به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
محمد مایلی‌کهن، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این آقا (کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال) که مدعی است ساختمان پِک را ساخته، الان کجاست؟!
"خیبرآنلاین" - محمد مایلی‌کهن درباره راهیابی تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند و شکی نیست و کسی هم نمی‌تواند آن را کتمان کند، حضور بیش از 100 هزار نفری در ورزشگاه داشتند. البته یک بار این اتفاق زمانی که خودم بازی می‌کردم، افتاد و در دربی، بیش از 100 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و تماشاگران در پیست تارتان و روی نورافکن‌های ورزشگاه نشسته بودند. بازی شب گذشته تداعی آن بازی بود و شاید هم بیشتر از آن بازی تماشاگر داشت.

یک پوست تخمه از سوی تماشاگران پرتاب نشد
وی افزود: کسی به مشکلات مردم توجه نکرده و شاید بعدها متوجه شوند، اما دیدید که چطور آمدند و تشویق کردند. فکر کنم برای اولین بار بود که حتی یک پوست تخمه پرتاب نشد. هر چند این برد خیلی ارزش داشت، اما به نظرم، کار تماشاگران عزیز قابل تقدیر و ارزشمند‌تر بود. چه کسی می‌آید به اینها توجه کند؟ دیروز چیزی به نام پرسپولیس و استقلال نبود، بلکه مردم ایران بودند. این مسئله، عامل مهمی است که با وجود اینکه به مردم و تماشاگران چیزی نمی‌دهیم، اما خودشان نشان دادند چقدر بافرهنگ هستند. پول‌های هنگفتی در رابطه با فرهنگ هزینه می‌شود، اما نشان دادیم اثراتی نداشته است. ما به مناسبت‌های مختلف برای ترویج نماز و سایر برنامه‌های مذهبی و اجتماعی، برنامه‌های مختلف برگزار می‌کنیم. آیا به نظرتان، تعداد نمازگزاران بیشتر شده است یا کمتر؟ ما خودمان را هم سانسور می‌کنیم، نمونه‌اش فیلم‌های نماز جمعه اوایل انقلاب است که آن را با الان در استان‌ها و شهرستان‌ها مقایسه کنید. تعداد افرادی را که برای نماز جمعه حاضر می‌شوند، دیده‌اید؟ جمعیت کشور در اوایل انقلاب با الان قابل مقایسه نبود، چرا که آن زمان 30 میلیون نفر بودیم، الان 80 میلیون. اینها نکات خیلی مهمی است. به تماشاگر در ورزشگاه هیچی نمی‌دهیم، ولی با همه مشکلات می‌آید و تیمش را تشویق می‌کند.

پشه را نابود می‌کنیم، اما مسئله پوشک را نه!
پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: وقتی یک پشه در آسمان می‌پرد، عنوان می‌کنیم نابودش می‌کنیم، چطور می‌توانیم پشه را نابود کنیم، اما نمی‌توانیم مسئله پوشک بچه را حل کنیم؟ مدام می‌گوییم دلال‌ها باعث ایجاد بازارسیاه بلیت شدند، در صورتی که دست‌هایی در کار بوده است. دلار در دولت محمود احمدی‌نژاد، بالا رفت و گفتند «جمشید بسم‌الله» این کار را کرده، اما الان می‌خواهیم ببینیم چه کسی این کار را کرده؟ آیا کار جمشید نعوذ بالله بوده است؟ اینها ناشی از سوءمدیریت ما نیست؟ می‌گویند خانمی 300 کیلو جواهرات و سکه داشته است. چه کسی گفته است نباید یک تن سکه داشته باشیم؟ مگر کسی ممنوع کرده بود؟ در مقطعی عنوان می‌کنیم که اگر بیش از پنج هزار دلار از کشور خارج یا وارد کنید، مجرم هستید و دو روز بعد می‌گوییم، آزاد است. فکر می‌کنم در کشورمان معادل کشورهای دنیا، دارای قانون هستیم و اکثر قانون‌ها با هم در تضاد هستند. ما در این مملکت کمبود قانون نداریم و ازدیاد قانون هم داریم.

از خوشحالی مردم، خوشحال شدم
«مملکت به این زیبایی داریم، اما مردم به خاطر برخی مدیران نالایقی مثل من، مشکلات عدیده دارند.»، مایلی‌کهن با بیان این جمله ادامه داد: این بازی را بردیم و امیدوارم از آن استفاده کنند نه اینکه سوءاستفاده کنند. با وجود اینکه فضای کشور مناسب نیست و مشکلاتی زیادی هست، اما همین که مردم برای ساعاتی خوشحال شدند، من هم خوشحال شدم. به مردم، کادر مربیگری و بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. یادمان باشد که ما کشور بزرگی هستیم و مدیران بزرگی هم داشته‌ایم. ببینید چقدر سختی کشیده‌ایم که یک برد ما را این‌طور خوشحال می‌کند. امیدوارم این چیزها باعث شود تا مسئولان به مردم خدمت کرده و این خدمت بیشتر و بیشتر شود. ما حزبی نداریم. مسئولان باید دست از این باندبازی و حزب‌بازی بردارند. اگر غیر این باشد شکی نکنید که مردم یقه‌شان را می‌گیرند.

چرا نعمتی به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟
وی تصریح کرد: الان دنیای کامپیوتر است و اگر در اینترنت سرچ کنید، متوجه می‌شوید که من پس از اینکه سیامک نعمتی 10،15 یا 20 دقیقه بازی می‌کرد، چه چیزی درباره او می‌گفتم. خوشحالم این بچه نجیب که ظاهر معمولی و دوست‌داشتنی دارد، گل زیبایی زد. به نظرم،  نعمتی بهترین بازیکن زمین بود، اما چرا این بازیکن به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟ می‌توانستند دعوتش کنند و خطش بزنند. آیا حقش نیست حداقل دعوت شده و خط بخورد؟

به کی‌روش به خاطر صعود پرسپولیس تسلیت می‌گویم
پیشکسوت فوتبال ایران افزود: من فوتبالم را می‌شناسم و می‌دانم چه استعدادهایی داریم، اما فوتبال‌مان را دست کسی دادیم که جزو گران‌ترین مربیان دنیاست. با وجود مشکلاتی که داریم، آن هم برای تهیه پوشک بچه، این آقا جزو گران‌ترین مربیان است، اما حتی برای مسابقه به این مهمی (پرسپولیس - السد)، وقت نمی‌گذارد. اکثر اوقات در ایران حضور ندارد و مشغول لذت بردن از دلارهای بادآورده‌ است که از طریق مدیران نالایق از گلوی این مردم نجیب به دست آورده است. با وجود مشکلاتی که هست، مردم از صعود پرسپولیس خوشحال هستند، اما پر واضح است که کی‌روش در این زمینه ناراحت بوده و به این مناسبت به او تسلیت می‌گویم! اخیراً دعوای ساختمان پِک که گفته من آنجا را ساخته‌ام، سریال هزاردستان شده بود. تو ساختمان پِک را ساخته‌ای؟ تو کجا بودی؟ اصلاً در عرض یک سال، چند روز و چند ساعت در کشورمان حضور داری، تو که سرگرم لذت بردن از دلارهای بادآورده از کشورمان هستی؟! شما ببینید دو سال پیش در ملوان چه کار کردم، نه پولی بود، نه چیزی. آقای بدیعی‌فر، رئیس وقت شورای شهر انزلی را به ورزشگاه بردم و پنج ساعت وقتش را گرفتم و از او خواهش کردم که کمک کرده تا خیلی از مشکلات ورزشگاه تختی برطرف شود. آپارتمان باشگاه و از آن طرف زمین تمرینی حسن رود را درست کردیم. رختکن، اتاق پزشکی را درست کردیم و کمدها را سامان دادیم. کف اتاق پزشکی را کفپوش کردیم. کولر نصب کردیم و تختی را که شکسته بود، تعمیر کردیم. من تنها یک سال آنجا حضور داشتم، تو (کارلوس کی‌روش) که اصلاً ایران نبودی. اگر هم باشی،  40 درجه تب کنی، یک درجه‌اش را به کسی نمی‌دهی.

خوشحالم مردم برای دقایقی مشکلات را فراموش کردند
مایلی‌کهن با بیان اینکه تیم ملی ما خاله بازی شده است، گفت: پس از بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه، جشن می‌گیریم و وزیر ورزش عنوان می‌کند همه تصور می‌کردند ایران با شش هفت گل خورده کمتر از جام جهانی خارج نمی‌شود. آقای وزیر! ببخشید که تنها شما به دلیل تخصص بالای‌تان در ورزش به خصوص فوتبال، چنین پیش‌بینی نکرده بودید که چند گل می‌خوریم، اما معتبرین سایت‌های دنیا معتقد بودند که ما در جام جهانی موفق نبودیم. اطلاعات آماری هم نشان می‌دهد که موفق نبودیم. به اطلاعات و آمار سایت‌های معتبر دنیا رجوع کنید و ببینید موفق بودیم یا خیر.

وی تصریح کرد: یادمان نرود فوتبال فراتر از ورزش است. وقتی 200 هزار نفر برای یک بازی می‌آید، یعنی نتایج و پیش‌بینی‌هایش برخلاف ورزش‌های دیگر بوده است. خوشحال شدم مردم دقایقی یا حتی ساعاتی مشکلات را کمی فراموش کردند، من هم به خاطر خوشحالی مردم، خوشحالم. با وجود مشکلاتی که هست، روز گذشته تماشاگر آمد و تیم مورد علاقه‌شان را تشویق کرد. در این دنیا، به اندازه کافی جنگ و جدل هست، اما فوتبال، ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند. 64 بازی در جام جهانی برگزار شد و تماشاگران مخالف و موافق کنار هم نشستند و حتی یک پوست تخمه پرتاب نکردند. آن هم در شرایطی که بعضی از تماشاگران شرایط طبیعی نداشتند. قبلاً می‌گفتیم 100 سال آینده درست شود، اما این بار می‌گوییم امیدوار نیستم هزار سال آینده هم درست شود.

به خاطر قورباغه سر و صدا می‌کنند، اما جان هم‌وطن‌مان ارزش ندارد
پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: با صدای بلند می‌گویم که من اول ایرانی‌ام، بعد گیلانی و بعد انزلی‌چی. چند بار گفته‌ام کمربندی در انزلی در حال ساخت هست که نزدیک 20 سال در حال احداث است. آیا می‌دانید چه تعداد از هموطنانم، جان‌شان را از دست داده‌اند؟ برخی طول این کمربندی را 15 و برخی 20 کیلومتر عنوان می‌کنند، اگر همت به خرج داده و سالی یک کیلیومتر احداث می‌کردند، تاکنون تمام شده بود، نه اینکه طی سالیان اخیر، جان هموطنانم به دلیل عدم تکمیل آن، گرفته شده باشد. در دنیایی که یک قورباغه، سوسک یا مورچه به ناحق کشته شود، سر و صدا می‌شود، آیا جان هموطن‌ من ارزشی ندارد؟  فیلمی برای مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان فرستاده و گفتیم سکوهای ورزشگاه تختی انزلی و عضدی رشت داغان است و روی سر مردم خراب می‌شود. به ایشان (وزیر ورزش) یک سال و نیم پیش زنگ زدم و مشکلات را گفتم. ایشان دستور بازسازی این دو ورزشگاه را داد. یک سال و نیم گذشته و به کدام مرحله رسیده است؟ با برخی از پیمانکاران صحبت کردم و گفتند که اگر پول باشد، شش ماهه و نهایتاً یک ساله ساخته می‌شد. اینهاست که آدم را اذیت می‌کند. می‌گویند آب‌وهوای گیلان و مازندران شبیه اروپاست و بیشترین بارندگی در این دو استان را داریم، اما شرم‌آور است که می‌گویند گیلان و مازندران به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی از زمین چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. البته ورزشگاه عضدی، سردار جنگل و شهید متقی مازندران زمین چمن مصنوعی درجه دهم دارند!

مایلی‌کهن با اشاره به مشکلات کشور گفت: اخیراً مدام گفته می‌شود که نرخ بنزین در ایران لیتری هزار تومان و در سایر کشورها و حتی کشور همسایه یعنی ترکیه، مثلا لیتری شش هفت هزار تومان است. اولاً نمی‌آییم بگوییم کیفیت ایران و دیگر کشورها را مقایسه کنید. تا جایی که شنیده‌ام کیفیت بنزین کشورهای دیگر با ایران قابل مقایسه نیست. بگذریم از اینکه کیفیت پایین بنزین، دودش در چشم هموطنان ما می‌رود، چرا که باعث می‌شود موتور خودرو سریع‌تر دچار مشکل شود. نباید به این بسنده کنیم، اینجا ارزان است و آنجا گران. اصلاً منی که از مسائل اقتصادی نمی‌دانم، برایم قابل درک است که به محض گران شدن بنزین، اکثر کالاهای مردم که همین الان به صورت وحشتناک بالا رفته، بار دیگر سر به فلک خواهد کشید. ضمن اینکه مگر کم هستند افرادی که ناگزیر شده‌اند برای امرار معاش زندگی‌شان، به مسافرکشی با اتومبیل‌های‌شان بپردازند؟ طبعاً قیمت بنزین افزایش یابد، یک شبه نرخ همه ارزاق مردم، چندین برابر خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: