به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر در شهر بصره گفت: نوع طراحی و پیاده سازی این فتنه، انگلیسی است ولی پشتوانه اطلاعاتی و عملیاتی اش را آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی انجام می دادند.
"خيبرآنلاين" - جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حوادث اخیر شهر بصره، اظهار داشت: ریشه مسائل بصره به تحولاتی که در کشورهای منطقه بوقوع پیوسته است، بر می گردد.


 به گزارش دانا، وی تصریح کرد: این تحولات از لحظه شروع تا این لحظه و از این لحظه به بعد، با تفکر و جریان مقاومت در منطقه پیش خواهد رفت و سرعت این تحولات هم بسیار زیاد شده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در کانون تفکر مقاومت، تفکر اسلام ناب و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: در روز اول هم امام(ره) فرمودند ما رسالت داریم که از مستضعفین و مسلمین سراسر جهان حمایت کنیم و شر تروریست را از سر این ملت های اسلامی کم کنیم.

 

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: حمایت و یاری مستضعفین و مظلومان رسالت تبیین شده و آشکار جمهوری اسلامی است که به لحاظ فکری کاملاً پشتوانه این جریان است.

 

وی تاکید کرد: تفکر مقابل تفکر مقاومت که در لحظات آخر حیات خود به سر می برد، به صورت مشخص از سوی دولت های رژیم سعودی و رژیم امارات و با پشتوانه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: دشمنان این تفکر را برای مقابله با تفکر حمایت از مظلوم ایجاد کردند، اما اکنون در اوج نا امیدی هستند و تلاش کردند که به نحوی رژیم صهیونیستی، آمریکا و سعودی را برای حمله نظامی به ایران آماده کنند.

 

جواد کریمی قدوسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "جنگی نخواهند شد"، گفت: دشمنان پیام های محکمی از جمهوری اسلامی دریافت کردند که اگر غلطی بکنند ظرف کمتر از ساعاتی پاسخ های بسیار ویران کننده و نابودکننده ای دریافت خواهند کرد.

 

وی اظهار داشت: تلاش دشمنان در چند ماه اخیر توسط نتانیاهو «که اخیراً ادعا کرده است که به یک مرکزی در ایران حمله کرده و اسناد آن را ربوده است» و بعد از آن تحریک سعودی ها به شروع جنگ نیابتی علیه ایران و سپس اقدامات بازدارنده ای که از طرف ایران صورت گرفت، باز دشمنان را ناکام کرد.

 

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حمله به سرکنسولگری ایران در بصره نوعی انتقام گیری و نوعی ابراز بغض، کینه و فریادی بود که در سینه دشمنان حبس شده بود و خواستند در یک جایی این را برآورده و اعلام کنند و آن حمله به کنسولگری ایران در بصره بود.

 

کریمی قدوسی اشاره کرد: بصره امروز خاستگاه شیعیان است و جمع زیادی از حشدالشعبی و جوانان مجاهد و مقابله کننده با داعش برای استان بصره هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: بصره یک استان راهبردی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است و یک تمدن دیرینه ای هم بین مردم ایران و عراق وجود دارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: بصره یکی از خاستگاه های تاریخی شیعیان بوده است که در زمان امیرالمومنین(ع) یک جایگاه مهمی بعد کوفه داشت.

 

کریمی قدوسی گفت: با توجه به ویژگی شهر بصره، دشمنان عملیاتی آغاز کردند که نشان دهند، این بصره است که بار دیگر مرزهایش برای ایران مثل دوران صدام خطرناک شده است؛ ولی به لطف خدا و با بصیرت بالای سران عشایر، جوانان بصره، مردم عراق و همچنین علما و چهره های سیاسی به زودی این فتنه تبدیل به خاکستر شد و نه تنها اثری نگذاشت بلکه بیش از هر زمانی دو ملت ایران و عراق احساس کردند که بایستی باهم روابط نزدیک تر و عمیق تری برقرار کنند و شکافی بوجود نیاید که دشمنان از آن شکاف بخواهند استعمارهای نو خود را تحمیل کنند.

 

وی ادامه داد: عمده این مسائل به دولت خبیث انگلیس بر می گردد چون آن ها در طراحی این مسائل در عراق و ایران از گذشته و قدیم نقش دارند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: نوع طراحی فتنه، انگلیسی است ولی پشتوانه اطلاعاتی و عملیاتی اش را آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی انجام می دادند.

 

جواد کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که "چرا کشورهای غربی در اتفاقات اخیر بصره سکوت اختیار کرده اند؟" گفت: ارزیابی و تحلیل کشورهای غربی این بود که این پروژه نمادش آتش زدن کنسولگری باشد، ولی برای دو ملت ایران و عراق یک توطئه بزرگی بود.

 

وی ادامه داد: برداشت دولت های غربی از این اتفاق این بود که این مسئله ادامه پیدا می کند و به اوج می رسد و بهتر است در آخر این پروژه اظهار نظر کنند و به همین دلیل بود که سکوت کردند.

 

کریمی قدوسی در پایان گفت: امروز که این پروژه صد در صد شکست خورده است، همچنان مصلحت اروپایی ها این است که سکوت کنند، زیرا اگر از این پروژه حرفی بزنند، بر خلاف موضع گیری های نتانیاهو و ترامپ خودشان متهم می شوند در حالی که در باطن این ها نقش داشتند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: