به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
محافظت اروپایی ها از منافقین و گروه های تجزیه طلبی همچون الاحوازیه نشان می دهد که غرب تکرار اقدامات اخیر این دو گروه ( منجمله اقدامات تروریستی الاحوازیه در اهواز و نقش آفرینی در ایجاد آشوب و اغتشاش نقطه ای در خاک ایران توسط منافقین در چند ماه گذشته) را به عنوان یک دستورالعمل ثابت در ماه های آینده ایران نیز در برنامه دارد و به آن اصرار خواهد ورزید
"خیبرآنلاین" - طی چند هفته گذشته، سلسله اتهامات و اقدامات ضد‌امنیتی به ایران از طرف برخی کشورهای اتحادیه اروپا همچون آلمان، فرانسه، بلژیک و اخیرا دانمارک مطرح شده است.

سرویس‌های اطلاعاتی اروپا به دنبال صدور چه پیام‌هایی به تهران هستند؟

به گزارش جهان نیوز، این اتهامات همچنین منجر به اخراج و دستگیری چند دیپلمات و ایرانی مقیم اروپا شده است. قلب این اتهامات نیز ادعای تلاش برای ترور رهبران منافقین و الاحوازیه در اروپا هست. اما دراینباره هدف گذاری استراتژیک سیاسی و اطلاعاتی را می توان به خوبی مشاهده کرد.

الف: فهرستی از هدف گذاری های سیاسی:

1- مشابهت‌سازی و موازنه‌سازی ایران با اقدام جنایتکارانه سعودی در قتل خاشقچی

2- گروکشی و امتیاز گیری سیاسی از ایران در آستانه تحریم‌های جدی آمریکا

3- ایجاد سند ساختگی و بهانه با هدف تاثیر‌گذاری بر کانال جدید پولی با ایران؛ساده تر آنکه اروپایی‌ها سند ساختگی را می خواهند ایجاد کنند که هر زمانی خواستند کانال جدید پولی با ایران را به هر دلیلی تعطیل یا تعدیل و یا برایش موانع موقت و هدفمند ایجاد کنند، بهانه آن را از قبل داشته باشند.

4- انتقال پیام سیاسی و عملی به آمریکا و اسرائیل که اروپا در مسیر  عادی‌سازی در روابط با ایران در پسا برجام نیست.

5- منفعل‌سازی دیپلمات‌های ایرانی و همچنین تحت تاثیر قرار دادن رایزنی‌های اقتصادی وزرات‌خارجه در اتحادیه اروپا با ایجاد فضای عملیات روانی جدید

6- زمینه‌سازی برای تعدیل رویکردهای انقلابی و مقتدرانه سیاست خارجه ایران در خاک اتحادیه اروپا

7- تخریب وجهه جمهوری‌اسلامی در دوران پسا برجام – تخریب این وجهه که ایران در نظم بین‌الملل در پسا برجام کشوری متعهد به قوانین و تعهدات بین‌المللی است-

8- عادی‌سازی بیش از پیش فعالیت‌های گروه‌های همچون منافقین و الاحوازیه در خاک اروپا

9- خدشه به نفوذ معنوی و روزافزون انقلاب‌اسلامی در اروپا (مقابله با گرایش به تشییع و اسلام سیاسی با قرائت جمهوری‌اسلامی در میان شهروندان غربی)

ب: ارزیابی اطلاعاتی از اقدامات ضدامنیتی زنجیره ای اروپا

 جدای از برداشت های سیاسی و البته درستی از چند اقدام اخیر ضدامنیتی اتحادیه اروپا علیه کشورمان، نباید از هدف گذار ضدامنیتی و اطلاعاتی این سلسله اقدامات غفلت کرد:

1- عقب نشینی ایران از اقتدار امنیتی در قبال گروه های تروریستی ضد جمهوری اسلامی و به تبع آن ایجاد فضای امنیتی مناسب برای گروه های مخالف ایران در اروپا

2- انتقال این پیام مهم به ایران که همچنان برای اتحادیه اروپا استمرار حیات گروه های همچون منافقین و الاحوازیه مهم و خط قرمز است.

3- تضمین روانی و کم هزینه‌کردن اقدام ضدامنیتی علیه جمهوری‌اسلامی برای مخالفین و معاندین

4- آغاز دور جدیدی از هماهنگی‌های امنیتی و اطلاعاتی اتحادیه اروپا با موساد و اسرائیل

5- علاقه‌مندی اتحادیه اروپا به حفظ جامع بسته فشار به ایران( اقدامات توهما تروریستی و ضدامنیتی، فشار و تحریم اقتصادی، سندسازی حقوق بشری، حمایت از تجزیه طلبان و براندازان و در اوج نگه داشتن عملیات روانی)

6- علاقه‌مندی به ادامه تحرکات ضدامنیتی در محیط داخلی ایران؛ محافظت اروپایی‌ها از منافقین و گروه های تجزیه طلبی همچون الاحوازیه نشان می دهد که غرب تکرار اقدامات اخیر این دو گروه ( منجمله اقدامات تروریستی الاحوازیه در اهواز و نقش آفرینی در ایجاد آشوب و اغتشاش نقطه ای در خاک ایران توسط منافقین در چند ماه گذشته) را به عنوان یک دستورالعمل ثابت در ماه های آینده ایران نیز در برنامه دارد و به آن اصرار خواهد ورزید.

7- پایبندی به حفظ هدف نهایی غرب علیه انقلاب اسلامی؛ براندازی جمهوری‌اسلامی و تجزیه ایران. همچنانکه کار ویژه منافقین براندازی و گروه‌های مانند الاحوازیه تجزیه طلبی – البته به ظن و خوش خیالی آنها- است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: