به‌روز شده در: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک گروهی شریک آقای نعمت‌زاده بودند و هنوز هم با ایشان شراکت دارند. هر تصمیمی که ایشان می‌خواستند بگیرند، باید یکی از شرکایشان منتفع می‌شدند. حالا با افشای فساد در واردات خودرو یکی از موارد تخلفات آشکار شده و امیدارم باقی فسادها هم افشا شود. تمام اعوان و انصار آقای نعمت‌زاده بودند و شریک رسمی ایشان هستند هنوز در وزارت صنعت مسئولند
"خیبرآنلاین" - حسین ابویی مهریزی معاون وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، درخصوص پرونده فساد در ثبت سفارش واردات خودرو اظهار کرد: 14 ماه است که در وزارت صنعت مسئولیتی ندارم و بهتر است مسئولینی که امروز در وزارت صنعت هستند، نسبت به فساد پاسخگو باشند.

به گزارش 90 اقتصادی، وی با انتقاد از وزیر سابق صنعت گفت: من درباره فساد در واردات خودرو آن زمان به مسئولان وقت تذکر داده بودم. در زمان آقای نعمت‌زاده شرایط طوری بود که باید تسلیم خواسته‌های ایشان می‌شدیم. یا باید هر درخواست غلط یا درستی داشتند انجام می‌دادیم یا باید از وزارتخانه می‌رفتیم. آقای نعمت‌زاده 2 ماه مانده به پایان دولت یازدهم تمام بغضها و ناراحتی‌هایی که داشت، سر من خالی کرد و مرا از وزارت صنعت بیرون کرد.

این مقام مسئول سابق گفت: فساد در واردات خودرو یک نمونه از فسادهای آن برهه است که به بیرون درز کرده و مطمئن باشید بازهم پرونده‌های دیگری از تخلفات آن زمان افشا خواهد شد.

مهریزی با اشاره به آگاهی نسبت به پیدایش ریشه‌های فساد در وزارت صنعت در دوران مسئولیتش تصریح کرد: من درباره فساد در واردات خودرو در دوران مسئولیتم هشدار داده بودم و گفته بودم که این کارها غلط است و حیف و میل کردن و نفله کردن بیت المال است. این نوع رفتار وزارت صنعت رانت دادن به یک عده خاص است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده و فامیلهای آقای نعمت‌زاده مدام در کارها دخالت می‌کردند و به دنبال لابیگری بودند. زمان نعمت‌زاده واقعا شرایط ایجاد فساد در وزارت صنعت فراهم بود. من کاری با دولت یازدهم ندارم، من درباره مشکلات شخص نعمت‌زاده و دوره وزارت او صحبت می‌کنم.

معاون وزیر سابق صنعت گفت: یک گروهی شریک آقای نعمت‌زاده بودند و هنوز هم با ایشان شراکت دارند. هر تصمیمی که ایشان می‌خواستند بگیرند، باید یکی از شرکایشان منتفع می‌شدند. حالا با افشای فساد در واردات خودرو یکی از موارد تخلفات آشکار شده و امیدارم باقی فسادها هم افشا شود. تمام اعوان و انصار آقای نعمت‌زاده بودند و شریک رسمی ایشان هستند هنوز در وزارت صنعت مسئولند.

ابویی مهریزی بیان کرد: واحدهای تولیدی که آقای نعمت‌زاده در آنها نفع دارد، هنوز با نزدیکان ایشان که در وزارت صنعت هستند، در ارتباطند و منتفع می‌شوند. واحدهای تولیدی که آقای نعمت‌زاده درخصوص آنها توصیه می‌کند هنوز در حال فرمانروایی هستند. حاضرم همه حرفهایم را اثبات کنم و اگر ثابت شود که من اشتباه می‌کنم، مرا اعدام کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: