به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
قبول ارز 10 هزار تومانی به معنی تعطیلی بسیاری از صنایع است چرا که گرانی ارز گرانی مواد اولیه و تولید، افزایش سرمایه در گردش، کاهش عرضه و ایجاد رکود را به دنبال دارد
"خیبرآنلاین" - رئیس هیئت مدیره دیدبان شفافیت و عدالت گفت: علیه آقای آخوندی به دلیل عدم شفاف‌سازی بازار مسکن و شکل ندادن سامانه اسکان و املاک ظرف مدت ۶ ماه اعلام جرم کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، احمد توکلی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی با تحریم و حمله نظامی سرنگون نمی‌شود چون این‌ها عاملی برای اتحاد بیشتر مردم است اما اگر با فساد مبارزه نشود می‌تواند برای جمهوری اسلامی مشکل‌ساز شود‌.

وی شفافیت را عامل بازدارنده فساد دانست و افزود: مجلس بالاترین ناظر بر سیستم‌های سیاسی کشور است می‌توان با استفاده از شفافیت نمایندگان را به پاسخگویی در مورد مسائل و مشکلات واداشت. هر قدر شفافیت بیشتر باشد فساد کمتر می‌شود. ساز‌و‌کار مقابله و مبارزه با احتکار باید به‌گونه‌ای باشد که احتکار کم شود نه اینکه مردم به انجام این کار تشویق شوند.

توکلی با بیان اینکه‌ علیه آخوندی به دلیل عدم شفاف‌سازی بازار مسکن و شکل ندادن سامانه اسکان و املاک ظرف مدت 6 ماه اعلام جرم کرده‌ایم‌، گفت: ‌عدم انجام وظیفه‌ای که منجر به خسارت شود، جرم است. ما منتظر رسیدگی به این مسئله هستیم تا مردم بدانند اینگونه نیست که اگر کاری انجام نشود، کسی کاری ندارد و پیگیر نیست.

وی مشکل اصلی کشور را مسائل داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: بحث اختلال و اختلاس همان حیف و میل است و حیف بیشتر از میل ضربه می‌زند. اگر بخواهیم با فساد مبارزه شود باید روی توزیع سمت‌ها و مسئولیت‌ها حساس باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بسته ارزی تصریح کرد: قبول ارز 10 هزار تومانی به معنی تعطیلی بسیاری از صنایع است چرا که گرانی ارز گرانی مواد اولیه و تولید، افزایش سرمایه در گردش، کاهش عرضه و ایجاد رکود را به دنبال دارد. وقتی عرضه‌کنندگان عرضه را به تاخیر بیندازند تقاضاکنندگان نیز تقاضا را جلو می‌اندازند و نتیجه افزایش شکاف بین عرضه و تقاضا می‌شود.

وی گفت: در نتیجه رکود و تورم وضعیت مصرف‌کنندگان بدتر و قدرت خرید همسایه‌ها از کالاهای ما 2 برابر می‌شود. چون اعتماد بین مردم و نظام بانکی به ویژه بانک مرکزی آسیب دیده و انتظارات به شکل یکنواخت شکل نگرفته و هرج و مرج قیمتی ایجاد شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: