به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر بهداشت در جمع دانشجویان دانشجویان علوم پزشکی اهواز حضور یافت و با توهین‌های جدیدی از خجالت دانشجویان درآمد.
"خیبرآنلاین" -  حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تالار شهدا گفت: در سال ۵۶-۵۵ قبل از زمان انقلاب وارد دانشگاه شدم. در آن زمان گروه‌های مخالف ما گروه‌هایی مثل فرقان بودند یک گروه به ظاهر اسلامی بود که قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حفظ و تفسیر می‌کردند. همچنین گروه انجمن دانشجویان مسلمان را داشتیم. بالغ بر ۶۰ گروه چپ در دانشگاه حضور داشتند که شعار پرطمطراقی در خصوص مستضعفین می‌دادند و زیباترین آیات قرآن را به اسارت گرفته بودند.
 
توهین‌های جدید وزیر بهداشت به دانشجویان/ شما تکفیری هستید/ ببینید در حادثه اهواز چقدر سهم دارید!/ اگر دین ندارید عقل داشته باشید!

به گزارش جهان نیوز، او ادامه داد: در آن زمان که شما به دنیا نیامده بودید بیشترین تخریب را به شخصیت شهید بهشتی نیز، همین چپی‌ها داشتند؛ همین مسلمان‌های به ظاهر اسلامی. خانه اش کجاس؟ ماشین او چیست؟ در خانه اش فلان مدل قالی پهن است.
 
هاشمی گفت: من قبلا هم گفتم که فرقانیسم هنوز زنده است و یکی از خطرات انقلاب همین فرقانیسم است. فرقانیسم هنوز وجود دارند و هیچ تفاوتی میان این‌ها و گروه رجوی و کاخ سفید نمی‌بینم. مشکل ما این جماعت بودند و ادامه پیدا کردند.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که قبلا استفاده شان از امام و روحانیت ابزاری بود و حالا هم استفاده شان از مقام معظم رهبری ابزاری است تا جایی ایشان را قبول دارند که با آن‌ها همراه شود، گفت: رهبری دو ماه نشده است که فرمودند: ویروس بدبینی و یاس را در میان مردم گسترش ندهید. یکی از دوستان در جمع امروز می‌گفت که نگاه ما به مردم از بالا به پایین و اشرافیگری است. صحبت‌های من در نیشابور را تقطیع کرده اند؛ من در نیشابور گفتم اگر جمهوری اسلامی در سیاست داخلی و خارجی خود تجدید نظر نکند و به اخلاق برنگردد، قطعا رو به اضمحلال می‌رود. اصلا جمهوری اسلامی به همین دلیل متولد شده و با دروغ و تهمت و غیبت نمی‌تواند ادامه دهد.
 
قاضی زاده ادامه داد: گفتم اعضاب خودتان را خورد نکنید. به هر حال شما دموکراسی را قبول دارید یا ندارید؟ یک عده در انتخابات شرکت کردند، در شورای نگهبان تائید شدند و رای اوردند و رفتند در مجلس، مسئولیت‌های مختلف گرفتند و طبیعتا انتخاب‌های مختلف کردند. باید دوباره فرصت پیدا کنید در انتخاب بعدی، انتخابتان را اصلاح کنید. بعد همه نیابتی‌ها تیتر زدند که «همینی که هست، می‌خوای بخواه، نمی‌خوای نخواه» تا به ذهن جوان القا کنند که این‌ها اصلا مظهر اشرافیتند، نگاهشان از بالا به پائین است.
 
وی با اشاره به صحبت‌های علی میرزایی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یکی دوستان جمله‌ای خواند از امام خمینی درباره دولت؛ دولت یعنی همه نظام؛ دولت فقط روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی نیستند. دولت یعنی رهبری و دولت اسلامی. آن‌هایی که این‌ها را می‌گویند می‌خواهند به شما ادرس اشتباه بدهند، ولی مردم این را می‌فهمند. مردم عملکرد من وزیر و نماینده مجلس را به حساب کل نظام می‌نویسند.
 
هاشمی ادامه داد: شما همه ارکان را از همین مسیر پیش می‌برید؛ یعنی نماینده‌ها از طریق شورای نگهبان رد و یا تائید صلاحیت می‌شوند. حکم ریاست جمهوری توسط رهبری تنفیذ می‌شود و این یعنی دولت شرعی، و بعد این دولت باید وزیر تعیین کند. معنی همه این‌ها این است که همه این‌ها از یک جا سرچشمه می‌گیرد. ظریف در جایی صحبت کرد و گفت: خودتان انتخاب کردید و آن را موقعی گفت که حالا داریم حاصلش را می‌بینیم. خب خودمان انتخاب کردیم؛ هر کس خربزه بخورد، پای لرزش هم می‌نشیند. اشکالی ندارد، فقط بدانید دارید چکار می‌کنید، آن موقع اشکال ندارد خودتان را از چهار طبقه پایین بیندازید، فقط بدانید چه می‌کنید.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: وقتی ما وارد دانشگاه شدیم، کسی جرات نداشت صحبت کند. ما در ۱۶ آذر می‌خواستیم کلاس را به هم بریزیم، نهایتا صدای هیس در می‌آوردیم یا پایمان را به زمین می‌کوبیدیم که آخر هم ما را از کلاس اخراج می‌کردند؛ اما شما آمدید اینجا و استاندار و رئیس دانشگاه را متهم کردید. من نمی‌دانستم این چندمین سفرم هست که شما گفتید ۱۸ مین سفر است. من سالهاست با سیاست خداحافظی کردم. از سال ۶۲ من مسئول کل مهندسی جنگ بودم و ۳۳ ماه من در جبهه بودم که پای راستم در جبهه مجروح شد
 
وی خطاب به انتقاد‌های نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی تصریح کرد: من جانباز هستم؛ اما پرونده جانبازی ندارم. فرزندانم بدون سهمیه پزشکی قبول شده اند و هیچ کدام از نزدیکانم بخاطر من بجایی نرسیده اند و حتی بعضا محروم هم شده‌اند و حاضرم زندگی ام را با هر مسئولی در جمهوری اسلامی مقایسه کنم. من به دلایلی از سال ۶۲ کار سیاسی نکردم و چشم پزشکی می‌کردم. با اصرار اقای روحانی و وساطت لاریجانی وارد وزارت شدم.
 
قاضی زاده هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: با این رفتار‌هایی که می‌کنید به کجا می‌خواهید برسید؟ کدام ریشه‌ها را دارید می‌زنید؟ یک ذره فکر کنید. هفته گذشته این بچه‌هایی که مثل فردا روزی اسلحه دست گرفتن و به اسم دین برای رفتن به بهشت، مزدور اسرائیل و عربستان شدند و به روی هم استانی‌های خود اسلحه گرفتند، خودشام را ذلیل کردند، چقدر شما در این مسئله سهم داشتید؟! چقدر کار کردید در این سالها، چقدر تهمت زدید و سیاه نمایی کردید؟ ما را تخریب کردید. این انصاف و اسلام است؟
 
وی اضافه کرد: امروز سوالی مطرح شد که در دو سایت ضد انقلاب هم مطرح شده؛ که این وزیر میلیادر اشرافی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته جان مردم ارزش ندارد. موضوع این است که تعداد ۴۰-۵۰ نفر مبتلا به یک بیماری خاص داریم که طول عمر کوتاهی دارند و اگر بخواهیم درمانشان کنیم باید به پول حالا میلیارد‌ها تومن برای درمان یک دوره شان خرج کرد. خب دولت باید پول داشته باشه تا به ما بدهد و ما هم خرج کنیم. حالا اگر هم داشت؛ باید ببینیم کجا خرج کنیم. باید ببینم اصلا برای دیابت، تصادفات جاده‌ای و سایر مریضی‌ها خرج کنیم با برای این بچه‌ها خرج کنیم. مگه دست من هست!
 
وزیر بهداشت ادامه داد: فرض کردید ما را تحقیر کردید، اشرافیت ما را نشان دادید به جایی می‌رسید. مگر به زور گرفته ایم؟ چرا اینقدر زور می‌زنید. ما حاضریم دو دستی تقدیم کنیم.
 
وی با اشاره به خدماتی که وزارت بهداشت در دولت دوازدهم انجام داد، گفت: ما کم کار نکردیم؛ ۲۵ هزار تخت بیمارستانی ساختیم. ما جزو بدترین کشور‌ها بودیم، اما حالا بهترین خدمات بهداشت و درمان را به مردم ارائه دادیم. اسلام این طور نیست که از هر ابزاری استفاده برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. چرا می‌گویید تکفیری؟ تکفیری شمایید. شما ما را تکفیر می‌کنید. ما کجا آدم‌های واداده‌ای هستیم؟ ما سابقه مان مشخص است. دست بردارید. کشور را نابود می‌کنید. اگر ایران تجزیه شود، ننگش به نام شما ثبت خواهد شد.
 
همچنین در نشست دانشجویی روز گذشته علی میرزایی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از برخورد تبعیض آمیز معاونت دانشجویی دانشگاه گلایه کرد و خطاب به وزیر بهداشت گفت: برای جلسه اعضای فعالین تشکل پیرو خط امام با معاونت فرهنگی وزارت بهداشت نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده بود و برای دو تشکل بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان با هم نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده بود و وقتی اعتراض کردیم، گفتند، چون از یک جریان هستید، نیم ساعت زمان برایتان کافی است!
 
محمدصابر قربانی، نماینده نشریات دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز ضمن انتقاد از سیاست بازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در دادن بودجه به تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی شفافیت وجود دارد. چون ما در آخر سال می‌بینیم به بعضی کانون‌ها و تشکل‌ها بودجه کلانی اختصاص داده شده و به بعضی بودجه کمتری اختصاص داده شده. یا اصلا بودجه‌ای ندارند و در نهایت همان‌هایی که بودجه کلان گرفته اند، هم اظهار شکایت می‌کنند. اگر بودجه‌ها شفافیت شود، شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.
 
وزیر بهداشت ضمن اشاره به صحبت‌های میرزایی و قربانی درباره بی عدالتی و سیاست بازی دانشگاه گفت: درباره این مسئله معاونت دانشجویی دانشگاه خودش باید پاسخگو باشد. ما سیاسی هستیم؛ اما بحث سیاسی با هیچ کسی نداریم. معاونت دانشجویی باید به شما کمک کند تا در زمینه درسی مهارت شما در بهترین سطح باشد. در وهله دوم باید به شما نگاه عدالت محور داشته باشد؛ البته به این معنی نیست که هر چه بخواهید برای شما فراهم کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: