به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
شایسته است با توجه به جسارت‌های متعدد فرانسه علیه کشورمان، دولت حسن روحانی با مقابله به مثل، مُشت محکمی را روانه مقامات گستاخ کاخ الیزه کند؛ اگرچه انتظار این نوع برخورد از دولتی که درصدد اشتغالزایی برای شرکت‌های توتال و ایرباس و پژو فرانسوی بوده، توقعی نایجاست!
"خیبرآنلاین" - همزمان با خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت 97، متحدان اروپایی شیطان بزرگ نیز اگرچه به ظاهر نقش هویج را ایفا کرده و به پایبندی‎شان به برجام متعهد بودند اما در پشت صحنه، از چماق کشی یانکی ها حمایت می کردند و تنها دو ماه بعد، خود به تکه ای از پازل فشار علیه ایران تبدیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ماجرا اما از افسانه «ویله‌پینته» در شمال پاریس آغاز شد. براساس ادعای دروغ مقامات فرانسوی، «اسدالله اسدی» (دیپلمات شاغل در سفارتخانه ایران در بلژیک) با همراهی و هماهنگی زوج ایرانی الاصل مقیم بلژیک به نام های «امیر سعدونی» و «نسیم نومنی»، قصد داشته‌اند گردهمایی ژوئن 2018 گروهک منافقین در ویله‌پینته‌ پاریس را بمب‌گذاری کنند! اگرچه مقامات اروپایی عنوان می کنند که این زوج از جمله افرادی بودند که با فریب خود را از هواداران منافقین جا زده بودند اما اطلاعات متقن و مستند نشان می دهد که این زوج از سمپات های فعال گروهک تروریستی منافقین به شمار می روند.

براساس این اتهام ناروا اما دولت های بلژیک، فرانسه و آلمان، 6 تن را به اتهام توطئه‌ بمب‌گذاری در گردهمایی گروه‌های اپوزیسیون تبعیدی ایرانی در پاریس، دستگیر کردند. علیرغم تکذیبیه های متعدد مقامات ایرانی اما این پایان ماجرا نبود و بعد از گذشت چند ماه از سناریوی دروغین انفجار نشست منافقین، این بار خبری دیگر از سوی مقامات فرانسوی، مجدداً این افسانه را به سرخط خبرها کشاند. دولت فرانسه با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک این کشور، دارایی‌ 2 ایرانی به اسامی «اسدالله اسدی» و «سعید هاشمی مقدم» و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را به مدت 6 ماه مسدود کرد.

همزمان با این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک، 3 تن از وزرای دولت فرانسه در اقدامی مشکوک، بیانیه‌ای را علیه کشورمان منتشر کردند. ژان ایوه لودریان (وزیر خارجه) ژرارد کولوم (وزیر کشور) و برونو لومایر (وزیر اقتصاد) مدعی شده اند که حمله ادعایی خنثی شده در ویله‌پینته نشان دهنده ضرورت اتخاذ یک رویکرد سختگیرانه در روابط‌ فرانسه با ایران است.

فرانسه اما به همین جوسازی علیه ایران اکتفا نکرده و نیروهای امنیتی و پلیس این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم، به «انجمن شیعی الزهرا» یورش بردند. گزارش می‌شود که به دستور وزارتخانه‌های کشور و دارایی فرانسه، دارایی‌های «مرکز الزهرا» نیز از سوی مقامات فرانسوی مسدود شده ‌است. این درحالیست که رسانه های این کشور با آب و تاب فراوان ادعا می کنند که در مرکز و صفحه هواداران انجمن الزهرا، تصاویر و نقل قول‌هایی از رهبر جمهوری اسلامی دیده می‌شود.

سناریوسازی کشورهای اروپایی در ماجرای دروغین «ویله‌پینته» یادآور افسانه سرایی رستوران «میکونوس» در برلین آلمان است که امام خامنه ای در تشریح آن فرمودند: «یک روزی یکی از دولت های اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی اظهار علاقه و ارتباط می کرد؛ همان دولت سر قضیه‌ قهوه‌خانه‌ میکونوس دادگاه تشکیل داد، مسئولین درجه‌ یک کشور را در آن دادگاه متهم کرد! دولت های اروپایی با آنها همدست شدند، همه‌شان سفرای خود را از تهران فراخوانی کردند؛ اینها که یادمان نرفته. خواستند سیلی بزنند، البته سیلی سخت‌تری خوردند. از همین حسینیه آنچنان سیلی‎ خوردند که بعد تا مدت ها دنبال علاجش بودند! هر وقت توانستند، آنها درصدد سیلی زدن برآمدند. هر وقت ما کوتاه آمدیم، یک خرده‌ای سست برخورد کردیم، آنها پُرروتر شدند.» [16 مرداد 1390]

حال شایسته است با توجه به جسارت های متعدد دولت های اروپایی بالاخص فرانسه علیه کشورمان، دولت حسن روحانی با مقابله به مثل و برخورد از موضع اقتدار، مُشت محکمی را روانه مقامات گستاخ کاخ الیزه کند تا از کرامت و منزلت نظام اسلامی حراست نماید؛ اگرچه انتظار این نوع برخورد از دولتی که درصدد اشتغالزایی برای شرکت های توتال و ایرباس و پژو فرانسوی بوده، توقعی نابجاست!


چرا دولت روحانی به اروپایی‎ها سیلی نمی‎زند؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: