به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - جبهه انقلاب بعد از حدود یک سال مبارزه در بدنه کارشناسی و حدود ۵ ماه مبارزه بدنه عمومی توانست جلوی بخش عمده‌ای از برنامه جریان غربگرا را بگیرد.

تخصصی‌ترین مسئله که برای مسئولین نظام هم همه ابعادش قابل فهم نبود، به عمومی‌ترین زبان ممکن و برای کف جامعه طرح شد و سطح درک عمومی جامعه بالا رفت. غربگرایان نتوانستند پشت در‌های بسته و بدون اطلاع مردم کار خود را جلو ببرند.

لوایح 4 قلو که برای پنهانکاری جداجدا به مجلس آورده شده بود، در مسیر تصویب دچار مشکل شد. مطالبه جریان انقلابی باعث شد در مورد اصلاح قوانین داخلی بخشی از مطالبات جبهه انقلاب تأمین شود. در مورد 2 کنوانسیون استعماری پالرمو و (CFT (TF هم مسیر تصویب آن با چالش روبرو شود. پالرمو در شورای نگهبان رد شود و دوباره به مجلس برگردد و قلب FATF یعنی CFT نیز در مجلسی که ابتدا به ساکن حدود ۵۰ مخالف داشت، به‌صورت ناپلئونی و تنها با حدود ۱۶ اختلاف رای تصویب شود که این لوایح نیز باید مسیر شورای نگهبان (که به احتمال زیاد به رد می‌انجامد) بازگشت به مجلس و سپس مجمع تشخیص را طی کند. در مجمع تشخیص هم کمیسیون نظارت، مغایرت آنها را اعلام کرده است. خلاصه در این مورد کار به پایان نرسیده است.

برای اولین بار از سال ۸۹ به بعد که جبهه انقلاب دچار انفعال شده بود، توانست با مبارزه کارشناسی، رسانه‌ای و میدانی کار مشترک انجام دهد بدون آنکه مرکزیتی از بالا برای بدنه تعیین تکلیف کند، در این مسیر به موفقیت‌های مقطعی نظیر مسکوت گذاشتن لوایح در مجلس در 3 ماه پیش، اصلاح قوانین، برگرداندن آنها به مجلس، بالابردن تعداد مخالفین و... دست پیدا کند. از همه مهمتر بدون ساماندهی‌های تشکیلاتی غیرعاقلانه نظیر جبهه‌های انتخاباتی، اکثریت جبهه انقلاب گفتمان و عملیات مشترک پیدا کند. حتی مجموعه‌های ناهمراه در سیستم که مثلاً دور قبل بیانیه عدم وجود مشکل امنیتی با fatf داده بودند، نیز این دور به مخالف جدی آن تبدیل شوند. مراجع موضع بگیرند، 10 تن از اساتید مطرح حوزه کلاس‌های خود را در روز تصویب CFT تعطیل کنند و...

برخلاف برجام، دست خالی طرفداران fatf رو شد تا آنجا که صریحا تصریح کنند هیچ تضمینی ندارند که تغییری در اوضاع اقتصادی ایجاد شود و به توجیهات موهومی مثل گرفتن بهانه از دشمن و جوسازی در مورد نظر رهبری متوسل شدند.

غربگرایان نیز در طرح پز‌های شفافیت و مقابله با فساد خود ناکام شوند و در موضع اتهام قرار بگیرند که اگر راست می گویید و دنبال شفافیتید نه برای دشمن، که برای مردم چرا شفافیت ایجاد نمی کنید؟ رای و حقوقتان را شفاف نمی کنید؟

هزینه تعاملات خارجی بی‌ضابطه و بی‌منطق بالا رفت و راه غربگرایان برای تحمیل برجام منطقه، موشکی و حقوق‌بشر به نظام با دشواری بیشتری روبرو شدند.

از همه مهمتر جبهه انقلاب از وضعیت انفعال به موضع فعال تغییر وضعیت داد، بدنه‌های مردمی نیز از بدنه‌های دانشجویی و... جلو زدند که خود را در حضور خودجوش مردم در تجمع مقابل مجلس در تصویب CFT نشان داد.

هنوز چیز زیادی از دست نرفته است، به بن‌بست نرسیده‌ایم و باید تجربه این دستاورد‌ها را در مسائل دیگر نیز ادامه دهیم.



* محمدصادق شهبازی
فعال سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
این دغدغه فتف یک قطره از دریایی مصائب است واصلی ترین مشکل ما غارت کالاهای کشور با گرانی ارز است اسلام چهارده قرن است در کشور ما ریشه دارد هیچوقت مثل (...) ملت ما ذلیل نشده بود که مردان نتوانند مخارج اهل وعیال را تامین کنند و به همان سبب یا ازدواج نکنند یا طلاق بدهند این مصائب از (...) است اگر مسلمانید طومار (...) را در هم بپیچید اسلام هرگز تمدنی را که خود طی چهارده قرن ساخته منقلب نمیکند این (...) اسلام را به کفر بدل میکند این (...) اسلام نیست چون اسلام (...) نیست اسلام تعلیم دهنده است اضافه کننده است فزوننده نیکی هاست اسلام (...) نمیکند فراماسونر (...) میکند فراماسونر صلیب مقدس مسیحیت را منقلب میکند ونقش دجال رو میشود علیه (...) عمل طومار این جنبش (...) الحادی را در هم بپیچید اگر مسمانید
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
مهران
|
United Kingdom
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
با سلام
بلا شک، اگر شورای نگهبان به FATF رای مثبت دهد، در خیانت اصلاح طلبان به کشور شریک است.
امیدوارم که علمای شورای نگهبان گول تبلیغات و هیاهو بازیهای اصلاح طلبان غرب پرست را نخورند و از خون شهدای ما پاسداری نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: