به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره احتمال شهردار شدن عباس آخوندی گفت: با توجه به دیدگاه‌های لیبرالیستی آخوندی، و شرایط کنونی شهرداری تهران، قطعاً وی کارآمدی نخواهد داشت و به تعدیل بسیاری از نیروها در شهرداری کشیده خواهد شد؛ و این نه به صلاح اصلاح‌طلبان است نه کشور.
"خیبرآنلاین" - اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه روند انتخاب شهردار تهران از سوی اعضای شورای شهر، یک روند کاملاً دموکراتیک را طی کرده است، خاطرنشان کرد: در مرحله اوّل، اعضای شورای شهر حدود ۳۰ نفر از شخصیت‌های سیاسی-اجرایی و متخصص در حوزه مسائل شهری را انتخاب کردند که در مرحله بعد، ۵ گزینه حائز بیشتر آراء شدند.

شهردار شدن «آخوندی» با دیدگاه‌های لیبرالیستی  نه به صلاح اصلاح‌طلبان است نه کشور

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه این ۵ نفر، از مدیران با تجربه نظام هستند و در مراحل مختلف و جایگاه‌های مختلف از جمله استانداری، معاون وزیر، ریاست سازمان و... تجربیات خود را کسب کرده‌اند و از موفق‌ترین مدیران کشور بوده‌اند اظهار داشت: با این حال، باید دید در وضعیت کنونی، شهر تهران با چه مشکلاتی روبه‌رو است؛ با عنایت به اینکه شهردار فعلی؛ یعنی آقای افشانی که یکی از پاکدست‌ترین و اجرایی‌ترین نیروهای کشور است، به دلیل اینکه قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان، شهردار را هم دربرمی‌گرفت از سمت خود کنار می‌رود.

سخنگوی حزب اعتمادملّی ادامه داد: بنابراین به صلاح نیست که شورای شهر، دست به انتخابی بزند که این مسئله را دوباره به رسانه‌ها بکشد و دیگران این ایراد وارد کنند که چرا شورا به سمت و سوی مدیرانی رفته که در شرف بازنشستگی هستند یا سن آن‌ها بالاست.

گرامی‌مقدم با بیان اینکه جوان بودن شهردار می‌تواند یکی از معیارهای انتخاب شهردار باشد، اظهار داشت: شورای شهر با انتخاب گزینه جوان، بیشتر در مسیر عمل به قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان حرکت خواهد کرد.

وی، مهم‌ترین مشکل فعلی شهر تهران را عدم درآمدزایی شهرداری دانست و گفت: شهرداری، ۶۷ هزار پرسنل دارد و با توجه به کاهش درآمدها و به جا ماندن ده‌ها پروژه عمرانی به نظر می‌رسد که در این وضعیت، فردی باید به عنوان شهردار انتخاب شود که بیشتر در حوزه تولید پول و درآمدزایی تبحر داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی ادامه داد: معیارهای دیگری را هم برای شهردار مطلوب تهران می‌توان در نظر گرفت؛ از جمله مسلّط بودن در حوزه ساخت‌و ساز، عمران، آبادانی، وضعیت اجتماعی شهر و... که در میان این ۵ گزینه، ضمن اینکه همه افراد توانمندی هستند، اعضای شورا می‌توانند با معیارهای مختلف و اولویت‌بندی دست به ممتازترین انتخاب بزنند و این به معنی آن نیست که ۴ نفر دیگر دارای صلاحیت‌های لازم نیستند؛ بلکه اولویت‌ها و شرایط خاصی که وجود دارد، شورای شهر را مجاب می‌کند که به شهرداری رأی بدهند که معیارهای مطابق با مشکلات موجود را داشته باشد.

گرامی مقدم درباره گزینه مطلوب حزب اعتمادملّی برای شهرداری تهران گفت: من نمی‌توانم دیدگاه حزب را بگویم؛ چرا که همه اعضای حزب باید پاسخ بدهند؛ امّا به عنوان دیدگاه شخصی؛ من همه این ۵ نفر را شایسته می‌دانم امّا با توجه به اینکه تا حدودی در جریان مشکلات شهری هستم، به نظر من شورا در ابتدا می‌بایست در انتخاب خود، جوانگرایی را لحاظ کند؛ با توجه به اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، شهرداری فعلی را به همین دلیل و با ۵۸ سال سن، کنار می‌گذارد و باید پاسخ افکار عمومی را داد.

وی ادامه داد: نکته بعد این است که توانمندی فرد و بیلان کاری او را نیز باید در نظر گرفت و باید دید کدام یک از افراد حاضر، در مناصب خود موفق تر بوده‌اند. معیار سوم این است که فردی انتخاب شود که بیشترین کارایی را در درآمدزایی برای شهرداری داشته باشد.

سخنگوی حزب اعتمادملّی درباره احتمال انتخاب عباس آخوندی به عنوان شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد شورای شهر، حتماً این آگاهی و تدبیر را دارد که دست به انتخابی نزند که با دولت یا دیگر ارکان نظام به درگیری و دلخوری کشیده بشود.

وی ادامه داد: مدیری که با چنین وضعیتی از دولت بیرون آمده، حتماً دولت نسبت به چنین مدیری، حساسیت بالایی دارد و با توجه به دیدگاه‌هایی هم که ایشان دارند؛ به ویژه دیدگاه‌های لیبرالیستی در خصوص سرمایه‌گذاری و اقتصاد، با توجه به شرایط کنونی شهرداری تهران قطعاً کارآمدی نخواهد داشت و به تعدیل بسیاری از نیروها در شهرداری کشیده خواهد شد، و به نظر من این نه به صلاح اصلاح‌طلبان است نه کشور.

گرامی مقدم با بیان اینکه ممکن است آخوندی در جایی غیر از شهرداری، مفید شود، اظهار داشت: به عنوان کسی که در حوزه اقتصاد، تحصیل کرده‌ و دانش‌آموخته این رشته است، می‌گویم در شرایط کنونی، با توجه به اینکه ۶۷ هزار نیرو در شهرداری مشعول به کار هستند، برای حفظ این نیروها و اینکه حتی یک نفر هم نباید بیکار شود، فردی باید شهردار شود که توان درآمدزایی را برای شهرداری داشته باشد و در میان این ۵ نفر، حتماً چنین فردی وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: