به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو هیئت مدیره اتحادیه محصولات کشاورزی گفت: ایران یک کشور ۴ فصل است و با دارا بودن ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان نمی‌توان ایران را از تجارت جهانی محصولات کشاورزی حذف کرد.
"خیبرآنلاین" - ایران در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و سالانه حجم بالایی از محصولات به کشور‌های مختلف جهان صادر می‌شود.



به گزارش میزان، ایران به عنوان یک کشور با فصل‌های متنوع انواع مختلف محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و سالانه ارز قابل توجهی از این راه وارد نصیب کشور می‌شود که آمار گمرک از صادرات محصولات کشاورزی نشان می‌دهد کشور‌های بسیاری خواهان واردات محصولات کشاورزی ایرانی هستند.

این درحالی است که ایران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله زعفران، پسته، مرکبات، خرما، کشمش و دیگر محصولات سهم قابل توجهی در بازار جهانی دارد و حذف ایران از تجارت جهانی محصولات کشاورزی می‌تواند تبعات سنگینی به کشور‌های وارد کننده محصولات ایرانی وارد کند.

در همین راستا کیومرث کرمانشاهی معاون اسبق سازمان توسعه تجارت و عضو هیئت مدیره اتحادیه محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرگزاری میزان در خصوص تبعات حذف ایران از تجارت جهانی محصولات کشاورزی گفت: ایران یک کشور ۴ فصل است و با دارا بودن ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان نمی‌توان آن را از تجارت جهانی محصولات کشاورزی حذف کرد کما اینکه که در ۴۰ سال تحریم نیز نتوانستند ایران را از این تجارت حذف کنند.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، خدمات و به ویژه حوضه کشاورزی مزیت‌هایی وجود دارد که می‌توان با برنامه ریزی و استراتژی مشخص مدریت را انجام داد تا با کمترین هزینه ضمن تامین نیاز داخل بتوان محصولمان را به بازار‌های جهانی عرضه کنیم.

کرمانشاهی در خصوص سهم ایران در زمینه صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود که با برنامه ریزی مناسب ضمن تامین نیاز داخل صادرات محصولات باقیمانده در دستور کار قرار دارد.

معاون اسبق سازمان توسعه تجارت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه قطع وابستگی اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی گفت: با نگاه ویژه به صادرات محصولات کشاورزی می‌توان برای فاصله گرفتن از صادرات نفتی گام برداشت که در ابتدا باید مشکلات مربوط به مدیریت داخلی را از بین برد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: