به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگر فردی در قامت ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز به این نتیجه رسیده که آمریکا غیرقابل اعتماد است، در واقع بیشتر از تشویق، شایسته‌ی ملامت است که چرا حتی از توده‌های عامی مردم هم دیرفهم‌تر بوده و تاکنون کشور را معطل خسارت محض نموده است؟
"خیبرآنلاین" - این روزها حسن روحانی سخنرانی های به ظاهر انقلابی، آتشین و تند خطاب به آمریکا و سیاست های شیطانی دولت این کشور ایراد می کند و به سرعت، جماعت قلم به مزد که نقاب اصولگرایی به چهره زده اند و ابن الوقت هایی که از هر فرصت برای حضور در عرصه ی قدرت و ثروت سوءاستفاده می کنند، بی توجه به مشکلات زیانباری که باند غربزده بر مملکت تحمیل کرده، سعی دارند مردم را برای استقبال از این حرف ها تهییج کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، هرچه سیاست بازان اصولگرامآب و اصلاح طلب نما بیشتر می نویسند و رسانه های رنگارنگشان را در خدمت حرف های روحانی به کار می گیرند، اما در میان جامعه کمترین نشانه ای از تحرک مبنی بر اقبال عمومی نسبت به این باند مشاهده نمی شود.

تاسف آور آنکه نه تنها نشانه ای از استقبال عمومی از این سخنان جدید به وجود نیامده، بلکه نوعی دلزدگی و اصرار بر خواسته ی اصلی که تغییر رویکرد حاکم بر بدنه ی خسته و فرسوده ی دولت روحانی است، به وجود آمده است.

اما چرا مردم به سخنان روحانی بی تفاوت شده اند؟

در واکاوی ریشه های این بی تفاوتی موارد زیر می تواند حائز اهمیت باشد:

1. اگر امروز روحانی سرخ و سفید شده و فریاد می زند که "ترامپ با دم شیر بازی نکند"، احمدی نژاد سالها قبل با ادبیات خاص خود گفت که "آمریکا بدونه اون ممه را لولو برد"! پس اگر این مدل ادبیات مطلوب ملت بود، نیاز به تغییر تفکر احمدی نژادی و روی کارآمدن گروهی با تفکرات کاملا متفاوت بر سر کار نبود.
ضمن اینکه نباید فراموش کنیم شعار انتخاباتی ستاد روحانی "عدم بازگشت به عقب" بود؛ در حالی که این نوع از گفتار، یکی دیگر از شعارهای او و ستادش را توخالی نشان داده و به حامیانش این پیام را منتقل می کند که در انتخابات برای کسب چند رای بیشتر مجبور به این حرف ها بودیم.

2. جنگ امروز ما با دشمنان به رهبری آمریکای جنایتکار، جنگ اقتصادی است و طبق رهنمود امام خامنه ای، اتاق جنگ امروز شیطان بزرگ، در وزارت دفاع آن نیست بلکه وزارت خزانه داری ایالات متحده به اتاق فرماندهی این جنگ مبدل شده است. واضح است که مواجهه با این تهاجم نیز باید از سوی مراکز اقتصادی ما پی ریزی شود. بنابراین، کشاندن عرصه ی جنگ اقتصادی به جنگ نظامی و تهدیدات اخیر روحانی علیه ترامپِ تاجر و دولت آمریکا، مشکوک و البته برای اهل بصیرت دارای پیام های خاصی است؛ پیام هایی که پیشنهادات تحمیلی ماه های آینده قطعا علل سخنرانی های پرطمراق این روزهای روحانی را افشا خواهد کرد.

3. آنچه مردم از دولت و باند روحانی می بینند در این عبارت خلاصه شده است: "دولت حرف"! در تایید این موضوع، بازخوانی بیانات ولی امر مسلمین در جلسه ی احضاریه ی دولت اهمیت به سزایی دارد؛ به ویژه آنجا که حضرتشان تاکید دارند مردم باید احساس کنند که دولت مشغول کار است.
فضای جامعه به شدت متشنج و شکننده شده و مهمترین سوالی که میان مردم ردوبدل می شود این است که چرا کسی کاری نمی کند!
ایران امروز با مشکلات بسیاری که اکثرا از سوءمدیریت های مشتی انسان سرمایه دار، اشرافی مسلک، پیر و خسته، دوتابعیتی و غربزده ناشی شده، تشنه ی کار و کار و کار است نه سخنرانی و حرف های تکراری ملالت آور.

4. این روزها، حتی اصلاح طلبان و اصولگرایانی که هر دو حامی دولت روحانی بودند، نیز به این فهم مشترک رسیده اند که باید در بدنه ی دولت تغییر به وجود آید. اگرچه تغییر از نگاه مردم برکناری شخص حسن روحانی و کنارگذاشتن تفکر وابستگی با روی کارآمدن تفکری جدید و جوان است، اما در جناحین سیاست باز کشور تغییر در بدنه ی زیردستی رئیس جمهور، به ویژه در تیم اقتصادی، ضرورتی مشهود به خود گرفته اما طی 2 ماه اخیر، روحانی و باندش هنوز نتوانسته اند حتی به این خواسته ی حداقلی سیاسیون هم پاسخ مثبت داده و به یک تصمیم درست برسند و هر روز فقط سیل شایعات و زمزمه های متناقض از سوی دولتمردان به سمت جامعه تزریق می شود.
این مساله بیانگر آن است که انتظار "تغییر" در باند غربزدگان خسته و فرسوده، انتظار نابجایی است و نهایتا شاید براساس فشار مردمی، چند مهره جابجا شوند و والسلام!

5. روحانی این روزها می گوید آمریکا قابل اعتماد نیست! عده ای قلم به مزد رخنه کرده در صف اصولگراها، از این حرف شدیدا استقبال کرده و آن را نشانه ی دگردیسی تفکری نزد او می دانند در حالی که این، همان روحانی است که ملت از قبل می شناخت. همان روحانی ماجرای مک فارلین، روحانی قطعنامه 598، روحانی مذاکرات شکست خورده ی سعدآباد، روحانی خواهان مذاکره مستقیم با آمریکا، روحانیِ برجام و...
پس، اگر فردی در قامت ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز به این نتیجه رسیده که آمریکا غیرقابل اعتماد است، در واقع بیشتر از تشویق، شایسته ی ملامت است که چرا حتی از توده های عامی مردم هم دیرفهم‌تر بوده و تاکنون کشور را معطل خسارت محض نموده است؟

***

جمعبندی آنکه مردمِ خسته از شعار و فریب و دروغ، در رویای ایجاد تغییرات زیربنایی در بدنه ی حاضر در دولت و مجلس و حتی قوه قضاییه هستند، اما چسبندگان به قدرت و نشستگان بر سفره ی ملت، دست ها را در گوش کرده اند تا نشنوند و به خیال خام خود می خواهند با بیان سخنانی به ظاهر انقلابی، این بار جوانان انقلابی و حزب اللهی را خام دروغ پردازی های خود کنند تا شاید مدت حضورشان در مسندنشینی ها اندکی افزایش یابد؛ خواب شومی که قطعا غیرقابل تعبیر است و مردم بصیر و جوانان انقلابی، به تاسی از امام جامعه، ضمن تجدید بیعت با آرمان های بلند انقلاب اسلامی، تغییر بنیادین در بدنه ی مدیران خسته و فرسوده را تا انتها پیگیری خواهند کرد، چرا که می دانند مهمترین راهکار کنونی در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن، کار و خدمت شبانه روزی به توده های جامعه است نه رجزخوانی بی مورد و ساختگی!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اصلاح طلب نمایی که نوشته یعنی قصد توجیه اصلاحات را دارند در قران اصلاح برای تغییر از جاهلیت به اسلام امده یا میبینیم کانون اصلاح و باز پروری در تلاش هست تا افراد وکودکان کولی را به تمدن نزدیک کند حالا اگر ما چهارده قرن بعد از اسلام وهیجده قرن بعد از خروج انسان ایرانی از غارنشینی باز هم اصلاح داریم یعنی همتی برای اشاعه تمدن ودین وجود ندارد که هنوز اصلاحات به راه هست و این یعنی ما به جای پیشگیری درمان میکنیم ما اصولگرا ماب نداریم اصولگرا حرف منطقی میگوید اما اوضاع را مشوش نمیکند چون اصولگرایی و محافه کاری در اصل بر عدم تغییر اصرا دارد آنکه قصد دارد اوضاع را مشوش کند هیچ روشی از اصولگرایی در او نیست اصولگرا ماب وجود ندارد تشخیص این امر بسیار ساده است واصولگرایی که قدر زحمات احمدی نژاد را نداسته اصولگرا نیست چون اصولگرایی با گنگی وکری وکوری رابطه ندارد اصولگرا باید هدایت یافته باشد حتی اگر مسلمان نیست واهل کتاب است حتی اگر مجوس (آیین پاک زردشتی)است اصولگرا باید قدردان زحمات احمدی نژاد باشد دوران طلای جمهوری اسلامی از سال 81بود تا91یعنی سالهای تسلط اصولگرایی و محافظه کاری ،محافظه کاری یعنی از آفریده های خدا محافظت و پاسداری کردن، اما لیبرال یعنی به نفع ازادی خودشان آزادی دیگران را مصادره کنند اینها که میبینید بر طبل بی نظمی وجنگ با ریپابلیکن امریکا می‌کوبند در زمان حمله بوش به عراق نیز خواستار جنگ با امریکا بودند اینها اصلاح طلبند ونه اصلاح طلب نما و نه اصولگرا ماب و نه اعتدالگرا،اعتدالگرایی با رفتن طیب نیا مرد، این تورمی که میبیند آمده وارزش پول ما را به نفع اسرائیل به یک سوم رسانده اصلاحات واصلاح طلب است حوزه گردش ریال ایران داخل مرزهای کشورمان نیز کامل نیست وبا توجه به حجم عظیم صادرات نسبت به واردات نیاز داریم سود بانکی بیس از بیست درصد باشد کجای دنیا اندازه ایران تورم دارد؟این که تقاضای کاذب برای ارز ایجاد میکنند از طرف ترامپ نیست چون ترامپ ریال ایران ندارد، این از طرف اصلاحات واصلاح طلبی است تا افرایش نرخ ارز بتواند به تاراج اموال کشور وصادرات بی رویه وکمر شکن مساعدت نماید این اصلاح طلب است که میخواهد اوضاع را متشنج کند و زندگی ها را به هم بریزد کومه ها توان تحمل طوفان را ندارند وفعلا همه در دژ مستحکم سنگی نیستند تشنج و تغییر اصلاحات حامی لیبرالیسم وچپگرایی زندگی ها را نابود میکند اصلاح طلب نما نداریم اصولگرا ماب نداریم احمدی نژاد تقاضای کاذب را با وامهای خارجی حتی شده با گونی ارز وارد کند خنثی میکرد واجازه تاراج نمیداد از این جهت بود که اصلاحات و(...) با او دشمن بودند (...) از گرانی ارز سود میکند چون توریست به او ارز میدهد وتاجری که صد دلار را نود دلار صادر میکند واز گرای ارز سود میکند نیز صد درصد (...) است فقط (...) دشمنان احمدی نژاد بودند چون او اجازه نمیداد ارز مثل زمان اصلاحات موسوی، هاشمی و دور اول خاتمی گران شود گرانی ارز جمهوری اسلامی را ساقط نمیکند وفرونمیپاشاند خصوصی سازی رفع انحصار واستقرار کامل راستگرایی و (...) جمهوری اسلامی را ساقط میکند مرگ بر اصلاحات (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
روحانی فقط با این حرفها دارد زمان به نفع آمریکا می خرد تا مانع حذف خودش بشود. پروژه عبور از روحانی اصلاح طلبان هم نعل وارونه است. یعنی آنها این موضع را گرفته اند تا امثال سپاه در مورد حذف روحانی تردید کنند و متاسفانه موفق هم شدند.
ضمنا تمام بحران اقتصادی سال 90 و الان یک منشاء دارد آن اینکه ثروتهای کشور در دست اقلیت ضد انقلابی است که در (...) لانه دارند. این افراد هر وقت بخواهند نظام را تسلیم کنند پولهایشان را روانه بازار
ارز و سکه می کنند. در سال 90 با هدف حذف احمدی نژاد و برجام اینکار را انجام دادند.
الان هم با هم تصویب FATF. برای همین به محضر اعلام نظر رهبری علیه FATF قیمت را بالا بردند تا به قول علی لاریجانی بعد از از اخذ نظر رهبری مجددا آن را پیگیری کنند! بعد هم (...) و دوباتره بررسی آن را به جریان انداختند و برای همین افزایش قیمت متوقف شد. تا چند روز قبل که آقای هاشمی شاهرودی مخالفت صریح خود و غیر قابل تصویب بودن پالرمو را اعلام کرد. دوباره مجددا قیمت را بالا دارند می برند.

حرفهای انقلابی اخیر روحانی هم صرفا برای خرید زمان برای اجرای (...) است. خودش گفت یا مقاومت ( که نتیجه اش این است) یا تسلیم!

به ساده لوحی جریان حزب اللهی باید دست مریزاد گفت که وقتی این ماجراها کاملا علنی شده و روحانی الان نظام و کشور را تا لب پرتگاه برده است ، به حرفها و اعترافات علنی روح الله زم در مورد توطئه به قدرت رساندن روحانی شک می کنند!
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
احمدی نژاد در دل ماست او تنها رئیس جمهوری بوده که پدرش کارگر بوده و خودش همیشه دغدغه عدالت و مردم داشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
پدرش آهنگر بوده نه کارگر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
هر آنچه که امروز نداریم در زمان احمدی نژاد داشتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
نام (...) روحانی را کنار دکتر احمدی نژاد هرگز نیارید که باعث رنجش ما می شود
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
روسای نظام و دولت با هم وصلت کرده اند هرگز روبروی یکدیگر قرار نمی گیرند مردم بدبخت هم باید تحمل کنند اما نه کاسه صبر مردم سرریز شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: