به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
اگر برجام به شکست انجامید، دلخوش کردن به سایر قراردادها و کنوانسیون‌هایی که دربست در اختیار غرب و آمریکاست، نوعی حماقت، جهالت و نهایتا خیانت به حساب می‌آید
"خیبرآنلاین" - روز یکشنبه 15 مهرماه 1397 یک روز خاص و متفاوت برای مجلس شورای اسلامی خواهد بود؛ روز شعبده بازی های لاریجانی برای تصویب یک لایحه استعماری مدنظر دولت روحانی در مقابل ایستادگی وکیل المله های انقلابی برای دفاع از عزت و استقلال ملی.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، اگر خسارت محض برجام با تردستی لاریحانی در مجلس نهم که آن را اصولگرا نامیده بودند، در کمتر از 20 دقیقه تصویب و به کشور تحمیل شد، اما تجربه ی گرانسنگ به دست آمده طی دوران برجامیزه شدن کشور، باعث شده است تا تصویب پیوستن به لایحه استعماری CFT مرتبط با FATF با بیداری مردم و جوانان و وکیل المله ها در مجلسی که رنگ بنفش بر آن غلبه دارد، دچار مشکل و انسداد شود.

هر چه هست، علیرغم حرف های خوش رنگ و لعاب جماعتی که وقتی در تنگنا قرار می گیرند همگان را به وحدت فرا می خوانند، همین باند، مجددا دوقطبی شدیدی را میان نخبگان و موثران جامعه به وجود آورده اند و باز هم سخن از ذلت پذیری یا عزت و استقلال در میان است.

عده ای ایجاد شبهه می کنند که اگر چنین است، چرا رهبری به ماجرا ورود نکرده و به ماجرا فیصله نمی دهند.
پاسخ روشن است:
1. معظم له صراحتا در این باره اظهار نظر کرده و در تاریخ 30 خردادماه 97 در دیدار با نمایندگان مجلس، آنان را از پذیرش لوایح استعماری نهی فرمودند.
2. مدل رهبری طی همه ی سال های زعامتشان، تاکید بر فرآیند قانونی و دعوت از همه ی مسئولان به انجام تعهدات و تکالیفی است که قانون برای آنها مشخص کرده است.

بنابراین، تا جایی که امکان دارد، باید صبر کرد تا مدعیان حاضر در مسندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی، در آزمون های متفاوت، امتحان خود را پس دهند؛ اگر موفق به عبور شدند که عالی است، و اگر ناکام ماندند، هم ادعایشان برملا شود و هم ملت درباره ی آنها به قضاوت بنشینند.

و البته طبیعی است که اگر مسئولان ذیربط در انجام وظایف قانونی خود ناموفق ظاهر شوند و از این عدم توفیق، خسارت جبران ناپذیری به کشور تحمیل شود، رهبری براساس وظیفه ی الهی و قانونی، وارد صحنه خواهند شد و جلوی انحراف و خیانت را خواهند گرفت.

به همین دلیل، به نظر می رسد هنوز امیدهایی به وکیل المله های انقلابی وجود دارد و به آنان و به عموم نمایندگان حاضر در مجلس فرصت داده شده تا بتوانند امتحانی سخت اما نهایتا موفقیت آمیز را پشت سر بگذارند.

پس، مجلس برای روز یکشنبه بر سر جلسه ی امتحانی تاریخی قرار گرفته است: مقاومت و پیروزی، یا خیانت و شکست!

برجام، نمونه ی تاریخی از چشم دوختن به بیگانه و معطل نگاه داشتن ظرفیت های فراوان داخلی برای کسب رضایت از دشمنان ایران است. اگر موفق بود، می توان به FATF و CFT هم امید داشت، اما اگر برجام به شکست انجامید، دلخوش کردن به سایر قراردادها و کنوانسیون هایی که دربست در اختیار غرب و آمریکاست، نوعی حماقت، جهالت و نهایتا خیانت به حساب می آید.

روز یکشنبه را چه باید نامید: سیاه یا سفید؟! این را خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین خواهند کرد. آیا زیر فشار لابی ها و باند روحانی - لاریجانی خواهند رفت یا فارغ از باندبازی ها و جناح گرایی ها و منافع حزبی و گروهی، منافع ملی و تعالیم نجاتبخش اسلام (قاعده نفی سبیل) را سرلوحه ی عمل خود قرار خواهند داد؟
برچسب ها: یکشنبه ، سیاه ، مجلس ، fatf ، cft ، خیبر ، آنلاین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
تجربه بدترین و بیرحمترین معلم است. اما گاهی راهی جز این نیست. مردم ما باورشان شده باید هر چیزی را تچربه کنند تا مطئن شود بد است. حتی عقرب را هم باید اجازه دهند ما را بگزد تا مطمئن شوند نیش دردناک دارد. پس چاره ای نیست. FATF تصویب خواهد شد. موشک ها خواهند رفت. ایران لیبی خواهد شد.
اما به درک. ملت ایران در عوض عبرت تاریخ خواهد شد.

البته دو نکته دیگر هم هست: اول اینکه (...) به یاد خواهد آورد ماجرای آن فیلم تاریخی را و بهترین فرصت برای حذف خاندان لاریجانی که از دست رفت...

نکته دوم هم مربوط به نیروهای نظامی و مخصوصا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. آن بعدها حسرت و تاسف خواهند خورد که چرا زمانی که هنوز فرصت باقی مانده بود اقدام به (...) برای نجات دادن کشور نکردند.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: