به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کسی که سابقه کار با تیته و زنگا را دارد، حق ندارد این چنین تن به اشتباه رفتاری بدهد و با یک عذرخواهی ساده که از آن نیز دریغ کرده، همه چیز را به پای حادثه بگذارد
"خیبرآنلاین" - ماجراهای کی‌روش و فوتبال ایران دیگر برای مردم ایران و دوستداران فوتبال این کشور شفاف و مشخص است، بارها گفته و نوشته شده است که بار فنی عملکرد کی‌روش نمره خوبی دارد و از لحاظ فنی و تکنیکی، باید به نتایج کسب شده و امکاناتی که با فشار این مرد پرتغالی برای تیم ملی فراهم شده، توجه کرد و نمی‌شود این اتفاقات خوب را نادیده گرفت اما در این سوی میدان بار سنگینی که روی دوش قضاوت جامعه قرار گفته، بعد دیگری از کی‌روش و دوستانش است، یک بعد فرهنگی یا شاید اخلاقی!

به گزارش فرهیختگان، به تعداد بیش از انگشتان دست، از توهین‌های بی‌نمک کی‌روش به فوتبال ایران، به مقامات فوتبال ایران و حتی برخی مقامات عالی‌رتبه خاطره داریم و هر بار فدراسیون فوتبال ایران در لباس کدخدا و با تکنیک کدخدامنشی موضوع را به دست مرور زمان سپرده است. این بار اما استاد، شاگردش را به میدان فرستاده تا درس پس دادن مرد ایرلندی را هم تماشا کند.

دستیار سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه ادبیاتی که «استادش» بارها به کار برده به بازیکنی که ماندگارترین گل تاریخ فوتبال ایران را به ثمر رسانده، توهین کرده است. میک‌مک درموت مربی ایرلندی تیم ملی در پاسخ به اظهارات حمید استیلی که گفته بود با هزینه خودم به جام‌جهانی رفته و منتظر پاسخ فدراسیون برای استفاده از مرکز پک هستیم گفت: «به نظر می‌رسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است. اگر شما به دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید بهتر است خرس‌هایی را که در میانمار جا گذاشته‌اید، استفاده کنید»!

اکنون این سوال در اذهان عمومی و ذهن اصحاب رسانه نقش بسته که چرا این افراد اجازه توهین به ستاره‌های فوتبال ایران را دارند و کسی هم با این رفتارها برخورد نمی‌کند؟ سوال دیگر اینکه مگر امکانات کمپ تیم‌های ملی از جیب کی‌روش و دستیارانش خریداری و تکمیل شده که اجازه نمی‌دهند بقیه تیم‌های ملی از آن استفاده کنند؟ چه کسی باید به این همه زیاده‌خواهی پاسخ بدهد و جلوی آن را بگیرد؟

نکته جالب اینکه این دو همکار، یکی پرتغالی و دیگری ایرلندی، پیش از این نیز سابقه درگیری با رسانه‌ها و مربیان بومی یک کشور را داشته‌اند. کی‌روش در زمان مربیگری در تیم ملی پرتغال، تیم ملی آفریقای جنوبی و حتی در زمان مربیگری در رئال مادرید رابطه بدی با رسانه‌ها داشت و تقریبا همه بدبیاری‌های خود را روی دوش رسانه‌ها می‌انداخت و با افراد مختلفی نیز درگیر می‌شد و هنوز هم کسی به درستی نمی‌داند او در آستانه جام‌جهانی از سرمربیگری آفریقای جنوبی اخراج شد یا تصمیم گرفت برود و برنگردد!

مک درموت نیز در زمان فعالیت خود به‌عنوان کمک مربی یا مربی بدنساز در تیم‌های باشگاهی العین، استقلال، اورگان استیت و کانتیکوت وولوز، کم‌حاشیه نبود و با جست‌وجو در اینترنت می‌شود دلخوری روزنامه‌های عرب زبان از گوشه کنایه‌های او، حملات رسانه‌های ایرلندی به وی و جبهه‌گیری رسانه‌های ایرانی علیه او را مشاهده کرد.

این سابقه باید برای فدراسیون فوتبال ایران تامل برانگیز باشد، فارغ از این نیز همین توهین عجیب به حمید استیلی باید با واکنش رسمی فدراسیون ایران همراه باشد اما فدراسیون باید ثابت کند که مهم فوتبال ایران است و رگه‌های کاپیتولاسیون که شایعه رویت ردپای آن در اردوی تیم ملی دهان به دهان می‌چرخد، صحت ندارد.

کسی که سابقه کار با تیته و زنگا را دارد، حق ندارد این چنین تن به اشتباه رفتاری بدهد و با یک عذرخواهی ساده که از آن نیز دریغ کرده، همه چیز را به پای حادثه بگذارد.

و یک سوال دیگر؛ درموت در مصاحبه با نشریه «ایریش‌نیوز»، نام معلم دبیرستان خود را فراموش نکرده و از او تشکر می‌کند، چنین شخصی چگونه فراموش کرده که باید در کشوری دیگر به نام ایران به ستاره فوتبالش احترام بگذارد یا دستکم به او توهین نکند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: