به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در راستای مبارزه با اخلال گران اقتصادی ۴۰ نفر دیگر از اخلال گران دستگیر شدند.
"خیبرآنلاین" - در راستای مبارزه با اخلال گران اقتصادی امروز ۴۰ نفر ديگر از اخلال گران دستگیر شدند.

به گزارش میزان، روز گذشته معاون اول دستگاه قضا در نشست خود با اصحاب رسانه به بیان گزارشی از اقدامات دستگاه قضا در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی پرداخت و گفت: در تهران برای مبارزه با اخلالگران در حوزه ارز، نظامات ارزی کشور و قاچاق سازمان‌یافته، از ابتدا تا به امروز ۱۹۶ نفر دستگیر شده‌اند که ۱۳ نفر آن‌ها در همین روز‌های اخیر دستگیر شده‌اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به همه کسانی که در بازار غیرمجاز فعالیت ارزی دارند هشدار داد و بیان داشت: باید یادآوری کنم که این موضوع را جدی بگیرند تا هم برای خودشان و هم برای خانواده‌هایشان مشکل ایجاد نکنند؛ چرا که دستگیر می‌شوند؛ با ابلاغ‌های ویژه به پرونده‌هایشان رسیدگی می‌شود و در غیر از اعدام، احکامشان قطعی است و بدانند که هیچگونه اغماضی نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در تبیین این موضوع اظهار کرد: در شرایطی که دشمن فشار زائد‌الوصف و فوق‌العاده‌ای را برای سخت گرفتن بر معیشت مردم دارد، دور از انصاف و انسانیت است که عده‌ای برای سودجویی و یا همدستی با دشمن بخواهند در داخل کشور فشار بیاورند.

وی افزود: تا به امروز در تهران بیش از ۴۹ مورد کیفرخواست صادر شده که برخی از این کیفرخواست‌ها ممکن است ۴-۵ تا ۱۰ متهم داشته باشد و برای بیش از ۹۰ نفراز کسانی که کیفرخواست برایشان صادر شده، تعیین وقت صورت گرفته است. البته یکی دو مورد نیز وجود دارد که هنوز برای آن‌ها تعیین وقت نشده است که یکی از آن‌ها را همین امروز ارجاع دادم؛ ولی مجموعا برای چیزی حدود ۱۰۰ نفر تعیین وقت شده و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است و یا بزودی رسیدگی به پرونده آن‌ها در تهران شروع می‌شود.

معاون اول دستگاه قضا با اشاره به کشف یک شبکه نفوذ بانکی در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان در روز‌های اخیر ۱۷ نفر بازداشتی داشتیم که بصورت سازمان یافته با اعمال نفوذ در سیستم بانکی و بعضا استفاده از اسناد غیرواقعی توانسته بودند ارز بگیرند. آن‌ها حدود ۱۰۰ میلیون دلار گرفته بودند و حدود ۳۰۰ میلیون دلار نیز نزدیک به گرفتن بود که متوقف شد و بخشی از آن ۱۰۰ میلیون دلار را خارج از کشور ارسال کرده بودند و بخشی را در داخل کشور بصورت غیررسمی و غیرمجاز به فروش رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۴ نفر بازداشتی داشتیم. در همدان نیز طی روز‌های اخیر ۷ نفر بازداشت شدند و در برخی از استان‌های دیگر نیز یکی دو نفر بازداشتی داشته‌ایم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: