به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
«عباس عبدی» از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب طی یادداشتی به تقبیح دروغ و ناسزا و بیان ریشه‌های آن پرداخت!
"خیبرآنلاین" - «غلامرضا تاجگردون»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، روز دوشنبه گذشته طی اظهاراتی در یک پست اینستاگرامی که خبرگزاری فارس آنرا منتشر کرد، نوشت: امروز جلسه کمیسیون در خصوص تهاتر بدهی‌های دولت و بخش خصوصی بود. شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت عمدا مأموریت بر خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند.
به گزارش مشرق، متأسفانه قرائن دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد صحبت‌های تاجگردون درست است و کسانی از درون دولتِ اصلاح‌طلبان به دنبال ایجاد «سابوتاژ» یا همان فتنه اقتصادی هستند.

در ادامه به تعدادی از این قرائن اشاره می‌شود:

یکم_ مسئله «سیاه‌نمایی و القای ناامیدی» نخستین بار از اردوگاه مشترک دولت و اصلاح‌طلبان به گوش رسید!

از شخص رئیس‌جمهور روحانی گرفته که با صحبت‌هایی مثل «خزانه خالیست»، «آب خوردن مشکل دارد» و تأکید بر پر تأثیری تحریم‌ها وارد این مسئله شد تا اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول او مبنی بر اینکه اقتصاد کشور در «شرایط ته درّه» است [1] و اظهارات سایر ارکان دولت مبنی بر گرسنه بودن مردم و غیره.

جالب آنکه همین مقامات چندماهیست که به منتقدان شماره یک سیاه نمایی و ناامیدی تبدیل شده و حتی عنوان کرده‌اند که القای ناامیدی «خیانت بزرگ» است!

دوم: رؤیت نشانه‌های تعمد در خرابکاری از درون دولت، مسبوق به سابقه است.

پیش از این، محمدباقر نوبخت هم طی اظهاراتی از این گفته بود که: «چرا برخی در داخل می‌خواهند به دشمن گرا بدهند که خزانه کشور خالی است؟ ! »

او اما دانسته یا نادانسته شخص رئیس‌جمهور روحانی را خطاب قرار داده بود که زمانی گفت: خزانه خالیست! [2]

سوم_ در مسئله «لجام گسیختگی قیمت‌ها» در هفته‌های اخیر، بر اساس نظر تمام کارشناسان؛ بحث «عدم نظارت دولت» کاملا محرز و علت العلل است اما انگیزه آن برای برخی روشن نیست.

چرا برخی اقلام خیلی پیش افتاده حتی دچار کمبود شده‌اند؟

چرا حتی تخمه آفتابگردان که هیچ ربطی به تحریم ندارد گران شده است؟

چرا قیمت خودروی پراید به حدود 40 میلیون تومان رسیده؟

چرا قیمت میوه نسبت به سال گذشته 60 درصد گران‌تر شده؟

و چرا قیمت برخی اقلام در سطح شهر تهران تا 2 برابر نسبت به نقاط دیگر همین شهر، گران‌تر فروخته می‌شود و هیچ نظارتی هم بر آن صورت نمی‌گیرد!؟

***

سه گزاره فوق به روشنی نشان می‌دهد که «دستی در کار است» و همانطور که ما در وبلاگ مشرق نیز به کرّات توضیح داده‌ایم، عزمی برای ایجاد «فتنه و سابوتاژ اقتصادی» مشاهده می‌شود که می‌خواهد با «کارشکنی قیمتی» و غیره؛ کار را به حضور مردم در خیابان‌ها بکشاند.

جالب آنکه طی ماه‌های اخیر، مقولاتی مثل «اغتشاش» و «ناامید بودن مردم» صراحتاً در رسانه‌های دولت مورد اشاره قرار گرفته‌اند...

در همین حال، برخی چهره‌های دولت و اصلاح‌طلب، اغتشاشات اقتصادی دیماه گذشته را طراحی جریان اصولگرا عنوان می‌کنند!

***

توبه یواشکی عباس عبدی از دروغ و ناسزا!

عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص، طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد که با عنوان «ریشه‌های دروغ و ناسزاگویی» منتشر شده است از این گفت که در فضای رسانه‌ای کشور، دروغ و ناسزا وجود دارد.

او همچنین می‌نویسد: علت مهم دیگر که شاید ریشه همه این بدبختی ها باشد، نداشتن رسانه رسمی آزاد و مستقل است. مبارزه با اخبار دروغ، در قدرت هیچ فرد و گروهی خاص نیست. بلکه وجود رسانه های مستقل و آزاد است که دروغ را به حداقل می رساند. چنین رسانه ای به شدت در بندِ حفظ اعتبار خبری خود است و لذا از بیان دروغ اجتناب می کند. تا هنگامی که رسانه های رسمی و منتسب به قدرت در زیر چتر مصونیت از برخورد قانونی زندگی می‌کنند و هر دروغ و خلاف واقعی را به مخالفان خود نسبت می دهند، باید انتظار اشاعه دروغ در رسانه‌های غیررسمی را داشته باشند.


عبدی تصریح می‌کند: خطر دروغ و ناسزاگویی به مراتب از خطر تهاجم بیگانگان بیشتر است. امیدوارم کسانی که مخاطب این نوشته هستند نیز متوجه عمق این فاجعه شوند.[3]

*انتظار بود عباس عبدی به جای نوشتن این تواصی و نواهی، متن یک توبه‌نامه را از دروغ‌ها و ناسزاگویی‌های ژنتیکی اصلاح‌طلبان تنظیم و منتشر می‌کرد.

پر واضح آنکه اگر دروغی در سیاست ایران گفته شده، دروغ «تقلّب در انتخابات سال 88»، «تأثیر 100 درصدی تحریم‌ها» و «ناجی اقتصاد بودن دولت رئیس‌جمهور روحانی» است که تماما توسط ستاد اصلاحات گفته شده است.

و متأسفانه اگر هم در جایی پای ناسزا و حتی توهین به مقدسات در میان است باز هم نام جریان سیاسی خاص می‌درخشد!

کیست که نداند صحبت‌هایی مثل ما ایرانی‌ها پفیوزیم، مردم ایران خشن و حسودند، لبوفروش‌ها و راننده تاکسی‌ها حرف نزنند، بروید به جهنم، خودت بمال!، مردم برای مرگ موش و جارو هم صف می‌کشند، این جامعه لجن است و... تماماً توسط اصلاح‌طلبان و نزدیکان آنها اظهار شده‌اند.

جالب آنکه آقای عبدی گذشته خود را نیز فراموش کرده است! خاصّه آن زمانی که تأکید داشت مردم لشکر قابلمه بدست‌ها هستند...[4]

این در حالیست که چپ‌ها ولو یک مورد را هم نمی‌توانند مثال بیاورند که چهره‌های ارزشی و اصولگرای کشور، توهینی را نسبت به مردم رواداری کرده باشند و یا دروغی گفته باشند.

ما قضاوت درباره اظهارات عبدی، تناقضات او و رفتار ژنتیکی جریان چپ در زمینه دروغ و توهین را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: