به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر ما بخواهیم در سایه اسلام زندگی کنیم باید در نظام اسلامی امر به معروف و نهی از منکر به صورت شفاف صورت بگیرد.
"خيبرآنلاين" - حجت الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر در کنفرانس خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر به منظور اعلام برنامه‌های این هفته با اشاره به اینکه شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال با عنوان «نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است» که از اول محرم آغاز می‌شود؛ افزود: برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته ایم و هر روز این هفته نامگذاری خودش را دارد.

به گزارش صداوسيما، دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: روز اول هفته «وحدت کلمه حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی»، روز دوم «حمایت جهادی از تولید ملی و کارگر ایرانی با خرید کالای ایرانی»، روز سوم «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدای امر به معروف» نامگداری شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز چهارم هفته امر به معروف و نهی از منکر با عنوان «تقویت پایگاه مساجد و هیات مذهبی در تربیت نسل جوان انقلابی» افزود: «خودباوری و خوداتکایی با تولید علوم انسانی اسلامی و در راستای استقلال فرهنگی و علمی»، نام روز پنجم و «تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط اداری با نهادینه سازی تکریم ارباب رجوع، نقدپذیری و پرهیز از تبعیض و بی عدالتی» نام روز ششم و «حمایت از سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد تحکیم خانواده» نام روز هفتم هفته امر به معروف و نهی از منکر است.


قانون امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه گری آحاد مردم قانون امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه گری آحاد مردم قانون امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه گری آحاد مردم

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: حرکت امام در سایه فرمان امر به معروف و نهی از منکر، خداوند منان بوده چرا که بزرگترین منکر حکومت طاغوت است و امام راحل کارش را با مبارزه با طاغوت زمان آغاز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زرگر با تاکید بر اینکه همانطور که آغاز انقلاب با امر به معروف و نهی از منکر بوده، ادامه انقلاب هم با همین فریضه میسر است گفت: اگر ما بخواهیم در سایه اسلام زندگی کنیم باید در نظام اسلامی امر به معروف و نهی از منکر به صورت شفاف صورت بگیرد.

دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: از سال ۷۲ به دستور مقام معظم رهبری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت تا اینکه در سال ۹۴ با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب شد و در پی آن دستورالعمل این قانون هم به تصویب رسید و اکنون همه اقدامات ما بر اساس قانون امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین زرگر گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری آحاد مردم از مردم و مسئولان است، مردم برای خودشان این حق را قائل باشند که اگر دیدند حقشان ضایع شده است مطالبه گری کنند و اگر این فرهنگ در نظام اسلامی پیاده شود که مردم مطالبه گر باشند می‌توانیم به جامعه آرمانی دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه مانند فریضه نماز همه مردم باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یاد بگیرند، افزود: مردم می‌توانند از طریق سامانه امین از چگونگی عضویت و آموزش‌های لازم برای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

زرگر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مشکلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می‌شود اگر امر به معروف و نهی از منکری که اسلام می‌گوید اجرا شود افزود: تا می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر ذهن‌ها به سمت حجاب می‌رود، درحالی که بسیاری از منکرات در جامعه وجود دارد که باید به یکدیگر متدکر شویم مثلا اسراف و تجمل گرایی یکی از رایج‌ترین منکرات است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: