به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مشاور فرمانده ناجا از تسریع در روند هوشمندسازی پلیس گفت:‌به زودی شاهد تحولات ژرف و بنیادی در خدمات الکترونیک پلیس با بهره‌مندی از هوش مصنوعی خواهیم بود.
"خیبرآنلاین" - سردار سعید منتظرالمهدی مشاور عالی فرمانده ناجابا اعلام خبر فوق، اظهار داشت: بنا بر تأکید فرمانده ناجا فرآیند هوشمندسازی پلیس که از سال‌های قبل کلید خورده است، تسریع می‌یابد.

به گزارش فارس، مشاور عالی فرمانده ناجا تصریح کرد: چند وقتی است که به مناسب‌های مختلف از  هوشمندی و پلیس هوشمند سخن به میان می‌آید؛ این نامگذاری و مفهوم‌سازی از سر انتساب نبوده بلکه از خواستگاه معرفتی و یک ضرورت کاربستی حکایت دارد.

وی گفت: بنا بر رهنمودهای راهبردی رهبر فرزانه انقلاب در قالب مفاهیمی همچون مجاهد مسئول، یار مهربان، پلیس مقتدر و خدمت‌رسان و امثالهم و همچنین بر اساس تحولات ریز اجتماعی و تغییرات روزافزون در رفتارهای فردی و جمعی هموطنان پلیس به این سمت گام برداشته است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به مأموریت‌های پلیس همانند پلیس‌های دنیای مدرن پرداخت و گفت: مأموریت‌ها هم از حیث چیستی و هم از حیث چگونگی دستخوش تحولی ژرف و پرشمول خواهند شد بنابر این دیگر نمی‌توان با راهبردهای سنتی، مأموریت‌های پلیس را به صورت سودمند و اثربخش به نتیجه رساند.

وی تأکید کرد: به همین جهت ناگزیریم که گام در قلمرو و حیطه هوشمندی و حتی فراهوشمندی نهادها، طرح‌ها با تدبیرها نهیم.

سردار منتظرالمهدی به حیطه هوشمندی پرداخت و تصریح کرد: وقتی از هوشمندی سخن به میان می‌آید دو نوع هوشمندی مدنظر است نقطه بیانی مدیریت هوشمند و دیگری مدیر هوشمند که منظور از مدیریت هوشمند بهره‌گیری از فرآیندها و سبک‌هایی است که به اداره کارآمدی سازمان نتیجه می‌رساند و موجب کاهش خطا و کاستی‌ها شده و بستر انجام سریع و دقیق مأموریت را مهیا می‌سازد.

وی گفت: هنگامی که از مدیر یا فرمانده هوشمند صحبت می‌کنیم منظور ما همان مدیری است که تراز برخورداری از برخی ویژگی‌های ادراکی، ذهنی،دانشی و فرهنگی وی بیش  از میانگین نرمال جامعه است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به تغییرات و نحوه خدمت‌رسانی به هموطنان پرداخت و اعلام کرد:‌ در روزها و سال‌های اخیر شاهد تغییراتی اساسی در نحوه خدمت‌رسانی به مردم هستیم از ایجاد سامانه‌های هوشمند و استفاده از تجهیزات نوین با بهره‌مندی از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف از جمله گذرنامه، گواهینامه، خدمت سربازی گرفته تا  خدمات الکترونیکی، اپتیکی و دوربین‌های کنترل ترافیک و تکمیل باندهای اطلاعاتی و آگاهی.

وی اظهار امیدواری کرد:‌به زودی شاهد تحولات ژرف و بنیادی در دنیای دیجیتال و خدمات الکترونیکی پلیس به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمت به مردم خواهیم بود.

مشاور عالی فرمانده ناجا گفت: بر این اساس چندین تیم تخصصی درون و برون‌سازمانی و بخش‌های مختلف از پلیس‌های تخصصی در قالب کارگروه مشترکی روی پروژه‌های متعدد در حال بررسی، اقدام و عمل هستند.

سردار منتظرالمهدی اعلام کرد: استفاده از اینترنتی اشیاء در زمینه امنیت و همچنین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در زمینه ارائه خدمت، آموزش و شبیه‌سازی مجموعه‌ها از جمله مواردی است که مورد نظر این کارگروه ویژه است.

وی ادامه داد: ارتباط هدفمند با مراکز پژوهشی، طرح مسائل و مشکلات پلیس برای جامعه نخبگان و دریافت راه‌حل، راهبری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تطابق توانمندی‌های نخبگان با نیازهای پلیس از جمله مواردی است که در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: این اقدامات پلیس بتواند رضایت مردم را بیش از پیش فراهم سازد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: