به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
پشت پرده این اقدام نامی به جز رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دیده نمی‌شود. او پیشتر به عنوان یکی از استانداران دولت دوم اصلاحات و از حامیان شدید و غلیظ یکی از سران فتنه و نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری 88 شناخته می‌شد
"خیبرآنلاین" - تشنگان قدرت پس از تلاش برای دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، این بار در یکی از استان ها، با کمک معاون استخدامی دولت دوازدهم و به شکلی کاملاً غیرقانونی توانسته اند به مناصب مهم دولتی دست پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، داستان از یک ماه پیش آغاز می شود؛ زمانی که آقایان ابوترابی و حاجی دلیگانی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با جذب و استخدام برخي افراد معلوم الحال در مجموعه های تحت نظر وزارت کشور نظیر فرمانداری ها و بخشداری های استان مخالفت کردند.

علیرغم مخالفت نمایندگان با این امر، نامه ای در تاریخ ۱۴ مهرماه ۹۷ از طرف سازمان امور استخدامي كشور در پاسخ به استاندار اصفهان صادر شد که به استناد آن اطلاعات این 10 نفر در سامانه کارمند ایران به عنوان کارمند قراردادی کار معین ثبت گردد!

دلایل برخي نمایندگان برای مخالفت با این اقدام توسط ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، اینگونه بیان شد: «این اقدام خارج از ضوابط اداری و بدون استعلام از دستگاه های ناظر، نظیر اداره اطلاعات صورت گرفته که به دلیل قرارگرفتن این مشاغل در رده مشاغل حساس این امر خلاف قوانین مدیریت خدمات کشوری می باشد.»

همچنین افراد مذکور هیچکدام دارای سوابق اجرایی در حوزه های معرفی شده نیستند و نیز هیچگونه ضابطه خاصی در جذب این افراد وجود نداشته است.


سونامی استخدام غیرقانونی همپالگی‎ها با امضای طلایی حامی فتنه!

عدم رعایت الزامات کشور، موضوع ماده ۵۷۶ قانون مجازات کشوری در این اقدام و نیز این مساله که افراد فوق الذکر بعضا بومی شهرستان های معرفی شده نیستند، از مواردی است که ابوترابی به آن اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: «علیرغم تاکید دولت بر استفاده  از همه سلایق و جریان ها و ادعای روند اعتدالی ، متاسفانه کلیه این 10 نفر متعلق به جریان سیاسی اصلاح طلب بوده و برخي از اين افراد بعضا از عناصر پرحاشیه بوده و حتی افرادی در بین آنها هستند که نمی دانند  وظایفی که قرار است خدمت کنند، چیست و از لحاظ جغرافیایي در کجا می باشد! شرایط آزمون برابر وفق اصل سوم قانون اساسی رعایت نشده ایجاد فضای رقابتی وفق بخشنامه سازمان مدیریت نيز اعمال نشده است. به نظر می رسد قولی که رئیس جمهور در ضیافت شام ریاست جمهوریشان به شاخه جوانان ستاد خود مبنی بر استخدام و پست و مقام که آقای جهانگیری تحت عنوان استخدام 2 هزار جوان نام برده و همگی خلاف قانون است، از استان اصفهان کلید خورده که این کلید بنا حق جوانان فاقد صلاحیت را در پست های مهم قرار می دهد و این یک رانت استخدامی است.»

این در حالی است که پشت پرده این اقدام غیرقانونی نامی به جز «جمشید انصاری» دیده نمی شود. نامبرده که هم اکنون معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور محسوب می شود، پیشتر به عنوان یکی از استانداران دولت دوم اصلاحات و از حامیان شدید و غلیظ یکی از سران فتنه و نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری 88 شناخته می شد. با این وجود پی بردن به اغراض پشت پرده چنین اقدامات غیرقانونی، چندان سخت و مشکل نخواهد بود.

آیا نهادها و سازمان های نظارتی و امنیتی به این موضوع ورود خواهند کرد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: