به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عمده وسیله ارتباطی عناصر گروهک افراطی مجذوبان نور که از طریق آن اقدام به فراخوان شورش مسلحانه و آشوب‌طلبی می‌کردند، سایت این گروهک است که با همان نام «مجذوبان نور» فعالیت می‌کند. این سایت از اوایل سال ۸۵، در جهت تبلیغ و ترویج اغراض شوم گروهک مجذوبان نور آغاز به کار کرد.
"خيبرآنلاين" - راخوان شورش و آشوب مسلحانه، تهدید جانی و امنیت مردم، صدمه رساندن به اموال عمومی، تشویش اذهان، توهین به مقدسات، سیاه نمایی علیه کشور، ارتباط گیری با رسانه‌های معاند در آنسوی مرزها، همراهی با جریان فتنه و ... این‌ها تنها بخشی از سرفصل‌های اقدامات یک گروهک تبهکار طی ۱۲ سال اخیر است؛ گروهکی موسوم به «مجذوبان نور» که از دل فرقه‌ای با عنوان دراویش گنابادی متولد شده و اقدامات آشوب‌طلبانه و مخربانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

////
 
به گزارش میزان، عمده وسیله ارتباطی عناصر گروهک افراطی مجذوبان نور که از طریق آن اقدام به فراخوان شورش مسلحانه و آشوب‌طلبی می‌کردند، سایت این گروهک است که با همان نام «مجذوبان نور» فعالیت می‌کند. این سایت از اوایل سال ۸۵، در جهت تبلیغ و ترویج اغراض شوم گروهک مجذوبان نور آغاز به کار کرد.

فراخوان‌های ضدامنیتی سایت مجذوبان
یکی از کژکارکرد‌های این سایت، علاوه بر ترویج و تبلیغ آشوب‌طلبی و اقدامات ضدامنیتی علیه شهروندان، فراخوان دادن به عناصر مجذوبانی برای تجمع در مقابل دوایر دولتی، قضایی و نقاط مختلف شهری و ایجاد آزار و اذیت برای شهروندان است.

در سال ۱۳۹۱ در یکی از این فراخوان‌های منتشره در سایت مجذوبان نور، به عناصر این گروه افراطی فرمان داده شد که در مقابل زندان اوین در ساعتی مقرر تجمع کنند، تجمعی که البته با هوشیاری ماموران عمل کننده، به هدف شوم خود نائل نشد و ماموران امنیتی به سرعت، آمران و عاملان فراخوان تجمع مقابل زندان اوین را شناسایی و دستگیر کردند که البته در این میان یکی از عناصر مجذوبان نور، به نام «فرهاد نوری» قبل از دستگیری از کشور متواری شد. این فرد طی سال‌های بعد به یکی از عناصر رسانه‌ای مجذوبان نور در خارج از کشور بدل شد که در مقاطع مختلف ضمن همکاری با شبه رسانه‌های ضدانقلاب، اخبار تحریف شده و مطالب کذبی را در مورد دراویش گنابادی مخابره می‌کند.

انتشار مقالات موهن و ساختارشکنانه در سایت مجذوبان
اما صبغه مجرمانه مطالب منتشره در سایت مجذوبان نور بسیار زیاد است؛ مقالاتی که در این سایت منتشر می‌شود حاوی توهین به ارزش‌های دینی و هنجار‌های اجتماعی مردم ایران اسلامی است.

در یکی از مقاله‌های منتشره در سایت گروهک مجذوبان با عنوان «ضحاک ماردوش»، ماهیت تفکر حاکم بر عناصر این گروهک افراطی و خشونت طلب، آشکار می‌شود.

در یکی دیگر از مقالات منتشره در سایت گروهک مجذوبان با عنوان «موریانه مرگ حکومت‌ها» که توسط یکی از عناصر ضدانقلاب و نقش آفرین در فتنه ۸۸  -به عنوان عضو اتاق فکر مستقر در لندن- به نام «عبدالعلی بازرگان» نوشته شده، مستقیما به اصول مقدس کشور هتک حرمت و اسائه ادب شده است و نویسنده مقاله مزبور با کینه و حقدی عمیق، در سایت گروهک مجذوبان، علیه مقدسات ، می‌نویسد.

رپورتاژ آگهی سایت گروهک برای یکی از سران فتنه ۸۸
سایت مزبور، همچنین در ایام فتنه ۸۸ برای یکی از فتنه گران، رپورتاژ آگهی می‌رفت و عملا به یکی از ستاد‌های این فتنه‌گر تبدیل شده بود. البته آن فرد نیز که در زمره سران فتنه بود در راستای پروژه آمریکایی و صهیونیستی تعریف شده برای دست اندرکاران فتنه، در برخی میتینگ‌هایش ضمن تهییج پیاده نظام‌های آشوبگر، پروژه مظلوم نمایی گروهک افراطی مجذوبان نور را پیش می‌برد.

از دیگر کژکارکرد‌های سایت مجذوبان نور، می‌توان به تحریک دراویش به برپایی تجمعات خشونت‌آمیز و غیرقانونی در مقابله با تصمیمات مراجع قانونی اشاره کرد. در یکی از فراخوان‌های تحریک‌آمیز منتشره در این سایت، صریحا اعلام شده بود که دراویش آماده اعتراض گسترده (بخوانید شورش و اغتشاش) هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: