به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
برای کشف کالاهای احتکاری دستگاههای مختلفی از جمله بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در کنار تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف بسیج شده اند و به طور ضربتی با احتکار کالا مقابله می کنند اما برای اثر بخشی مبارزه با احتکار لازم است که این کالا ها به سرعت در بازار توزیع شود تا از میزان تنش ها بکاهد
"خیبرآنلاین" - این روزها اخبار مختلفی درباره کشف انبارهای احتکار کالاهای مختلف که هرکدام نیز میلیاردها تومان موجودی دارند به گوش می‌رسد؛ گویی برای احتکار نوع کالا دیگر زیاد مطرح نیست زیرا با درنظرگرفتن تورم انتظاری که در جامعه وجود دارد، برخی از تامین و توزیع کنندگان کالاها خود را برای افزایش قیمت بیشتر آماده کرده‌اند؛ کشف انبارهای برنج، خودرو، روغن‌موتور، روغن خوراکی، پوشک بچه، شیر خشک، لوازم‌خانگی، تلفن همراه و غیره نیز تاییدکننده این ادعا است.

به گزارش تسنیم، این کالاها با مواد اولیه ارزان قیمت تولید یا با ارز دولتی به کشور وارد شده اند و صاحبان این انبارها به طمع گران فروشی در آینده، به صورت غیرمجاز این محصولات را ذخیره یا همان احتکار کرده اند.

موجودی هرکدام از این انبارها می‌توانند نیاز آن منطقه یا شهر را برای هفته‌ها یا ماه‌ها تأمین کند یا در مواردی میزان احتکار کالا در این انبارها به حدی است که می توانند نیاز چند روزه کشور را تأمین کند و بر روی وضعیت عرضه و کمبود کالا در بازار اثر گذارد.

توزیع به‌موقع و بدون فوت وقت و دور از بروکراسی‌ اداری باعث تعادل بخشی بازار می‌شود و به‌جای بسنده کردن به پلمب انبار و دریافت جریمه‌های سنگین باید به‌سرعت آنها را در بازار به قیمت ارزان تر و مصوب دولتی توزیع کرد.

برای کشف کالاهای احتکاری دستگاههای مختلفی از جمله بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در کنار تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف بسیج شده اند و به طور ضربتی با احتکار کالا مقابله می کنند اما برای اثر بخشی مبارزه با احتکار لازم است که این کالا ها به سرعت در بازار توزیع شود تا از میزان تنش ها بکاهد.

کشف بیش از 1.5 میلیون بسته پوشک بچه در کرج،  4000 تن برنج خارجی واردشده با ارز دولتی در تبریز، همچنین کشف انبار هزاران خودرو ساخت داخل که سروصدای زیادی نیز به پا کرد یا نمونه های مشابه کم نیست اما برای اثرگذاری لازم در روند عرضه و قیمتها باید در بازار نیز توزیع شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: