به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
چرا اصلاح‎طلبان از تسخیر لانه‎جاسوسی پشیمانند؟!
یک بام و دو هوایی تجدیدنظرطلبان در مواجهه با فتح لانه جاسوسی، نشان می دهد که این عده پشیمان، همان زمان هم به انگیزه همرنگی با موج ضدآمریکایی وقت و سهم خواهی از قدرت سیاسی، وارد کارزار تسخیر سفارت شیطان بزرگ شدند!
"خیبرآنلاین" - تسخیر سفارت ایالات متحده یا به عبارت دقیق تر لانه جاسوسی، بعنوان یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ جمهوری اسلامی محسوب می شود تا آنجا که که امام راحل(ره) از این واقعه با عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی "خیبرآنلاین"؛ اهمیت این رخداد بحدی بود که افزون بر تاثیرات پرشمار در عرصه بین الملل، موجبات کناره گیری دولت موقت به ریاست مهندس مهدی بازرگان را نیز فراهم آورد؛ چراکه به اعتراف شخص بازرگان، کابینه‎اش قادر به تحمل هزینه های به اصطلاح سنگین این تسخیر نبود! در آن هنگام بسیاری از دانشجویان پیرو خط امام(ره) که لانه جاسوسی را تسخیر کرده بودند، اعتقاد داشتند که سُستی، غربزدگی و کُندروی دولت موقت باعث شده تا نتواند فتح انقلابی سفارتخانه آمریکا را هضم نموده و از این اقدام دانشجویان حمایت کند.


تسخیرکنندگان دیروز؛ توابین امروز!

حال اما 39 سال پس از آن فتح الفتوح، برخی از دانشجویان سابقاً انقلابی که به برکت همین تسخیر و ضدیت با شیطان بزرگ، اعتماد ملت را جلب کرده و بر کرسی مسئولیت های مهم و اثرگذار نظام جلوس نمودند، اینک در موضع گیری های خویش، پا جای پای همان دولت موقتی می گذارند که چهار دهه پیش، به محافظه کاری و غربزدگی متهمش می کردند!

معصومه ابتکار، ابراهیم اصغرزاده، عباس عبدی، محسن امین‌زاده، حمید ابوطالبی، محسن میردامادی، حبیب‌الله بیطرف، محمد هاشمی، کمال تبریزی، محمدرضا خاتمی، سعید حجاریان و... از جمله افرادی بودند که علیرغم حضور فعال در جریان تسخیر لانه جاسوسی، بعدها و پس از چشیدن چرب و شیرین مسئولیت های دولتی در دیوانسالاری اصلاح طلبان، یا از گذشته درخشانشان ابراز پشیمانی کردند یا فرزندان و اقوامشان را به بهانه تحصیل و تجارت، به خاک شیطان بزرگ فرستادند!

ابراهیم اصغرزاده در همین ارتباط می گوید: «اگر منافع ملی کشورم حکم کند حاضرم بابت گروگان‌گیری عذرخواهی کنم»! عباس عبدی نیز در مصاحبه ای اعلام کرد از کار خود پشیمان است و به دوستان خود نیز توصیه می‌کند، به خاطر اقدام خود از مردم آمریکا عذرخواهی کنند! معصومه ابتکار نیز که فرزندش در ایالات متحده مشغول به تحصیل است، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اذعان داشته که از انزوای دیپلماتیک پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران، متاسف و پشیمان است!


تسخیرکنندگان دیروز؛ توابین امروز!

جالب اینجاست که این تغییر رویه در قبال تسخیر لانه جاسوسی از سوی جمعی از مدعیان اصلاح طلبی درحالی رخ می دهد که به تعبیر امام خامنه ای، نه تنها هیچ تغییری در صورت و سیرت شیطان بزرگ نسبت به چهار دهه گذشته رخ نداده است بلکه دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، روز به روز بیشتر شده است!

یک بام و دو هوایی تجدیدنظرطلبان در مواجهه با فتح لانه جاسوسی، نشان می دهد که این عده پشیمان، همان زمان هم به انگیزه همرنگی با موج ضدآمریکایی وقت و سهم خواهی از قدرت سیاسی، وارد کارزار تسخیر سفارت شیطان بزرگ شدند! اکنون نیز با تغییر شرایط و روی کار آمدن دولت کدخداپنداری که خسارت محضی چون برجام را به کشور تحمیل نمود، درصددند تا سوار بر باد موافق، اهداف و اغراض سیاسی مدنظر خود را پیگیری نمایند ولو به قیمت اینکه گذشته درخشانشان را در پیش پای مطامع دنیوی، قربانی کنند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: