به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
از گوشه و کنار خبر می رسد که مدعیان تدبیر و امید، درصددند تا با فراهم آوردن مقدمات گفتگویی جدید با نمایندگان کدخدا، کشور را دوباره درگیر دور تسلسل باطلی همچون برجام کنند! این درحالی صورت می گیرد که امام خامنه ای هرگونه مذاکره با ایالات متحده را ممنوع کرده‎اند!
"خیبرآنلاین" - هنوز حافظه ها یاری می کنند تا "قدم‎‏زنی ظریف با جان کری در ژنو" و "مصافحه ظریف با اوباما در سازمان ملل" را بیاد آوریم! اما نتیجه این دل دادن ها و قلوه گرفتن ها با طرف آمریکایی شد دستپختی به نام «برجام» که روزنامه های مشاطه‎گر زنجیره ای اینچنین در وصف آن تیتر زدند: «اینک بدون تحریم»، «فتح‌الفتوح دیپلماسی ایران»، «سد تحریم شکست»، «برچیده شدن ظرف تحریم‌ها»، «روز شکست حصر اقتصادی»، «تحریم‌ها هم رفت»، «کلید چرخید؛ ایران خندید»، «مُهر تدبیر بر پیشانی تحریم»، «پیروزی تدبیر بر تحریم»، «غروب تحریم؛ ساحل توافق»، «ظریف گُل زد؛ ایران خندید»، «تحریم به تاریخ پیوست»، «سلام بر ایران بی‌تحریم؛ خلاص شدیم»، «پیروزی بدون جنگ»، «انقلاب دیپلماسی»، «حصر ایران شکست»، «انفجار اتمی بدون بمب»، «توافق قهرمانانه ایران»، «گذار از مصدق به ظریف»، «امضای کری تضمین است.»!

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی "خیبرآنلاین"؛ پس از آن همه ذوق زدگی اما اکنون برجام به مرده متحرکی شبیه شده که نه تنها مشکلی از کشور را حل نکرده، بلکه خود به بخش بزرگی از مشکل تبدیل گردیده است! با این همه اما از گوشه و کنار خبر می رسد که مدعیان تدبیر و امید، درصددند تا با فراهم آوردن مقدمات گفتگویی جدید با نمایندگان کدخدا، کشور را دوباره درگیر دور تسلسل باطلی همچون برجام کنند!

بر این اساس، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس دهم طی گفتگویی صریح، ابعاد تازه ای از این ماجرا را افشا نموده است: «اخیرا خبری مستند دریافت کردیم که بعضی از کارشناسان وزارت خارجه ایران با همتایان آمریکایی خود در عمان در حال مذاکره هستند. وزارت خارجه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این جمع بندی رسیده بود که دموکرات ها پیروز انتخابات هستند. بنابراین همه قول و قرارهایشان را با دموکرات ها بسته بودند. زمانی که دموکرات ها رای نیاوردند و جمهوری خواهان در کاخ سفید مستقر شدند، دست آقای ظریف در ارتباط با تیم جدید کاملا خالی بود. ظریف با سابقه ای که در آمریکا داشت سعی کرد از طریق لابی هایی چون نایاک و حضور آقای خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل تا با تیم ترامپ ارتباط برقرار کند. پس از آنکه ترامپ از برجام خارج شد، وزارت خارجه باز هم تلاشش بر این بود که به تیم ترامپ وصل شود و حتی اصرار داشتند که مذاکره هم انجام شود. پیشتر حرفی که زدم مبنی بر اینکه به دیدار مراجع می روند و تلاش می کنند تا از آنها برای جلب نظر بزرگان برای مذاکره با آمریکا استفاده کنند، کاملا موثق و مستدل بود.»!


مذاکره مخفیانه با یانکی‎ها علیرغم نهی صریح رهبری!


خبر تلاش برخی ایرانی ها برای دیدار با آمریکایی ها در عمان در حالی مخابره می شود که سوم آبان‎ماه جاری، بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم حرامزاده صهیونیستی) برای اولین بار به عمان سفر کرد و با استقبال گرم سلطان قابوس –پادشاه عمان- نیز مواجه شد! لازم بذکر است، عمان و اسرائیل رابطه رسمی دیپلماتیک ندارند و این اتفاق برای اولین بار تماس های دو طرفه را آشکار می سازد. این نخستین سفر نتانیاهو به یکی از کشورهای ساحل خلیج فارس است و قبل از این تنها یک بار شیمون پرز (رییس جمهور وقت رژیم کودک‎کش صهیونیستی) سفری غیررسمی به دوحه قطر داشت!


مذاکره مخفیانه با یانکی‎ها علیرغم نهی صریح رهبری!


تلاش برای ارتباط گیری مجدد با آمریکایی ها از سوی اعتدالیون، درحالی صورت می گیرد که امام خامنه ای اخیراً هرگونه مذاکره با ایالات متحده را بکلی ممنوع کرده و فرمودند: «خب، درباره‌ جمهوری اسلامی حرف می زنند؛ چه می گویند؟ حالا غیر از مسئله‌ تحریم، دو موضوع را هم مطرح می کنند؛ یکی مسئله‌ جنگ را، یکی مسئله‌ مذاکره را. البتّه جنگ را صریحاً نمی گویند می جنگیم امّا به خیال خودشان با اشاره و با کنایه و با این حرف ها می خواهند بگویند خلاصه ممکن است جنگ راه بیفتد. شبحِ جنگ را بزرگ می کنند برای اینکه یا ملّت را بترسانند یا ترسوها را بترسانند؛ چون بالاخره ما یک مشت ترسو هم داریم دیگر اینها را بترسانند؛ یکی این است. یکی هم مسئله‌ مذاکره که بله، ما با ایران حاضریم مذاکره کنیم. به‌هرحال هم راجع به جنگ، هم راجع به مذاکره صحبت می کنند. خب، بنده به‌طور خلاصه در دو کلمه به ملّت ایران بگویم: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد؛ این حالا خلاصه‌ِ حرف بود که بدانید، همه‌ ملّت ایران بدانند؛ امّا اینها استدلال پشت سرش هست، صِرف ادّعا نیست، صِرف گفتن و آرزو کردن و شعار دادن نیست، استدلال هست. حالا با این دولت، با این رژیم زورگوی متقلّب، باید نشست مذاکره کرد؟ چرا مذاکره کنیم؟ برجام نمونه‌ واضح این است. تازه بنده سخت‌گیری می کردم -که البتّه همه‌ خطوط قرمزی که ما معیّن کرده بودیم رعایت نشد- طرف مقابل این‌جوری عمل کرد. خب با این دولت نمی شود مذاکره کرد؛ ما اگر چنانچه برویم مذاکره کنیم، قطعاً این مذاکره به ضرر ما تمام خواهد شد؛ مذاکره با یک طرف زورگوی این‌جوری، به ضرر ما تمام خواهد شد. بنابراین، مذاکره‌ با آمریکا را امام هم ممنوع اعلام کردند به‌خاطر همین جهت؛ بنده هم ممنوع اعلام کردم.» (22 مرداد 1397)

با این شرایط مشخص نیست هدف از اصرار مجدد بنفش ها برای مذاکره با یانکی‎ها چیست؟ جالب اینجاست که از طرفی سردمداران دولت راستگویان در جلوی دوربین های تلویزیونی و جلسات عمومی از لزوم مقاومت در برابر فشارهای آمریکایی ها سخن گفته و حتی در مواقعی ترامپ را به بازی نکردن با دُم شیر، تهدید می کنند؛ اما در پشت پرده قرار ملاقات با فرستادگان عمو سام گذاشته و از هیچ لابیگری برای مفاهمه مجدد با کدخدا فرونمی گذارند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: