به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط و نحوه اعطای مجوز به کالاهای وارداتی را مشخص کردند.
"خيبرآنلاين" -  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه رسیدگی به لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» ماده ۶ لایحه مزبور را به تصویب رساندند.

به گزارش مهر، بر اساس این ماده در بند «ژ» ماده یک این قانون بعد از عبارت «اصل»، عبارت «و یا تاییدیه الکترونیکی» و همچنین بعد از عبارت «پروانه کران بری(کابوتاژ)»، عبارت «کارنه تیر و کارنه دو پاساژ» اضافه می شود.

همچنین ماده هفت این لایحه جهت بررسی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد که در این ماده تعریف قاچاقچی حرفه ای به این صورت آمده است که قاچاقچی حرفه ای شخصی است که بیش از سه بار مرتکب قاچاق شود اعم از اینکه در هر مرتبه تعقیب شده باشد یا نشده باشد و ارزش کالا یا ارز قاچاق در هر مرتبه بیش از یکصد میلیون ریال باشد.

همچنین وکلای ملت ماده ۸ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به تصویب رساندند که بر اساس  آن در صدر ماده ۲ قانون بعد از عبارت «قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰.۸.۲۲» عبارت «و اصلاحات بعدی آن» اضافه می شود.

علاوه بر این ماده ۹ لایحه مذکور به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که بر اساس آن در بند الف ماده ۲ قانون عبارت «به ترتیب مقرر در قانون امور گمرکی»، جایگزین عبارت «در مهلت مقرر در صورت ممنوع یا مشروط بودن صادرات قطعی آن کالا» می شود و یک تبصره به شرح زیر به آن الحاق می شود:

بر اساس تبصره این ماده، مصادیق موارد قهریه (فورس ماژور) و مواردی که عدم ورود کالا عمدی نیست، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و  دارایی و ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین بر اساس ماده ۱۰ این لایحه  که به تصویب رسید، در بند ب ماده ۲ قانون بعد از عبارت «محموله های عبوری» عبارت «اعم از رویه عبور داخلی و خارجی» اضافه می شود.

در ادامه ماده ۱۱ لایحه مذکور تصویب شد که در این ماده آمده است بند پ ماده دو قانون به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می شود:

بر اساس بند پ اظهار کالا به گمرک و یا ترخیص و یا خروج کالا از اماکن گمرکی با ارائه مجوزها یا اسناد جعلی.

همچنین بر اساس تبصره این ماده، اسناد موضوع این بند توسط ستاد با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات تهیه می شود و ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.

بر اساس ماده ۱۲ این لایحه به انتهای بند ث ماده ۲ قانون، عبارت «به داخل کشور» اضافه می شود.

همچنین مطابق با ماده ۱۳ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بند ج ماده دو قانون به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می شود:

مطابق با بند ج اظهار کالای وارداتی با نام یا علامت تجاری ایرانی  بدون اخذ مجوز قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت

همچنین بر اساس تبصره ماده ۱۳، شرایط و نحوه اعطای مجوز در خصوص ورود این کالاها به کشور با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود و ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.
برچسب ها: واردات ، كالا ، مجلس ، قاچاق ، ارز ، خيبر ، آنلاين
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: