به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مدتیست که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب، با اشاره به بحث کاندیداتوری دکتر «علی لاریجانی» در انتخابات سال 1400، کنایه‌هایی را روانه او می‌کنند.
"خیبرآنلاین" - مدتیست که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب، با اشاره به بحث کاندیداتوری دکتر «علی لاریجانی» در انتخابات سال 1400، کنایه‌هایی را روانه او می‌کنند.



به گزارش مشرق، عبدا... ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به تازگی طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز در همین باره نوشته است:

«در صورت آن‌که آقای علی لاریجانی در 1400 رئیس‌جمهور شود به احتمال 99 درصد وزیر کشور کابینه دولت او آقای رحمانی‌فضلی خواهد بود...البته باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که شرایط اجتماعی و سیاسی کشور در زمان انتخابات 1400 چگونه و چه سیاستی را پیش رو خواهد داشت. به احتمال زیاد آقای لاریجانی کاندیدای جدی خواهد بود، اما اقبال اجتماعی نسبت به ایشان ضعیف است.»[3]

آذر منصوری هم اخیراً طی اظهاراتی در خبرگزاری ایلنا گفت: متاسفانه برخی دوستان اصلاح‌طلب ما از الان پیش‌بینی حمایت این جریان از آقای لاریجانی را کرده‌اند. از نظر من اساسا هیچ ضرورتی برای جریان اصلاحات وجود ندارد که از الان بخواهد این دایره انتخاب را انقدر تنگ کند تا در نهایت از سر ناگزیری بخواهیم سراغ کاندیدایی برویم که ممکن است به لحاظ سیاسی فاصله‌ای به نسبت بیشتر از آقای روحانی با اصلاح‌طلبان داشته باشد.[4]

حسین اسلامی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز چندی قبل در ایلنا اظهار کرده بود: برداشت کلی من از انتخابات سال ۱۴۰۰ این است که کسی رییس‌جمهور خواهد شد که امروز نامش مطرح نمی‌شود و هیچ یک از گزینه‌های امروز رییس‌جمهور آینده نخواهد بود.[5]

غلامرضا تاجگردون از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس، نفر بعدیست که زمانی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی گفته بود: به هر حال آقای لاریجانی نمی‌تواند گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ باشد؛ البته می‌تواند کاندیدای معتدلین باشد اما نمی‌تواند کاندیدای اصلاحات باشد.

در همین حال اما اظهار نظری از «سعید حجاریان» وجود دارد که چند ماه قبل گفته بود:

«دیگر محال است بگذارند اصلاح‌طلبان دولت را بگیرند. باید کم‌کم عادت کنیم به امثال دولت اعتدال.»[6]

این تئوریسین اصلاح‌طلب در جای دیگری هم گفته است:

«پیش بینی من این است که حداکثر طیف اعتدال و توسعه –در ساختار قدرت- تحمل خواهند شد. البته فعلا وقت نرمالیزه کردن است. این چیزی است که مورد اجماع است. در پروژه نرمالیزه کردن، علی لاریجانی هم حضور دارد. او هم می خواهد از شرایط استثنایی عبور کنیم. او هم می‌خواهد عصر بگم بگم به بایگانی برود. این اجماع، اجماع مهمی است؛ اجماع برای نرمالیزه کردن شرایط و عبور از وضعیت استثنایی.»[7]

*در این رابطه گفتنی‌های زیادی وجود دارد اما اجمالاً اینکه همه می‌دانند مواضع بخش ستادی اصلاحات مهمتر از مواضع ارکان صف این جریان خاص سیاسی است.

به این معنی که وحی منزل همان است که حجاریان می‌گوید نه سایرین.

در بحث حمایت اجباری یا اختیاری اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی همچنین خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه کارگزارانی‌ها نیز علی لاریجانی را گزینه مطلوب اصلاح‌طلبان برای انتخابات 3 سال بعد می‌دانند.

گفتنیست، جریان اصلاح‌طلب که اصلی‌ترین حامی و فدایی رئیس‌جمهور روحانی به‌شمار می‌رود این روزها در حال «عبور از روحانی» است، از این می‌گوید که روحانی گزینه نهادهای نظامی کشور بوده نه گزینه ما و تأکید دارد که مشکلات موجود بواسطه نبودن نماینده اصلی اصلاح‌طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر است!

آنها همچنین خواستار استعفای رئیس‌جمهور روحانی نیز شده‌اند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: