به‌روز شده در: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عبدالله یزدان‌بخش در خصوص وضعیت بازار قطعات با وجود تحریم‌های اخیر، اظهار کرد: عوامل موثر بر تحریم‌ها دارای ابعاد مختلفی است که به صورت تهدید و فرصت نمود پیدا می‌کند. وی افزود: کمبود قطعات خودرویی درصد زیادی فرصت ایجاد کرده که باعث مورد توجه قرار گرفتن تولید کننده داخلی شده و با رفع مشکلات در این زمینه می‌توان شاهد حضور فعالانه و توسعه فعالیت آنان باشیم. این تولید کننده قطعات صنعتی و لاستیکی در خصوص علت گرانی در زمینه قطعات خودرو، خاطرنشان کرد: گرانی در هر زمینه از جمله قطعات خودرو به دلیل تحریم، افزایش نرخ ارز، قطع روابط اقتصادی و تجاری و بین‌المللی، جوسازی و حباب‌هایی است که باعث به وجود آمدن فشار‌های اقتصادی شده که هر کدام از موارد فوق قابل تجزیه و تحلیل خاص در این زمینه است. یزدان‌بخش درباره دوره جدید تحریم‌ها و مشکلات موجود در زمینه صادرات، تصریح کرد: در اصل تحریم یعنی فشار آوردن به اقتصاد و دولت یا جنگ اقتصادی و باتوجه به اینکه اقتصاد ما وابستگی بسیار زیادی به نفت دارد به همین جهت شدت و تاثیر بیشتری را حس خواهیم کرد و امیدواریم دولت تمهیدات مقابله‌ای لازم را پیش‌بینی کرده باشد. وی درباره وابستگی داخلی و خارجی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز خود در زمینه ساخت خودرو، بیان کرد: در حال حاضر در بخش‌های مختلف صنعتی مخصوصا خودروسازی تامین قطعات مورد نیاز با کاهش رو به رو شده است که امری طبیعی است. این تولید کننده قطعات صنعتی و لاستیکی ادامه داد: در صنایع خودروسازی دنیا، تولید تمام قطعات صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین واردات و صادرات در یک بحران اقتصادی را باید به گونه‌ای دیگر مورد توجه قرار داد و راهکار‌های مناسب شرایط را پیشنهاد کرد بنابراین در این شرایط تولیدکنندگان داخلی تلاش می‌کنند تا کاستی‌ها را پوشش داده تا بیشترین تامین از منابع صورت پذیرد. یزدان‌بخش در خصوص تاثیر گرانی قطعات در افزایش قیمت خودرو، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خودرو و قطعات آن درصدی ارزبری دارند، تامین نیاز از منابع و مواد اولیه داخلی وموضوعات دیگری همچون حمل‌ونقل، حقوق و دستمزد، نرخ تسهیلات بانکی، معوقات و بدهکاری‌ها را از عوامل گرانی خودرو و قطعات خودرویی است.
"خيبرآنلاين" - عبدالله یزدان‌بخش در خصوص وضعیت بازار قطعات با وجود تحریم‌های اخیر، اظهار کرد: عوامل موثر بر تحریم‌ها دارای ابعاد مختلفی است که به صورت تهدید و فرصت نمود پیدا می‌کند.

به گزارش بسيج، وی افزود: کمبود قطعات خودرویی درصد زیادی فرصت ایجاد کرده که باعث مورد توجه قرار گرفتن تولید کننده داخلی شده و با رفع مشکلات در این زمینه می‌توان شاهد حضور فعالانه و توسعه فعالیت آنان باشیم.

این تولید کننده قطعات صنعتی و لاستیکی در خصوص علت گرانی در زمینه قطعات خودرو، خاطرنشان کرد: گرانی در هر زمینه از جمله قطعات خودرو به دلیل تحریم، افزایش نرخ ارز، قطع روابط اقتصادی و تجاری و بین‌المللی، جوسازی و حباب‌هایی است که باعث به وجود آمدن فشار‌های اقتصادی شده که هر کدام از موارد فوق قابل تجزیه و تحلیل خاص در این زمینه است.

یزدان‌بخش درباره دوره جدید تحریم‌ها و مشکلات موجود در زمینه صادرات، تصریح کرد: در اصل تحریم یعنی فشار آوردن به اقتصاد و دولت یا جنگ اقتصادی و باتوجه به اینکه اقتصاد ما وابستگی بسیار زیادی به نفت دارد به همین جهت شدت و تاثیر بیشتری را حس خواهیم کرد و امیدواریم دولت تمهیدات مقابله‌ای لازم را پیش‌بینی کرده باشد.

وی درباره وابستگی داخلی و خارجی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز خود در زمینه ساخت خودرو، بیان کرد: در حال حاضر در بخش‌های مختلف صنعتی مخصوصا خودروسازی تامین قطعات مورد نیاز با کاهش رو به رو شده است که امری طبیعی است.

این تولید کننده قطعات صنعتی و لاستیکی ادامه داد: در صنایع خودروسازی دنیا، تولید تمام قطعات صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین واردات و صادرات در یک بحران اقتصادی را باید به گونه‌ای دیگر مورد توجه قرار داد و راهکار‌های مناسب شرایط را پیشنهاد کرد بنابراین در این شرایط تولیدکنندگان داخلی تلاش می‌کنند تا کاستی‌ها را پوشش داده تا بیشترین تامین از منابع صورت پذیرد.

یزدان‌بخش در خصوص تاثیر گرانی قطعات در افزایش قیمت خودرو، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خودرو و قطعات آن درصدی ارزبری دارند، تامین نیاز از منابع و مواد اولیه داخلی وموضوعات دیگری همچون حمل‌ونقل، حقوق و دستمزد، نرخ تسهیلات بانکی، معوقات و بدهکاری‌ها را از عوامل گرانی خودرو و قطعات خودرویی است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: