به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت: پارلمان کنونی و دولت آینده عراق، ضد آمریکایی خواهد بود.
"خيبرآنلاين" - سید رضا صدرالحسینی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: فرآیند انتخابات عراق دشوار است، زیرا آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها در تلاش بودند اصل انتخابات به تعویق بیفتد و سپس در شمارش آرا تشکیک کردند و در انتخابات ریاست مجلس، بسیار کارشکنی کردند و در جریانات اخیر هم تلاش کردند آن چیزی که آن‌ها می‌خواهند بشود و استقلال پارلمان ملی عراق کسب نگردد.


دولت آینده عراق، ضد آمریکایی خواهد بود

به گزارش صدا و سيما، وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی افتاد و فرد جوان از اهل تسنن که جوانترین رئیس مجلس و پارلمان عراق است با انرژی زیاد انتخاب شده است تا بتواند بسیاری از مشکلات تضمینی پارلمان عراق را حل کند.

صدرالحسینی افزود: به این طریق می‌توانیم بگوییم راه همواره شد برای تشکیل فراکیسون اکثریت و این به مفهوم انتخابات نخست وزیر است.
وی اضافه کرد: بر این اساس فرآیند سیاسی عراق مناسب‌تر شد. هزینه‌های هنگفتی که آمریکا، انگلیس و عربستان برای اختلاف افکنی و طایفه گری در عراق انجام دادند اکنون از مردم عراق شکست خورند.
تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت: در موضوع وزن کشی راهبردی که مردم عراق با آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و سعودی‌ها انجام دادند، آمریکا و همراهان آن‌ها در عراق شکست خوردند.
وی اضافه کرد: مردم عراق در روش و روند پارلمان خود و در انتخابات نمایندگان مورد نظر خود به آمریکایی‌ها یک"نه" بزرگ گفتند.
صدرالحسینی گفت: هدف اصلی آمریکایی‌ها در منطقه بی ثبات سازی سیاسی و اختلاف افکنی بین مجموعه شیعه و سنی و اکراد در عراق بود و در حقیقت آمریکایی‌ها مایل نیستند عراق سامان یابد.
وی افزود: آن‌ها می‌خواهند برای توجیه حضور بیشتر خود در منطقه ادعا کنند که، چون ثبات وجود ندارد برای ثبات سازی مجبوریم در عراق و منطقه بمانیم.
صدرالحسینی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از سیاست‌های اعمالی آمریکا در عراق توسط انگلیسی‌ها با توجه به سوابق حضور آن‌ها در منطقه و عراق رقم می‌خورد.
این تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا گفت:: در نشست بعدی پارلمان عراق، موضوع ریاست جمهوری مطرح خواهد شد و سه روز فرصت است تا نامزد‌ها خود را مطرح کنند و بلافاصله در همان جلسه یا در کوتاهترین زمان، نخست وزیر مورد نظر معرفی می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: