به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: تمامی دستگا‌ه‌هایی که حتی بخشی از بودجه آنها توسط دولت تامین می‌شود، باید شامل قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شوند.
"خیبرآنلاین" - علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با اشاره به طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که اخیرا به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید،گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از مصوبات خوب مجلس دهم بود که در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی نیز مورد تصویب قرار گرفته بود ولی به دلیل استثناهای زیادی که در آن قانون وجود داشت، عملا نتوانست تاثیر به سزایی در تغییر مدیرانی که به سن بازنشستگی رسیده بودند، داشته باشد.


عنوان


به گزارش تسنیم، وی افزود: این مصوبه  چند ویژگی خوب دارد، اول اینکه استثناهای موجود در قانون قبلی را کمتر کرده و نکته دیگر اینکه مهلتی دو ماهه را برای اجرایی شدن قانون  توسط دستگاه های مرتبط تعیین کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  گفت: با توجه به اینکه در میان تحصیل کردگان جوان ما نیروهای توانمند و حتی با تجربه ای حضور دارند که تاکنون فرصت بروز و ظهور پتانسیل های خود را پیدا نکردند، با اجرای این قانون، این افراد وارد ریل مدیریت خواهند شد. از سوی دیگر با کنار رفتن بسیاری از مدیران بازنشسته و جایگزینی آنها با نیروهای باانگیزه در دستگاه ها، زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم خواهد شد.

نمازی ادامه داد: از دیگر مزایای اجرای این طرح این است که جوانان ما در عمل ثابت می کنند که از چه پتانسیل بالایی در مدیریت امور اجرایی کشور برخوردارند و این موضوع کمک می کند تا انگیزه و امید جوانان برای اثبات شایستگی هایشان  بالا رود.همچنین با کنار رفتن نیروهای بازنشسته، بخشی از هزینه های جاری دولت کاسته می شود زیرا مدیران بازنشسته ای که امروز در مسند امور قرار دارند علاوه بر دریافت کامل حقوق بازنشستگی، حقوق مازادی نیز دریافت می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به تلاش برخی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها برای بیان توجیهات قانونی به منظور  ابقای شهرداران بازنشسته گفت: یکی از عوامل اصلی سوءاستفاده برخی مدیران بازنشسته برای ابقا در جایگاه مدیریتی، وجود ابهام در قوانین مصوب مجلس است که این امکان را می دهد  تا برداشت های گوناگونی از قوانین تصویبی صورت گیرد. تدوین کنندگان طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان باید تبصره ای را به این قانون اضافه می کردند که بر مبنای آن تمامی دستگا ه هایی که  حتی بخشی از بودجه آنها توسط دولت تامین می شود، شامل این قانون می شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از هزینه های شهرداری ها بر عهده دولت است، مدیران بازنشسته و شاغل در شهرداری ها از جمله شهرداران بر اساس قانون مصوب مجلس حق ادامه فعالیت در شهرداری را ندارند. همچنین فدراسیون های ورزشی که بخش عمده ای از درآمدهای خود را از دولت می گیرند حق استفاده از مدیران بازنشسته را ندارند.انتظاری که از تدوین کنندگان این طرح  می رفت  این بود که  با گنجاندن تبصره ای،  اجازه تفسیر  قانون به هیچ یک از دستگاه ها ذی ربط را ندهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: