به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در صورت عدم اجرای تعهد ایرباس بند جریمه لحاظ شده اما در شرایط فعلی بحث عدم تحویل هواپیماها مربوط به بیرون از شرکت ایرباس است!
"خیبرآنلاین" - مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفته که عدم تحویل هواپیماهای "ای تی آر" به ایران به معنی خوابیدن خط تولید این شرکت هواپیمایی بوده، زیرا طبق قرارداد، هواپیماهای کنونی ساخته شده توسط این شرکت متناسب با مشخصات درخواستی ایران بوده و باید به ایران تحویل شود در غیر اینصورت این شرکت هواپیمایی باید دنبال مشتری دیگری بگردد.

به گزارش نود اقتصادی، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد، تحویل هواپیماهای ای.تی.آر به ایران متوقف شد، زیرا برای صادرات هواپیماهایی که بیش از 10 درصد از قطعات آن ساخت آمریکاست، باید از آن کشور مجوز دریافت شود.

«کریستین شرر» مدیر اجرایی هواپیمایی «ای.تی.آر» هشدار داده در صورتی که نتواند طبق قرارداد به ایران هواپیما بفروشد، این شرکت متحمل «خسارت جدی» خواهد شد، بنابر‌این شرکت "ای تی آر" از اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا، صدور مجوز موردی برای تحویل ۶ فروند ای تی آر ۷۲-۶۰۰ به ایران را تا پایان ضرب الاجل ترامپ درخواست کرده است. پس از امضای برجام، ایران ایر دویست فروند هواپیما سفارش داد که قرار شد 20 فروند آن توسط ای.تی.آر تحویل داده شود.

این شرکت که تحت مالکیت مشترک ایرباس و «لئوناردو» ایتالیا قرار دارد، تاکنون هشت فروند از این هواپیماها را به ایران تحویل داده است.

اصغر فخریه کاشان تاکید کرده که متحمل شدن «خسارت جدی» توسط ای تی آر به معنی اخذ جریمه نیست و بیشتر مربوط به خسارت‌های ناشی از ناتوانی در تحویل هواپیماهای تولید شده به ایران است که در اینصورت باید دنبال مشتری جدید بگردند و یا باید مشخصات هواپیماهای ساخته شده برای ایران برای تحویل به مشتری جدید تغییر کند.

وی درباره تحویل هواپیماهای ایرباس خریداری شده به ایران هم گفت که با وجود پیگیری‌های مکرر، خبر تازه‌ای از احتمال تحویل ایرباس‌ها ندارد و تاکید کرد که مشکل در عدم تحویل ایرباس‌ها ربطی به تامین منابع مالی آن ندارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی طرف قرارداد متعهد به تحویل هواپیما به ایران هستند، تصریح کرد که در صورت عدم اجرای تعهد ایرباس بند جریمه لحاظ شده اما در شرایط فعلی بحث عدم تحویل هواپیماها مربوط به بیرون از شرکت ایرباس است!

به گفته وی، بند جریمه زمانی اجرایی می‌شود که شرکت هواپیمایی ایرباس به تعهدات خود عمل نکند حال آنکه در شرایط فعلی، دولت آمریکا مانع از تحویل هواپیماها شده و مشکل خود ایرباس نیست، بنابراین نمی‌توان از ایرباس جریمه گرفت!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: