به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
الهه کولایی گفت: سال 88 این تصور وجود داشت که ایران با یک بحران انتخاباتی از جنس بحران های انتخاباتی در "انقلاب های رنگی" مواجه شده است.
"خیبرآنلاین" - الهه کولایی در چهارمین قسمت از برنامه سیاسی اجتماعی "رو در رو" درباره نحوه ورودش به جریان اصلاحات و انشقاق اصلاح طلبان در سال 84 و نیز مقایسه وقایع 88 در ایران با انقلاب های رنگی مباحثی را مطرح کرد که اهم سخنان وی در این برنامه از نظرتان می‌گذرد:
 " آشنایی من با جریان اصلاحات از زمان حضور در مرکز بررسی های استراتژیک در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی رقم خورد. سال 77 وارد مشارکت شدم، آقای دکتر صدر از من دعوت کرد که وارد مرکز تحقبقات استراتژیک ریاست جمهوری بشوم که ساختمانی در نیاوران بود و ارتباطی برای حوزه مطالعات شرقبرقرار شد، در مرکز تحقیقات، آقای حجاریان و علوی تبار و کدیور حضور داشتند و این حلقه موجب برقراری ارتباط با اصلاح طلبان شد و باعث شد به کمیته آموزش مشارکت دعوت شوم، کماکان معتقدم مهمترین کارکرد حزب در کشورهای در حال توسعه آموزش می باشد".

 Ø§Ù„هه کولایی گفت: سال 88 این تصور وجود داشت که ایران با یک بحران انتخاباتی از جنس بحران های انتخاباتی در


 "در انتخابات مجلس پنجم، با آقای شعله سعدی و جمعی از همکاران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در انتخابات شرکت کردیم بدون آنکه در لیستی قرار بگیریم. وقتی حجم تبلیغات در تهران را مشاهده کردیم، متوجه شدیم که شوخی کردیم که در این عرصه وارد شدیم چون در تهران اگر در لیست نباشید رای نمی آورید".
 
"ادراکی که من از حلقه اطراف آقای خاتمی در سال 76 داشتم، حرفهایشان همان حرف های انقلاب اسلامی بود، همان عدالتگرایی و مبارزه با ظلم و اشکال گوناگون استعمار و ... بود"
 
"آمریکا در قبال شوروی باید دشمنی می کرد، لیکن شوروی نباید به آمریکا بی حساب و کتاب اطمینان می کردند و با طناب امریکا به چاه می رفت، خیلی ها مثل آمریکایی ها تبلیغ می کردند که فروپاشی شوروی مساوی است با آزادی، مساوی است با رفاه، مساوی است با پیشرفت اما دهه 1990 شرایط بسیار اسفباری در همه جمهوری ها کمتر  یا بیشتر به وجود آمد و آخرش الیگارش‌هاو مافیا آمدند، نه ثروت بین مردم تقسیم شد و نه قدرت. تجربه نشان داده دموکراتیک سازی با خشونت و با تغییرات سریع یک شبه اتفاق نمی افتد و نیازمند به نهاد سازی دارد . کسانی که به دنبال براندازی هستند بیشتر دنبال آرمان‌هایی هستند که قابل تحقق نیست که تجربه نشان داده محقق نمیشود".
 
"در سال 84 اصلاح طلبان یک هزینه گزافی را به دلیل تعدد کاندیداها بر ملت ایران وارد کردند و نان این تکثر کاندیداها را احمدی نژاد خورد و رئیس جمهور شد. به بعضی از اعضای بلند بایه ستاد دکتر معین از شکاف میان اصلاح طلب ها گله کردم و فکر می کردم اصلاح طلب ها باید به یکبارچگی برسند و نانی بود که احمدی نژاد از شکاف بین اصلاح طلب ها خورد و من خودم رو از این جهت نمی بخشم من باید کنار می کشیدم ،من میدانستم، من که اعتراض کردم و تدکر دادم و می‌گفتم چه اشکالی دارد آقای کروبی رئیس جمهور شود و آقای معین معاون اول. در آن برهه خیلی نسبت به سیاست های آقای هاشمی در مجموع دید مثبتی نداشتم".
 
"اصلاح طلب‌ها  در طی این سال ها تجربه هایی ر اندوختند که به این نتیجه رسیدند که با واقعیت های جامعه باید کنار بیایند، حمایت اصلاح طلب ها از آقای روحانی به معنی توجه به ظرفیت های واقعی در کشور هست. میدوانند که گزینه های محدودی در بیش دارند. انتخاب آقای روحانی مفهومش اصلاح‌طلب بودن ایشان نیست".
 
در پاسخ به این سوال که چرا در سال 88 اصلاح طلب ها به رای مردم تمکین نکردند: "یک مجموع عوامل داخلی و خارجی و  بی تدبیری ها موجب شد که هزینه های گزافی را چه داخلی و چه خارجی بپردازیم. در واقع  برای کشورهای خارجی این تصور وجود داشت که ایران با یک بحران انتخاباتی از جنس  بحران های انتخاباتی که در انقلاب های رنگی  وجود  داشته رو برو شده و میشود از این فرصت استفاده کرد".
 
"در جوامع در حال توسعه  قاعده بر این هست که زنان اصولاً از ارتباطات فامیلی سود می برند، همسر کسی هستند و یا دختر کسی، این موارد صلاحیت به زنان می دهد و در کشور ما هم این گونه هست.اما فاطمه حسینی جدای از آن که فرزند آقای حسینی باشد، ایشون حتی اگر فرزند ایشان همم نبود برای حضور در لیست امید صلاحیت داشت."
 
"هیچ‌کس نمیتواند بگوید برجام ایرادی ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید برجام از اول تا آخرش اشتباه است.دفاع از برجام به معنای  دفاع از کلیت برجام و سیاستی هست که به بهسازی برای توسعه روابط همه جانبه ایران و جامعه جهانی میتواند کمک کند".
 
"رابطه و موازنه قدرت بین اروپا و آمریکا آنچنان نیست که ما تصور کنیم که با کمک اروپا می توانیم رو در روی آمریکا بایستیم  این تصور درستی نیست چون خود اروپایی هم هم میدانند که توان چنین رویارویی رو ندارند به دلیل ادغامی که در اقتصاد و سیاست و منافع راهبردی ان ها در جهان وجود دارد. آقای غلامحسین کرباسچی تهران را متحول کرد اما الگوی مدیریت تهران رو بنیادهایی براش ایجاد کرد که شهرداران بعدی هم نتوانستند ان را تغییر بدهند و من دید مثبتی به ان ندارم".
 
"آقای قاسم سلیمانی چهره بسیار تاثیرگذاری هست که نام او یادآور فجایعی است که داعش به وجود آورد و ایشان توانست این خطر را از سر ایران دور کند".
 
منبع:رجانیوز
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
باز هم فریب خوردید برادران! یک بار دیگر متن را بخوانید تا ببینید او در واقع چه کسی را مسبب می داند! این هم مثل خوشحالی پس از اظهارات ترکان و محسن هاشمی و مجید انصاری در سال های قبل است که همه با سطحی برخورد کردن با اظهاراتشان خوشحال شدند که فتنه را محکوم کرده اند، اما بعدا دیدند چه کلاهی در تبلیغ کردن و پروپاگاندا دادن برای آن مصاحبه ها بر سرشان رفته است! این ها خودشان عضوی از اعضای فتنه بوده اند، چرا کمی فکر نمی کنید و فیلم ها را غیر هیجانی بررسی نمی کنید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: