به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
لازم است که شخص رئیس‌جمهور در راستای عدم توفیق و کارآمدی وزیر راه و مسکن و شهرسازی و در چارچوب احترام به مطالبات مردم و حقوق شهروندی آنان، راسا نسبت به تغییر وزیر خود اهتمام داشته و نشان دهد که پایبندی به تعهدات آنچنان برای رئیس‌جمهور ارزشمند است که ضمن عبور از افراد و تغییر آخوندی حتی وی را به دلیل ناهمخوانی با سیاست‌ها، در پست دیگری هم به کار نمی‌گیرد
"خیبرآنلاین" - فریدون حاجی پور تحلیلگر مسائل سیاسی، طی یادداشتی با عنوان "تحقق حقوق شهروندی با خداحافظی آخوندی از کابینه"، نوشت: یکی از محورهای مهمی که در سطوح عالی مدیریت مطرح است، عبور از حواشی و ناکارآمدی و تاکید بر اولویت دادن اهداف بر افراد و گماردن مدیران بر اساس سیاست‌های کلی و نقشه راه‌های ترسیم شده است.

به گزارش تسنیم، متن یادداشت وی در ادامه اینگونه آمده است: اهمیت پذیرش سیاست‌ها و تلاش برای اعمال آن، هنگامی اهمیت مضاعفی می‌یابد که ناکارآمدی‌های مدیریتی موجب شکل‌گیری فزاینده مطالبات مردمی شده و تبدیل به اعتراض شود.

اعتراضات به حقی که به همراه خود در سطوح عالی، برخی مصوبات برای دفع و رفع دغدغه‌ها و مطالبات دارد اما عدم پاسخگویی دوباره به تعهدات در برابر مطالبات بیانگر مواردی خواهد بود که از یک ناکارآمدی و یک عدم قرابت با رنج‌های طبقات مختلف جامعه حکایت دارد.

در این زمینه و برای تقریب موضوع می‌توان به اعتراضات پیشین کامیون داران اشاره کرد که در 15 بند مطالبه قابل احصاء بوده و علیرغم برخی تلاش های دشمنان برای بهره برداری از اعتراضات این طیف، شاهد بودیم که این جامعه زحمتکش چگونه خواست‌های خود را مطرح کرده و منتظر عملیاتی شدن تعهداتی است که مسئولان به ویژه وزیر راه و مسکن و شهرسازی و نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دادند.

 نگاهی به عرصه موجود این واقعیت را گوشزد می‌کند که گویا آخوندی وزیرمحترم راه و مسکن و شهرسازی چندان تعجیلی در پرداختن به تعهدات خود به جامعه کامیون‌داران ندارد.

در شرایطی که وزیر محترم می‌بایست نسبت به تعهدات خود و برنامه‌های خود برای پاسخ به مطالبات پاسخ می‌گفت، شاهد نگارش یادداشت‌هایی از وزیر محترم در رسانه‌ها از موضعی روشنفکرانه برای دغدغه‌های سیاسی‌اش هستیم.

از جانب دیگر باید گفت همانطور که پیش از این رئیس‌جمهور نیز بر ضرورت شنیدن صدای مردم تاکید داشت و با توجه به اینکه مجلس و برخی نمایندگان تاکنون نسبت به عدم موفقیت و کارآمدی آخوندی اقدام قابل توجهی انجام ندادند، لذا لازم است که شخص رئیس‌جمهور در راستای عدم توفیق و کارآمدی وزیر راه و مسکن و شهرسازی و در چارچوب احترام به مطالبات مردم و حقوق شهروندی آنان، راسا نسبت به تغییر وزیر خود اهتمام داشته و نشان دهد که پایبندی به تعهدات آنچنان برای رئیس‌جمهور ارزشمند است که ضمن عبور از افراد و تغییر آخوندی حتی وی را به دلیل ناهمخوانی با سیاست‌ها، در پست دیگری هم به کار نمی‌گیرد.

این حداقل کاری است که رئیس‌جمهور می‌تواند انجام دهد تا شاید با روی کارآمدن وزیری کارآمد و باانگیزه، نه تنها مشکل کامیونداران بلکه مشکل بسیاری از اقشار جامعه نیز حل شود و مسکن مهر دیگر یک طرح مزخرف نباشد. راه‌های امن کشور با عوارض سنگین، فقط سهم اغنیا نباشد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
اولا که اگر اهتمام جدی در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی ایران وجود داشته باشد باید خود روحانی برکنار شود ثانیا مانع ساخت وساز فقط وزارت شهرسازی نیست وزارت نیرو بزرگترین عامل در جهت رکود اقتصادی است برای ساختمانهایی که در شهرکهای جدید ساخته میشوند به سختی میشود انشعابات آب و برق گرفت در حالی که اصول ساخت وساز ایجاد در شهرکهای جدید است نه اینکه امروز خانه بسازند بعد که همسایه ها ساکن شدند یکی یا چند خانه را خراب کنند برای همسایه ها مزاحمت ایجاد شود وزارت نیرو نمیتواند بگوید اول بسازید بعد انشعابات بگیرید در حالی که الان این را به متقاضی انشعاب میگویند این مانع در زمان دولت نهم ودهم نبود ضمنا وزارت نیرو مانع ایجاد نیروگاه های کوچک وپراکنده است حتی اگر این نیروگاه های گازی سیکل ترکیبی دی اکسید کربن خود را زیر زمین دفع کنند مشکل اصلی سیاست لیبرالیسی دولت دوازدهم است خود روحانی باید بر کنار شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: