به‌روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
«مسیح علی‎نژاد» از بیرون؛ «فاطمه راکعی» از درون
بنرهای شهرداری تهران که با عنوان «زنان چهره شهر را تغییر می دهند» در سطح شهر منتشر گردیده است، بوضوح توهینی آشکار را در قبال نوع پوشش اسلامی بانوان روا داشته و با ضربدر زدن بر رنگ مشکی، عمق نفرت خود از حجاب ایرانی - اسلامی را به نمایش گذاشته است.
"خیبرآنلاین" - پس از انتخابات سال 96 و روی کار آمدن لیست تَکراری و ملوک الطوایفی «امید» در شورای شهر تهران، پیش بینی می شد که باید منتظر حوادث خودساخته و حواشی غیرمترقبه زیادی از سوی نامبردگان بود. فارغ از تعلل چند ماهه در اعلام نام «محمد علی نجفی» بیمار، نحوه عجیب کنار رفتنش و سرانجام به بهشت رفتن «محمد علی افشانی»، آن هم تنها پس از گذشت یکسال از تشکیل شورای پنجم، موضوعی که بیش از پیش خودنمایی می کند، تلاش زیرپوستی ارگان های گوناگون مدیریت شهری در راستای تغیر باورها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی پایتخت نشینان است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در همین رابطه اخیراً سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تبلیغات محیطی خود و در نمایشگاهی با عنوان «زنان و تولید ملی» از بنری استفاده نموده که با اعتراض بسیاری از بانوان و اقشار متدین تهرانی مواجه شده است. این بنرها که با عنوان «زنان چهره شهر را تغییر می دهند» در سطح شهر منتشر گردیده است، بوضوح توهینی آشکار را در قبال نوع پوشش اسلامی بانوان روا داشته و با ضربدر زدن بر رنگ مشکی -که در پایین ترین ردیف از تُن رنگی این پوستر کذایی قرار داده شده است(!)- عمق نفرت خود از حجاب ایرانی - اسلامی را به نمایش گذاشته است.

پیوند نامبارک فمینیست‎های داخلی و خارجی علیه «حجاب»!

از سوی دیگر انتشار و ترویج شعاری همچون «زنان چهره شهر را تغییر می دهند» از سوی سینه چاکان حقوق زنان که مخالف استفاده ابزاری از ایشان هستند، در حالی صورت می گیرد که این شعار مستقیماً زنان را همچون اشیایی زینتی قلمداد می کند که گویی وظیفه آذین بندی و آرایش محیط های شهری را بر عهده دارند و طراحان و معماران شهری شاغل در سازمان زیباسازی شهرداری بر آن بوده اند تا با استمداد از زنان تهرانی، از ایشان در حکم جلوه‎گرانی سیار(!) بهره برداری نمایند.

جالب آنکه «فاطمه راکعی» در عذری بدتر از گناه پس از افزایش انتقادها نسبت به این اقدام، چنین توجیه نموده است: «ایده بنر جنجالی از خودم بوده و ای کاش نوشته بودم زنان چهره خاکستری شهر را تغییر می‌دهند»!

در اینجا لازم است تا نگاهی گذرا به سوابق طراح این بنرها که از قضا مشاور شهردار تهران هم محسوب می شود، بیاندازیم.
نامبرده از جمله نمایندگان اصلاح طلب مستعفی و متحصن مجلس ششم است که سابقه عضویت در حزب منحله مشارکت را نیز در کارنامه دارد. لازم به یادآوری است، در جریان فتنه آمریکایی - صهیونیستی سال 88 و فراخوان گسترده سران فتنه برای حضور در خیابان ها و به هم ریختن فضای کشور، فاطمه راکعی به عنوان یکی از اصلاح طلبان در این اغتشاشات و راهپیمایی های بدون مجوز حاضر شده بود اما بعدها اعلام کرد که در جریان غیرقانونی و بدون مجوز بودن این اغتشاشات نبوده است! در عین حال وی از جمله فمینیست های ایرانی محسوب می شود که همسو با نظریات جریانات غربگرا در راستای «مخالفت با حجاب و پوشش اسلامی»، «ضدیت با قوانین اسلامی در مورد زنان» و «سیاهنمایی پیرامون وضعیت اجتماعی، تحصیلی و شغلی بانوان ایرانی» گام بر می دارد.

پیوند نامبارک فمینیست‎های داخلی و خارجی علیه «حجاب»!

با این حساب جای هیچگونه شک و تردید باقی نمی ماند که عناصر فمینیست و غربزده حاضر در ارگان هایی همچون «شهرداری تهران» و حتی «معاونت امور زنان ریاست جمهوری» با همراهی رسانه ای و تبلیغاتی مهره های فاسد و خودفروخته ای همچون «مسیح علی نژاد» (موسس کمپین های "آزادی یواشکی" و "چهارشنبه های سفید") با نشانه گیری عفت و حجب و حیای زن ایرانی، درصددند تا به شکلی نرم و نامحسوس، ارزش های اسلامی را دست نیافتنی و آرمان های انقلاب را پوچ جلوه دهند تا به مرور و البته به خیال خام خویش، جامعه ایرانی را تسلیم شده در برابر هزمونی امپریالیسم غرب نشان دهند؛ غافل از اینکه با این تلاش های بی ثمر و مذبوحانه تنها عرض خود برده و خویش را رسواتر می سازند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
بفهمید دلسوزیهای احمقانه کار را به اینجا کشاند. باید آقایان بفهمند که خطر یک گناه علنی و اصرار بر آن از هزاران گناه مخفی بیشتر است. امروز دین در حجاب خلاصه شده و مهمترین سنگر دین همین حجاب است.

بفهمید که حجاب امروز همان تپه رمات و کوه تیراندازان احد است که اگر از دست برود همه چیز از دست رفته است. نظامی که بی حجابی و تبدیل ظاهر کشور شیعه به کشور لاییک را پذیرفت همه هستیش را از دست می دهد. اگر شک داری ببین که چرا این همه تهاجمی که علیه حجاب است و این همه پول و رسانه ای که صرف ترویج بی حجابی می شود در مورد هیچ گناه دیگری انجام نمی شود. حتی اینقدر که حمله به حجاب صورت می گیرد به خود ولایت فقیه حمله نمیشود! پس بفهمید که دشمن چرا این جا را نشانه رفته است.

بفهمید که معضلات اقتصادی و اجتماعی منشاء بی حجابی نیست و اتفاقا همه حرمت شکنی ها و بی حیایی ها از خانواده های بهایی و مرفه بالاشهری آغاز می شود.

بفهمید که مشکل حجاب در سخت بودن آن نیست چرا که قطعا یک روسری دو گرمی و یک لباس گشاد غیر بدن نما از ساعتها آرایش و پوشیدن لباسهای تنگ بسیار راحت تر است.

بفهمید که بر خلاف تصورات ان شاء الله خام و ساده اندیشانه مسوولان نظام، فرهنگسازی چیزی جز ایجاد نظام تشویق و تنبیه نیست. و اگر می خواهید یک هنجار به صورت عادت عمومی درآید باید انجام دهنده آن مورد تشویق و انجام ندهنده و مورد تنبیه شدید قرار گیرد.

بفهمید که اصلا قانون یعنی اجبار. همه قوانین برای نفع جامعه تنظیم می شوند. برای کارهایی که تا زور نباشد افراد زیادی زیر بار آن نمی روند. از قوانین رانندگی و کمبرایمنی و کاسمت تا بیمه اجباری و حتی نماسازی اجباری ساختمانها! ولی اینان هر اجبار و دستوری را می پذیرند جز آنکه ریش در احکام الهی داشته باشد. حالا هر قدر هم که به نفع جامعه باشد!

بفهمید که هدف از اجرای احکام الهی در جامعه تزریق دین به دل مردم نیست که رسول الله هم موظف به چنین کاری نبود و خدا فرمود تو نمی توانی هر که را بخواهی هدایت کنی. مگر خدا بخواهد او را هدایت کند! (قصص 56) بلکه هدف از اجرای احکام صرفا ایجاد فضای ظاهری سالم در جامعه است تا آن کسی که می خواد مومنانه زندگی کند زیر فشار نباشد.

بفهمید که چرا یک روزه واری کفاره اش فقط روز روزه است اگر سه بار در ملاعام انجام شود حکم شرعی آن اعدام است.

بفهمید که اگر اسلام دینی دموکراتیک و پلورالیست بود و در جامعه اسلامی تظاهر به رفتارهای کافرانه و اعمال خلاف اسلام جایز بود هیچ نیازی نبود نفاق ایجاد شود! پیامبر می داند اسلام ابوسفیان هم فقط از ترس جان است اما می پذیرد. چون ما بیش از این تکلیفی نداریم. هدایت قلبی با خدا است.

بفهمید که حجاب در تمام ادیان الهی واجب بوده و هست. تمام مسیحان ویهودیان و صابئی ها و زرتشتیها تا دویست سال قبل همه با حجاب بودند از سنگ تراشی های تخت جمشید تا تصاویر اروپاییان دویست سال قبل و تا حتی عروسکهای ماتروشکای روسی که هنوز هم تولید می شود همه زنان خدا پرست با حجاب بوده و هستند. حتی پولس که آن طور مسیحیت را تحریف کرد قوانین حجاب را سرجایش گذاشت. اسلام که ایران و یونان و مصر رافتح کرد هیچ مقاومتی از زنان در مقابل حجاب گزارش نشد. چون قبل از آن هم با حجاب بودند. بی حجابی مخصوص بت پرستان روم و یونان باستان و فرقه ضاله بهایی است. و اگر یک کافر ذمی هم در جامعه اسلام اجازه زندگی دارد به خاطرات اشتراکات هنجارهای اجتماعی اهل کتاب و مسلمانان است. ولی مقلا اگر کسی اسم خود را مسیحی بگذارد و مثل بت پرست ظاهر شود و زندگی کند خونش حلال است.


بفهمید که اگر در صدراسلام و تا حتی تا صد سال گذشته هیچ برخوردی با بی حجابی صورت نمی گرفت به این دلیل نبود که بی حجابی برای زنان آزاداه اختیاری است! بلکه به این دلیل بود که کنیزان در اسلام حجاب ندارند و هیچ زن آزاده ای نمی خواست با کنیز اشتباه شود. و با این تفاوت که کنیزان به راحتی قابل هبه و خرید و اجاره بودند اما امروز برده صفتی و روح تمنای نگاه خریدارانه مردان در بسیاری از زنان باقیست. حال آنکه اسما زن آزاده است و دسترسی به آنها ممکن نیست و در نتیجه کار به فحشا و طلاق ها و کودکان نامشروع و فرزندان طلاق و سقط جنین ها و قتلهای ناموسی و .. می کشد.

بفهمید که تنها کسانی می توانند حجاب را احتیاری و یا دو تار مو - که حالا به تن نمایی کشیده را - بی اهمیت بنامند که هرگز تصویر دردناک جنین سقط شده و دست و پا زدن آن موجود بی گناه در لحظه کشته شدن را ندیده اند و یا هرگز در دادگاههای خانواده صدای ضجه و شیون اطفال طلاق را نشنیده اند.

بفهمید کسانی که ناهیان از منکر را شیوخ گناهکار می نامند و مدعی شدند که چون همه انسانها گناهان مخفی دارند و معصوم نیستند پس کسی کاری به گناهان علنی نداشته باشد ، عملا تعطیل کردن امر به معرو ف و نهی از منکر و حکومت اسلامی و تبدیل آن به جامعه ای سکولار مانند ترکیه را اعلام کردند!

بفهمید که اتفاقا بعد از همان حرفها بود که موج بی سابقه ساپورت و شلوار پاره افتاد و مسیح علی نژاد ها ناگهانبه فکر آزادی های یواشکی افتاد! چون فهمیدند در حکومت اراده ای برای برخورد وجود ندارد.

بفهمید که اگر ما همان برخوردهای قاطع دهه شصت را ادامه داده بودیم و چند دهه و نسل زنان به حجاب عادت می کردند خود به خود این مساله به صورت ملکه ذهنی و فرهنگ عمومی در می آمد چنانچه اروپاییان توانستند با هفتاد سال جریمه های نجومی رانندگی صحیح را فرهنگ و عادت اروپایی بکنند.

بفهمید که فرهنگ را نظام تشویق و تنبیه طولانی مدت حاکمان و رسانه هایشان می سازند. اگر شل و تشریفاتی عمل کردند مردم می فهمند که این قانون برای حاکمان چیزی بیش از همان قانون آروغ زدن نیست. و این بزرگ ترین فاجعه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
برخی ها به عنوان یک نفر حجاب دارند، اما باعث بی حجابی یک جمعیت می شوند. به نظر من، ضرر مسیح علی نژاد، از ضرر فاطمه ی راکعی کمتر است. ای کاش راکعی، جرات می کرد و علینژاد درونش را علنی می نمود تا در پوشش یک محجبه، دشنه ی کاراتری را در دست نداشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: