به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
سوال «واشنگتن تایمز» از مسئولان ایرانی:
روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای تحت عنوان «آمریکا دشمن نیست؛ دشمن اینجاست!» نوشت: دولتمردان ایرانی هنوز شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند اما سوال اینجاست که چرا همین مسئولان، فرزندان خود را برای تحصیل به دانشگاه‌های باختر می‌فرستند و از آلوده شدن آنها به تفکرات و هنجارهای غربی نمی‌هراسند؟!
"خیبرآنلاین" - بسیار از زبان دولتمردان و نمایندگان مجلس شنیده و می شنویم که «کشورهای غربی، به سرکردگی آمریکا، اصلی ترین دشمنان ایران و انقلاب محسوب می شوند.» اگرچه هیچ شکی در واقعیت دشمنی آشکار بخشي از چشم آبی ها علیه کشورمان نبوده و نیست، اما سوالی در ذهن تداعی می شود و آن این که به راستی چرا باید مسئولان ایرانی و فرزندانشان، به بهانه هایی همچون تحصیل و دور زدن تحریم و... عازم سرزمین های متخاصم شوند؟!

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، این سوال اما سوژه ای بکر برای نویسنده روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز - Washington Times» شد تا به بهانه آن، گزارشی مفصل از فرزندان مسئولین ایرانی که در خارج از ایران، یا به عبارت بهتر در آمریکا، به تحصیل و بیزینس مشغولند، تهیه کند! براین اساس Tzvi Kahn در مقاله ای تحت عنوان «آمریکا دشمن نیست؛ دشمن اینجاست!» نوشت: «"فاطمه اردشير لاريجاني" دختر یکی از مقامات بلندپایه ایرانی، در اوهایو اولین سال دوره رزیدنسی پزشکی خود را در امنیت کامل می‌گذراند. او در دانشگاه پزشکی کلولند که یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی جهان بر اساس رنکینگ دانشگاهی است، تحصیل می‌کند»!

در ادامه این گزارش آمده است: «"عیسی هاشمي" دانشجوی دکترای دانشکده روانشناسی حرفه‌ای شیکاگو، شعبه لس آنجلس است. مادر او از اعضای گروهی بود که در ابتدای انقلاب سفارت [لانه جاسوسی] آمریکا در تهران را اشغال و پرسنل آن را گروگان گرفتند. او در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمان بحران گروگانگیری در مورد اینکه آیا می‌تواند شخصا اسلحه را بالا ببرد و تیری را در سر یکی از گروگان‌ها خالی کند و او را بکشد گفته بود بله، حکومت خودکامگان باید نابود شود.»


چرا فرزندانتان را به خاک «دشمن» می فرستید؟!

همچنین در بخش دیگری از گزارش واشنگتن‌تایمز آمده است: «"احسان نوبخت" استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن است و خواهر او "نیلوفر نوبخت" دستیار بالینی استاد در دانشگاه UCLA؛ پدر آنها نماینده پارلمان ایران و عموی آنها از مسئولان بلندپایه در دولت ایران است. به علاوه "علی فريدون" مهندس ارشد در یک کمپانی آموزشی در نیویورک است که پدر او وابستگی نسبی با بلندپایه ترین مقام دولتی ایران دارد.»!

لازم به یادآوری است، همزمان با روی کار آمدن دولت اعتدال در بهار 1392، تارنمای آمریکایی «بیزنس اینسایدر - Business Insider» طی مقاله ای مفصل با اشاره به مصادیقی از تحصیل فرزندان یکی از مسئولان دولتی در کشورهای غربی نوشته بود: «دولتمردان و مسئولان ايراني هنوز شعار «مرگ بر آمريکا» سر مي دهند و کماکان "پادشاهي انگلستان” را عامل پشت پرده هر توطئه اي مي پندارند اما سوال اينجاست که چرا همين مسئولان ايراني، فرزندان خود را براي تحصيل به دانشگاه هاي غربي مي فرستند و از آلوده شدن آنها به تفکرات و هنجارهای غربی نمي هراسند؟!»

در ادامه این گزارش آمده است: «"مریم فریدون" (دختر برادر یکی از مقامات رده بالای ایرانی) دانشجوي مقطع کارشناسي دانشگاه کلمبياي آمريکا بوده و پس از آن با دريافت بورس تحصيلي موسوم به «لُرد دارندورف - Lord Dahrendorf» توانست در کالج مشهور «مدرسه اقتصاد لندن - London School of Economics» مشغول به تحصيل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که «دویچه بانک آلمان - Deutsche Bank» به دانشجویان فقیر کشورهای نوظهور اعطا می‌کند، به وی داده شده است. جالب آنکه هدف از اعطای این بورس تحصیلی، کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به نامبرده که ظاهراً از وضعیت مالی مناسبی هم برخوردار است، تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد. لازم است بدانیم وی هم اکنون در شعبه لندن دویچه بانک نیز مشغول به کار شده است. ضمن اینکه شوهر وی که پسر یکی از دیپلمات‌های ایرانی حاضر در اروپا نیز هست، هم ‌اینک در مقطع دکترا دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل می‌باشد»!

علاوه بر این اوایل سال 2013 میلادی، وب‌سایت خبری-تحلیلی آتلانتیک (Atlantic) در یادداشتی به قلم «موسز نعیم»، با اشاره به سطح تحصیلات و محل اخذ مدرک دانشگاهی اعضای کابینه دولت یازدهم در قیاس با همتایان ایشان در سایر کشورها می‌نویسد: «تعداد افرادی که در کابینه رئیس‌ دولت ایران، مدرک دکترای خود را از آمریکا گرفته‌اند، حتی بیش‌تر از کابینه‌ باراک اوباما است[!] در واقع، تعداد اعضای کابینه‌ دولت یازدهم ایران که دارای دکترا از دانشگا‌ه‌های آمریکا هستند، به تنهایی از مجموع افراد دکترا گرفته از آمریکا در کابینه‌‌ کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه و اسپانیا بیشتر است»!


چرا فرزندانتان را به خاک «دشمن» می فرستید؟!

این همه در حالی‌است که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در بخش‌هایی از وصیت‌نامه عبادی-سیاسی خویش خطاب به دانشگاهیان می‌فرمایند: «ما باید فکری بکنیم که جوان‌های ما در همین جا خوب تحصیل بکنند و بر فرض احتیاجی به خارج رفتن باشد، به کشورهایی بروند که استعماری نباشد و طمع اینکه ما تحت سلطه آنان باشیم نداشته باشند. استفاده از علوم و گرفتن آن از دیگران مانعی ندارد ولی باید توجه داشت که از جایی علوم را بگیریم که نخواهند ما را منحرف کنند. دانشجویان متعهد را در کشورهایی که صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند، بفرستید و از فرستادن به آمریکا و شوروی و کشورهایی که در مسیر این دو قطب هستند، احتراز کنید.»!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
امام و رهبری در این زمینه خوب گفته اند و خوب هم عمل کرده اند اما متاسفانه دولتمردان ِ بی فکر این ها را شنیده اند اما عمل نمی کنند و دودش انشاءالله به چشم ودشان می رود....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: