به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
حالا نوبت مقلدان مراجع و آزادیخواهان ایرانی است تا عَلَمی که این بزرگواران برافراشته‌اند، را حمایت و به روش‌های مختلف، ضمن اعلام مخالفت با آنچه که پس از خسارت محض برجام مجددا می کوشند بر کشور تحمیل نمایند، مجلس را مجبور به عذرخواهی از ساحت بزرگان نمایند
"خیبرآنلاین" - لایحه استعماری موسوم به CFT مرتبط با FATF پس از کش و قوس های چندین ماهه در مجلس لاریجانی به تصویب رسید و البته برای قانون شدن، راهی طولانی در پیش دارد. راهی که یک طرف آن به شورای نگهبان و طرف احتمالی دیگر آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام بازمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ابعاد فنی، حقوقی و علمی مفاد این لایحه استعماری در مطالب قبلی به صورت مکرر مورد بررسی قرار گرفته است، اما آنچه که اینک و از زاویه ای دیگر به آن پرداخته می شود، بی توجهی عجیب یکی از نهادهای رسمی کشور به نظر مراجع عظام تقلید و علما است.

براساس این گزارش، اگرچه کم توجهی و پشت گوش انداختن برخی نظرات مراجع تقلید توسط بعضی مسئولین مسبوق به سابقه است، اما آنچه که در جریان بررسی لایحه ی مذکور مشهود بود، بی اعتنایی رسمی به مواضع رسمی و صریح بزرگان دین و اندیشه است.

حداقل 3 تن از مراجع بزرگ تقلید در این باره مواضع رسمی و شفاف خود را اعلام کرده بودند:

- آیت الله العظمی حسین نوری همدانی: حوزه نمی‌تواند درباره تصویب لایحه FATF بی‌تفاوت باشد،  این یک پیمان عبری - غربی - عربی است و ما در برابر تصویب این لایحه کوتاه نمی‌آییم.

- آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی: بنده نظرم این است که با توجه به اشارات مقام معظم رهبری و راهنمایی ایشان و بیانات مراجع عظام تقلید تصویب این قرارداد به‌مصلحت کشور و نظام نیست و من از نمایندگان مجلس می‌خواهم که همیشه زیر نظر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند و راهنمایی‌های ایشان را در کارها مدنظر قرار دهند. نباید به دشمن تکیه و امید داشته باشیم و اگر به دشمنان اعتماد کردیم آتش گرفتاری نصیب ما خواهد شد، امید است که مسئولان در مجلس و دولت عنایت کنند و نظر مبارک رهبری و مراجع را در کشور پیاده کنند.

- آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی: کنوانسیون FATF یک کنوانسیون استعماری است... اخیراً مجدداً این کنوانسیون را مطالعه کردم... این کنوانسیون یک طرفه به نفع  دشمنان است و اگر ماده و شرطی بر آن بیفزاییم آن هم تشریفاتی است که از نظر آنها قابل قبول نیست. پذیرش چنین کنوانسیونی خطرناک است. هم مصداق را آنها تعیین کنند، هم تمام حساب‌های ما را آنها بررسی کنند. همه کار یک طرفه باشد، آنها تصمیم بگیرند و ما قبول کنیم و ما تصمیم بگیریم آنها قبول نکنند. این غیر از ذلت چه می‌تواند باشد؟

مراجع عظام تقلید اعلام مخالفت خود را مبنی بر ادله ی مختلفی تشریح نمودند که به جهت رعایت اختصار، از درج مشروح آنها خودداری می شود.

علاوه بر 3 مرجع فوق، دهها تن از علما و اساتید برجسته ی حوزه و دانشگاه نیز برای حفظ عزت و استقلال و آزادی کشور، با پذیرش لایحه استعماری مرتبط با FATF مخالفت کردند اما در نهایت تاسف و براساس لابی عجیب صورت گرفته، این لایحه در مجلس لاریجانی به تصویب رسید تا اولین بی اعتنایی رسمی به نظر مراجع تقلید به نام این جماعت در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود.

حالا نوبت مقلدان مراجع و آزادیخواهان ایرانی است تا عَلَمی که این بزرگواران برافراشته اند، را حمایت و به روش های مختلف، ضمن اعلام مخالفت با آنچه که پس از خسارت محض برجام مجددا می کوشند بر کشور تحمیل نمایند، مجلس را مجبور به عذرخواهی از ساحت بزرگان نمایند.

قطعا اگر این اتفاقات در دوران قبل از انقلاب واقع می شد، شاهد تحولات انقلابی متفاوتی می بودیم، اما همینک تحت لوای نظام اسلامی نباید با سکوت و تماشا، راه بر قداست زدایی رسمی از نظر مراجع و بزرگان و ستون های اصلی انقلاب باز شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
1
0
پس یعنی اگه 20 ملیون نفر یک چیز رو بخوان و چند مراجع چیز دیگه ای رو بخوان نظر مردم اصلا وارد نیست؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
اگر گالیله و چند دانشمند مثل او بگویند زمین دور خورشید می گردد ولی اکثریت مردم معتقد باشند زمین مرکز عالم است تکلیف چیست؟ این بزرگترین درد دموکراسی است که رای یک عالم و مرجع با رای یک لات عرق خور و یا یک زن هرزه فاحشه یکسان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
آیت الله العظمی وحید خراسانی بسوره ی آیت الله العظمی آملی لاریجانی است و شهید مطهری هم بسوره ی علی لاریجانی است همین برای خاندان لاریجانی کافیست. بقیه مراجع (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: