به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست
باند روحانی باید یکبار برای همیشه با مردم صادقانه سخن بگویند که از نظر آنها، دقیقا چه زمانی و شرایطی، فرصت مناسب برای سوال و پاسخگویی است؟ زمانی که دیر شده باشد یا همین امروز!
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی و باندش بارها در حرف هایشان به اثبات رسانده اند که از پاسخگویی در هر زمینه ای فراری بوده و با فضاسازی رسانه ای، "زمان" را مناسب سوال و پاسخ مناسب ندانسته اند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، دوره 5 ساله حضور روحانی در قدرت (این بار در کسوت ریاست جمهوری) دوره ای پرتلاطم، پرحاشیه، بحث برانگیز و همراه با افزایش انگیزه های دشمنان برای نفوذ و موفقیت در داخل کشور بوده است.

در این دوره، شخص روحانی تلاش مضاعفی از خود نشان داد تا سرنوشت کشور و دولتش را به مذاکراتی خسارت بار به نام "برجام" گره بزند و در این زمینه به توفیقاتی نیز دست یافت؛ چرا که هم اکنون با پاره شدن یکطرفه ی برجام توسط آمریکا، عملا شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در آستانه ی ورود به یک بحران جدی قرار گرفته است.

وضعیت معیشتی مردم به دلیل خودتحریمی داخلی، ناکارآمدی برخی مسئولان، بی علمی و ناکارآمدی دولت روحانی و حاکم شدن روحیه ی اشرافیگری و وابستگی به غرب نزد برخی مدیران دچار سختی شده و ملت مدام سوال می کنند که چرا کسی پاسخگو نیست!

این در حالی است که روحانی و باندش در طی 5 سال گذشته تاکنون، با فضاسازی رسانه ای تلاش کرده اند خود را از قرارگرفتن در مقام پاسخگویی برحذر داشته و صرفا در سخنرانی های یکطرفه، هرآنچه که در ذهنشان دارند را به مخاطبانشان دیکته کنند.

همین فرار از پاسخگویی باعث شد تا تحمیل کنندگان خسارت محض برجام در همه ی 5 سال اخیر (قبل از توافق و هنگام مذاکره، حین توافق و اجرا، بعد از پاره شدن توافق توسط آمریکا) حتی در یک مناظره ی زنده در برابر مردم حاضر نشوند و از سوال و پاسخگویی بگریزند.

محمدجواد ظریف تحمیل کننده ی بزرگ برجام به کشور، روز 15 فروردین ماه 1394 در برنامه نگاه یک تلویزیون گفت: "الان در حال مذاکره ایم؛ منتقدان بعد از توافق نهایی انتقاد کنند"!

همین فرد روز 10 بهمن ماه 1394 پس از توافق و در همایش فرصت های پس از برجام گفت: "الان زمان آن نیست که با یکدیگر بر سر میزان پیروزی در بحث برجام بحث کنیم. این مساله گذشت؛ مذاکرات یک روند توافق بود و در هر روند توافقی جز مواردی که یک طرف تسلیم شود که آن هم پایدار نیست، بده بستان وجود دارد. امروز این مسایل تمام شده و زمان استفاده از ستانده‌هاست نه تکرار داده‌ها. امروز باید آنچه را به دست آوردیم نقد کنیم نه انتقاد"!

این حرف های متناقض اما فقط به وزیرخارجه روحانی اختصاص ندارد بلکه رییس دولت های یازدهم و دوازدهم نیز هر بار که در معرض سوال و پاسخگویی قرار گرفت، به نوعی تلاش نمود تا از این اتفاق فرار کند.

در ایام انتخابات پرسروصدای ریاست جمهوری سال 1396 نیز خبرهای جسته و گریخته ای به گوش می رسید مبنی بر اینکه نیازی به برگزاری مناظره میان رئیس جمهور با سایر کاندیداها نیست و... که البته در نهایت، با تصمیم اتخاذشده شرایط برگزاری مناظرات به وجود آمد.

حسن روحانی در تاریخ 6 تیرماه 1397 و در نشست هم‌اندیشی مدیران دولتش از سراسر کشور، برای فرار از پاسخگویی درباره افتضاحاتی که تحت نام برجام برای کشور به ارمغان آورده، گفت: "نمی‌شود که ما در برابر آمریکا بایستیم و اختلافات درونی خودمان را نیز ادامه بدهیم. یکی بگوید برجام خیلی خوب بود، یکی بگوید برجام بسیار بد بود، یکی بگوید برجام هیچ بود و... آیا الان زمان این حرف‌ها است؟"!

به عبارت دیگر، باند روحانی با سوءاستفاده از شرایط خاصی که خودشان برای مردم ایران به وجود آورده اند، در هر سه مقطع قبل و حین و بعد از توافق برجام و پاره شدن آن، از پاسخگویی گریخته اند و "شرایط حساس فعلی" را زمان مناسبی برای مواخذه ی خود تشخیص نداده اند!

این ماجرا تا به آنجایی پیش رفته است که حتی اختیار قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و پاسخ مثبت آنان به مطالبه حداکثری ملت ایران مبنی بر مواخذه ی دولت به دلیل بی عملی اقتصادی و بهم ریختن وضعیت ثبات و معیشت مردم نیز با تهدید و کنایه و تلاش دولت روحانی برای عدم پاسخگویی مواجه شده است.

حسن روحانی در نامه به علی لاریجانی (حامی اصلی وی در مجلس) درباره اعلام وصول سوال نمایندگان از خود، اینگونه نوشته است: "بی تردید سؤال از رئیس جمهور کشور با مراعات حداقل دو نکته می تواند مبارک باشد؛ اولاً در چارچوب قانون اساسی باشد، ثانیاً در زمان و شرایط مناسب کشور اقدام شده باشد، که متاسفانه هیچکدام از این دو حاصل نشده است"!

ملاحظه می شود که تاکید عجیب بر نامناسب بودن زمان و شرایط برای سوال از روحانی و باندش طی 5 سال گذشته تبدیل به یک رویه و سریال کسالت بار شده است.

باند روحانی باید یکبار برای همیشه با مردم صادقانه سخن بگویند که از نظر آنها، دقیقا چه زمانی و شرایطی، فرصت مناسب برای سوال و پاسخگویی است؟ زمانی که دیر شده باشد یا همین امروز!
البته به نظر می رسد شرایطی که خود آنها برای کشور به وجود آورده اند و مسئولیت مستقیم این وضعیت نیز متوجه آنهاست، بهترین فرصت برای سوال بوده و از این برهه، راهی برای فرار نخواهند داشت و اگر نتوانند به مسئولیت پاسخگویی خود در قبال مردم عمل نمایند، نوبت به انجام تکالیف قانونی دیگری که برای چنین روزهایی پیش بینی شده، خواهد رسید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
به احتمال بسیار قوی روحانی همه مشکلات را (...) به گردن رهبری و سپاه و دلواپسان خواهد انداخت.
رییس جمهوری (...) از او تا حالا نداشته ایم.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
کاش در مورد فسادهای مالی برادرش و دوستانش که در حقیقت (...) است هم سوال می شد. در مورد ولخرجی ها.تهمت ها. دروغگویی ها. لعنت بر (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: