وارد دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت می شوند بازرسی و نمونه برداری می کنند، اما کماکان صداوسیما در سکوت به سرمی برد!

به راستی صداوسیما که خود جزو بانیان برجام هسته ای به شمار می رود، قرار است مجددا با سکوت و ماله کشی، زمینه ساز برجام های موشکی و منطقه ای بشود تا بلکه از صدقه سری آن به نان و نوایی از طرف دولت برسد؟

این روزها همسو با آمریکا و کشورهای اروپایی، غربگرایان در کشور نیز بی توجه به امنیت و منافع ملی، به دنبال تصویب لوایح 4گانه FATF هستند. گویا قرار است خاطره تلخ تصویب 20 دقیقه ای برجام تکرار شود، چرا که صداوسیما نه تنها اجازه حضور منتقدین و کارشناسان را نمی دهد، بلکه با معدود برنامه های کارشناسی انقلابی نیز برخورد حذفی می کند. چرا صداوسیما منتقدین پیوستن به کنوانسیون استعماری FATF را دعوت نمی کند و صرفا به برنامه های یکطرفه اکتفا می کند؟!

ما معتقدیم تا زمانی که رویکرد محافظه کارانه صداوسیما اصلاح نشود، مردم نه تنها تجربه برجام را درک نخواهند کرد، بلکه سند ۲۰۳۰، پیمان آب و هوایی پاریس و FATF نیز یک به یک اجرا خواهند شد و در جامعه هیچگونه مقاومتی صورت نخواهد گرفت.

از سوی دیگر به واسطه بی کفایتی دولتمردان و نمایندگان مجلس در تحقق اقتصادی مقاومتی و ضعف قوه قضائیه در برخورد با مفسدین و سودجویان، شاهد اعتراضات حق طلبانه مردمی هستیم و صداوسیما که قرار بود تریبون مردم باشد، با سانسور اعتراضات عدالت طلبانه مردمی پاس گل به رسانه های ضدانقلاب می دهد.

اگر از یکی 2 برنامه استثنا بگذریم، صداوسیما در میانه جنگ تمام عیار اقتصادی، به جای انعکاس و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم، از آب و هوای خوزستان تا محرومیت های سیستان و بلوچستان، از اعتراضات کارگری و کارخانه های ورشکسته تا کامیون داران معترض، مشغول سلبریتی سازی، ترویج سبک زندگی اشرافی و آنتن فروشی است!

جناب آقای عسگری! اکنون صداوسیما خود یکی از عوامل تداوم بی عدالتی در کشور است. صداوسیمایی که تصویری شمال تهرانی از جامعه ایرانی ارائه می دهد، برای قطع چندساعتی برق در تهران ساعت ها برنامه و گزارش پخش می شود اما 40 سال پس از انقلاب، صدای مردمی که نه گاز دارند نه برق و نه حتی آب، چون در روستای دور از پایتختی در کرمان، سیستان یا خوزستان هستند، هنوز شنیده نمی شود! ساعت ها از بهترین زمان های صداوسیما صرف حاشیه های زندگی فلان سلبریتی یا نیمکت نشینی بهمان فوتبالیست می شود اما یک دهم آن صرف مردم روستاها که تقریبا یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند، نمی شود!

شما با این بی عدالتی رسانه ای در ایجاد نارضایتی های مردمی دخیل هستید. شما صدای مطالبات به حق مردم را بایکوت کردید و در سوءاستفاده رسانه های ضدانقلاب هم مقصرید.

جناب آقای عسگری! 2 سال از مدیریت جنابعالی می گذرد، اما تاکنون فرصت شنیدن مستقیم نقدهای کارشناسی دلسوزان انقلابی را مهیا نکرده اید و حتی یکبار هم در جمع دانشجویان انقلابی و عدالتخواه حاضر نشده اید، امید است با تغییر رویه در رویکردهای محافظه کارانه صداوسیما حاضر به شنیدن صدای منتقدان خود بشوید.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: