به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این اقتصاددان با انتقاد از رفتار اسحاق جهانگیری در اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی گفت: عذرخواهی آقای جهانگیری به عنوان حامی اصلی دلار ۴۲۰۰ تومانی هیچ دردی را دوا نمی‌کند و ایشان باید استعفا بدهد و برود. امروز ۵ ماه از اعلام سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی که به دلار جهانگیری مشهور شد می‌گذرد و اثرات آن هنوز از اقتصاد کشور پاک نشده است.
"خیبرآنلاین" - جمشید پژویان اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص آسیب‌های وارد شده بر اقتصاد ایران با سیاست دلار 4200 تومانی اظهار کرد: عده‌ای با سیاست دلار 4200 تومانی دولت خزانه را تا حد زیادی خالی و به بهانه‌های مختلف ارز از کشور خارج کردند.

به گزارش نسیم، وی افزود: مقصر دلار 4200 کسانی هستند که چنین تصمیمی را گرفتند و سپس اجازه دادند که چنین وارداتی با دلار ارزان قیمت انجام شود. این افراد اقتصاد نخوانده بودند و متاسفانه در شرایط فعلی شاهد این هستیم که هر کس هر جوری که دلش بخواهد در این مملکت تصمیم می‌گیرد.

این اقتصاددان با انتقاد از رفتار اسحاق جهانگیری در اعلام دلار 4200 تومانی گفت: عذرخواهی آقای جهانگیری به عنوان حامی اصلی دلار 4200 تومانی هیچ دردی را دوا نمی‌کند و ایشان باید استعفا بدهد و برود. امروز 5 ماه از اعلام سیاست دلار 4200 تومانی که به دلار جهانگیری مشهور شد می‌گذرد و اثرات آن هنوز از اقتصاد کشور پاک نشده است.

پژویان گفت: مسئله سر عدد 4200 تومان نیست، مسئله این است که فقط به یک عده خاصی این دلار را با این رقم دادند بدون این که نرخ دلار را برای همه یکسان کنند. امثال آقای جهانگیری ادعا کردند که به همه دلار 4200 تومانی می‌دهند در حالی که اصلا امکان تخصیص چنین میزان از دلار دولتی وجود نداشت. در نتیجه دولتمردان با اعلام دلار 4200 تومانی فقط یک نمایش بازی کردند و خوستند بگویند که ارز ما 4200 تومان است. عده‌ای هم از این مسئله سو استفاده کردند و به خالی کردن خزانه مشغول شدند.

وی گفت: بسیاری از کسانی که دلار 4200 تومانی گرفتند این ارز را از کشور خارج کردند و به بانکهای خارجی بردند عده‌ای دیگر هم کالاهای متفرقه وارد کردند و با قیمت بالاتر در بازار فروختند و سود کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: