سکوت مدعیان فرهنگی در قبال بروز چنین فجایعی درحالیست که همین عده، پیشتر در جریان توزیع و نصب بنرهای موسوم به «صداقت آمریکایی» آنچنان پروپاگاندایی به راه انداختند که مبادا کدخُدایشان خَم به ابرو آورد و حتی با خاطره سازی، افاضه داشتند «امام(ره) مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود»!
"خیبرآنلاین" - «Dawn With USA» عبارتی است که به مناسبت فرا رسیدن روز مبارزه با استکبار جهانی توسط شهرداری شیراز در بیلبوردهای شهر درج شد. نکته حاشیه ساز قضیه اما آنجاست که طراح این بنرها در یک اقدام زیرکانه، با تعویض یک حرف از عبارت «Down» و تبدیل آن به «Dawn»، ترجمه فارسی «مرگ بر آمریکا» را به «سپیده دَم با آمریکا» تغییر داده است!
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، این اقدام تحریک آمیز شهرداری اصلاح طلب نمای شیراز اما مسبوق به سابقه بوده و پیشتر نیز تَکرار شده است؛ به گونه ای که شیراز در شهریور ماه گذشته و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بنری از 3 سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی، در بیلبوردهای سطح شهر نصب نمود که با واکنش منفی بسیاری از شهروندان نیز مواجه شد.
در عین حال انتشار و توزیع این قبیل بنرهای هنجارشکنانه تنها به موارد فوق الذکر محدود نمی شود چرا که شهرداری تهران نیز تلاش نموده تا از قافله حاشیه سازی های همقطاران تجدیدنظرطلبش در شیراز عقب نماند.
در همین رابطه شهریور امسال، در تبلیغات محیطی خود و در نمایشگاهی با عنوان «زنان و تولید ملی» از بنری استفاده نمود که با اعتراض بسیاری از بانوان و اقشار متدین تهرانی مواجه شد. این بنرها که با عنوان «زنان چهره شهر را تغییر می دهند» در سطح شهر منتشر شد، به وضوح توهینی آشکار را در قبال نوع پوشش اسلامی بانوان روا داشته و با ضربدر زدن بر رنگ مشکی - که در پایین ترین ردیف از تُن رنگی این پوستر کذایی قرار داده شده است(!)- عمق نفرت خود از حجاب ایرانی/اسلامی را به نمایش گذاشت.
افزون بر این طی یک ماه گذشته تصویری از بنری تبلیغاتی در سطح پایتخت در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد که در آن از عبارت سخیف «از حجاب تا آزادی، ۴۵۰۰ تومان» استفاده کرده بود که علی الظاهر هزینه اندک جابجایی مسافر از خیابان حجاب تا میدان آزادی را تبلیغ می نمود اما در باطن شائبه ی ترویج بیعفتی در میان پایتختنشینان را تداعی می کرد. اگرچه گسیل هجمه ها علیه سازمان زیباسازی شهرداری بابت اجازه انتشار این بنر، منجر به صدور تکذیبیه درباره ساختگی بودن این بیلبوردها شد، اما ناگفته پیداست که اثرات روانی و سوء این بنر، کماکان در اذهان شهروندان تهرانی باقی مانده است.
لازم به یادآوری است سکوت بسیاری از مدعیان فرهنگی در قبال بروز چنین فجایعی در کشور درحالیست که همین عده، پیشتر در جریان توزیع و نصب بنرهای موسوم به «صداقت آمریکایی» توسط تیم فرهنگی وقت در شهرداری تهران همزمان با مذاکرات خسارت محض برجام در سال 93، آنچنان هجمه و پروپاگاندایی به راه انداختند که مبادا کدخُدایشان از این بیلبوردها خَم به ابرو آورد و حتی با تحریف تاریخ، به خاطره سازی روی آورده و افاضه داشتند «امام(ره) مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود»!
حال انتظار آن می رود تا نهادهای متولی در امر فرهنگ ذیربط و حتی ارگان های راهبردی و امنیتی با رصد دقیق اینگونه فعالیت های نابهنجار و ضدفرهنگی، نقش پیشگیرانه خود را در جنگ نرمی که دامنه آن اکنون به صفحات بیلبوردهای کلانشهرها کشیده شده است، ایفا نموده و مانع از تحقق پروژه شوم آندلسیزاسیون ایران اسلامی شوند.