به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
موج انتقادات سلبریتی ها نسبت به دولت متبوعشان سطح دغدغه آنها نسبت به مسائل کشور را آشکار کرد.
"خیبرآنلاین" - روندی که از انتخابات سال 96 تا به امروز اتفاق افتاده دغدغه های واقعی سلبریتی ها را آشکار کرده است.

جمله کلیدی «فرخ نژاد» پرده از کدام حقیقت برداشت؟

نفس جمله حمید فرخ نژاد چه بود؟
«حمید فرخ نژاد» یکی از همین سلبریتی‌هاست که در گفتگویی جنجالی و طولانی با یکی از رسانه‌های اینترنتی که شنبه 14 مهر ماه منتشر شد حرف‌هایی زد که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت. فرخ‌نژاد علاوه بر بیان مسائل شخصی و خانوادگی، به نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیز خرده گرفت.

او در قسمتی از این گفتگوی جنجالی در پاسخ به صحبت‌های مجری درباره دستمزد 480 میلیونی‌اش برای بازی در فیلم سینمایی استرداد گفت: «من در ده هزار دلاری که هر ماه برای خانواده‌ام به آمریکا می‌فرستم مانده‌ام.»

وی درباره حضور در فضای مجازی و حواشی آن با اشاره به تلفن همراه خود نیز بیان کرد: « 1 میلیون 400 هزار نفر فالوئر دارم جمعیت ایران 80 میلیون نفر، ترجیح من این است که این می‌خواهم 80 میلیون ایرانی نباشند اگر خم به چشم فرزندم بیاید! 80 میلیون ایرانی برایم مهم نیستند! اصلا نباشند می خواهم تعدیل کنم.»

واکنش افکارعمومی در شبکه های اجتماعی به سخنان فرخ نژاد شدید بود و عده ای با مقایسه حرف او با آرمان های شهدا که برای این مردم و مملکت زن و فرزند و خانواده خود را رها کرده و جان خود را در این راه دادند از این بازیگر سینما انتقاد کردند.

البته فرخ نژاد در لایو اینستاگرامش از خود دفاع و از غرض‌ورزی برخی از گروه‌ها در انتشار تقطیع شده این برنامه گله کرد و مخاطبان خود را به اصل این مصاحبه ضبط شده ارجاع داد.

وی در این باره بیان داشت: «من هیچ وقت چنین حرفی نزدم و به خودم اجازه نمی دهم چرا که شما ملت من و همه دارایی من هستید و وقتی از خانواده ام سخن می گویم شما هم خانواده من در یک ابعاد بزرگتر هستید.»

سلبریتی ها تحت فشار شدید افکارعمومی
واقعیت این است که سلبریتی‎ها در چند ماه اخیر بسیار در تیر رس انتقادات افکارعموی قرار گرفته اند. از سخنان فرخ نژاد که بیان آن نیز طوری بود که برای بسیاری شبهه ایجاد کرده  گرفته تا سخنان «امیر جعفری» سخنان چالش برانگیزی را مطرح کرد. وی در مصاحبه ای که در اثنای انتخابات داشت مردم را تن پرور و رعیت نامید و حتی در ادبیات قرون وسطی خود برای مردم شانیت شهروندی که دارای حقوقی است قائل نشد. سطح دغدغه جعفری را در این گفتگو تصویری زمانی به خوبی درک می کنیم که رفت آمد راحت در فستیوال‌های فیلم خارجی را برتر از بی کاری و مشکلات جوانان می داند.

وی در این باره میگوید: «قبلا استرس می‌گرفتیم. اما حالا هواپیما دارد می‌آید. توریست دارد وارد کشور می‌شود. وقتی می‌خواهیم به خارج از کشور برویم برای فستیوالی چیزی، با عزت و احترام می‌رویم. اما مردم اینها را نمی‌بینند. فقط می‌گویند جوانها بیکارند...مقداری از این مشکلات به خودمان بر می‌گردد آدمهای تنبلی شده‌ایم.از قدیم هم همیشه رعیت‌ها دوست داشتند یک گونی برنج یا سیب‌زمینی بیشتر بگیرند. تن‌پرور بارمان آورده اند.»

سلبریتی‌ها که در انتخابات سال 96 از حسن روحانی حمایت تام و تمام کردند و کمپین های انتخاباتی این کاندیدای ریاست جمهوری را برای رای گیری از مردم پر کردند حالا که مشکلات اقتصادی تشدید شده ساز پشیمانی کوک کرده اند.

با دغدغه سلبریتی ها بیشتر آشنا شوید
البته این پشیمانی آنها نیز چندان رویه مردمی نداشته است. اولین موج پشیمانی سلبریتی‌ها زمانی بود که موضوع گران شدن عوارض سفر خارجی مطرح شد. در این میان «نويد محمد‌زاده»، بازیگر سینما به اين افزايش عوارض سفر به خارج واكنش نشان داد. حميد فرخ نژاد هم كنايه‌وار عنوان كرد كه اگر عوارض خروج از خانه را هم زياد كنند، ترافيك كاهش مي‌يابد.

برخی از رسانه ها با کنایه به سلبریتی ها که چقدر زود منتقد دولت شدند نوشتند: « امير جعفري هنوز به خيل سلبريتي‌هاي پشيمان اضافه نشده و احتمالاً در حال دودوتا چهارتاست كه ببيند همچنان با وجود عوارض‌هاي جديد مي‌شود، راحت فستيوال خارجي رفت يا نه.»

موج بعدی انتقادات از دولت به گرانی نرخ دلار بر می گردد. سلبریتی های زیادی در این حوزه از مردم عذرخواهی کرده اند. آخرین اظهار نظر در این باره باز به سخنان چند روز پیش حمید فرخ نژاد مربوط می شود که از دغدغه خود برای فرستادن ماهیانه 10 هزار دلار به خانواده خود که در خارج از کشور اقامت دارند، سخن گفت.

سلبریتی های دیگری همچون ترانه علیدوستی و مهناز افشار نیز از جمله افرادی هستند که همواره از دولت حمایت کردند اما با وقوع مشکلات جدید اقتصادی تحت فشار افکارعمومی قرار گرفتند و حتی ضیافت افطاری رئیس جمهور را تحریم کردند. از افکارعمومی که این روزها سلبریتی ها را به سبب حمایت از دولت تحت فشار گذاشتند بگذریم، هم رسانه های اصلاح طلب و هم دولتمردان نیز سلبریتی ها را با القاب ناپسند چون نااهلان و افراد کم عمق نامیده اند که به نظر می رسد تاریخ انقضای این گروه در عرصه سیاسی کشور خیلی وقت است که به اتمام رسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: