به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
مزدوران رسانه‎ای آل‎سعود را بیشتر بشناسیم
کنار هم گذاشتن کمک 250 میلیون دلاری به شبکه ایران اینترنشنال و ایضاً مساعدت 300 میلیون دلاری به رضا ربع پهلوی، توسط خاندان مرتجع آل سعود، از عزم جزم این خاندان منحوس در دشمنی آشکار با ایران و ایرانی حکایت دارد!
"خیبرآنلاین" - اردیبهشت 96 خبری مبنی بر آغاز بکار شبکه جدیدالتاسیس «ایران اینترنشنال» در لندن، مخابره گردید که در ابتدا شاید محلی از اعراب را برنمی انگیخت اما حاتم بخشی های گسترده اسپانسرهای ناشناخته و گسیل سیل قابل توجهی از مجریان دیگر شبکه های فارسی زبان اپوزیسیون به این شبکه، موجب شد تا توجهات بدان جلب شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی "خیبرآنلاین"؛ در همین ارتباط پرداخت دستمزدهای بعضاً 2 تا 3 برابری این شبکه به کارمندانش، بسیاری از مجریان سایر شبکه های ضدانقلاب همچون بی.بی.سی فارسی، صدای آمریکا، من‎وتو و... را وسوسه نمود تا به هر لطایف الحیلی خود را به استخدام این شبکه تازه تاسیس درآورده و خوان کرم گسترده پهن شده، متنعم گردند!

این رسانه برای نخستین‌بار با پخش زنده برنامه سالانه منافقین بر سر زبان‌ها افتاد. پس از آن با گذشت حدود از 18 ماه از آغاز بکار این شبکه اما عمده شهرت این شبکه مدیون مصاحبه وقیحانه با «یعقوب حر شوشتری» سخنگوی گروهک «الاحوازیه» (بعنوان عامل اصلی عملیات تروریستی شهرویور 97 در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز) بود که پس از آن گفتگوی کذایی نام خود را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت!

فارغ از رپرتاژ آگهی این شبکه برای خاندان منحوس پهلوی، پشتوانه مالی این شبکه همواره در ابهام قرار داشت که اخیراً مشخص شد دولت عربستان سعودی و شخص بن سلمان ولیعهد جدید عربستان حامی مالی این شبکه است. افشاگری علیه حامی مالی این شبکه بدون هزینه نبود تا جایی که به نظر می‌رسد یکی از عوامل اصلی قتل فجیع خاشقجی روزنامه‌نگار مطرح عربستانی به دست نیروهای امنیتی آل سعود، افشاگری از حمایت بن سلمان از ایران اینترنشنال است. جنایتی که نشان می‌دهد ایران اینترنشنال و اهدافی که برای ماموریت این شبکه تعریف شده تا چه میزان برای سران سعودی حائز اهمیت است!

افزون بر این، «سعید کمالی دهقان» خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین اخیراً در گزارشی به نقش یکی از عاملان ترور «جمال خاشقجی»، روز‌نامه‌نگار منتقد سعودی در راه‌اندازی و تأمین مالی تلویزیون ضدایرانی «ایران‌اینترنشنال» پرداخت. منبع روزنامه گاردین گفته بود «سعود القحطانی»، مشاور پادشاهی عربستان سعودی که بعد از بالا گرفتن رسوایی‌ها بر سر ترور «جمال خاشقجی» از تمامی مناصبش برکنار شد، یکی از تأمین‌کنندگان مالی تلویزیون ضدایرانی «ایران‌اینترنشنال» است.


وطن‎فروشی به سبک «ایران‎اینترنشنال»!

بر اساس گزارش افشاگرانه روزنامه گاردین، شبکه تلویزیونی «ایران‌ اینترنشنال» که دفتر آن در لندن قرار دارد، از سوی یک سازمان مخفی و شرکتی تأمین مالی می‌شود که مدیر آن یک تاجر سعودی با ارتباطات نزدیک به «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی است.

یک منبع به گاردین گفت عربستان سعودی ۲۵۰ میلیون دلار برای به راه انداختن ایران اینترنشنال که هیچگونه درآمدی از طریق تبلیغات ندارد، هزینه کرده است. «محمد بن سلمان» که به‌عقیده بسیاری اصلی‌ترین چهره دخیل در قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول است حامی شبکه «ایران‌اینترنشنال» است. این شبکه که دفتر آن در «چیزیک» واقع در غرب لندن قرار دارد گزارش‌ها درباره دریافت بودجه از دربار سعودی را تکذیب نکرده است.

گاردین در ادامه این گزارش افشاگرانه تاکید دارد که رئیس «ولانت میدیا» (Volant Media) شرکتی که اداره ایران اینترنشنال را برعهده دارد، «عادل عبدالکریم» نام دارد که از اتباع سعودی است. عبدالکریم رابطه کاری دیرینی بامدیران اجرایی سعودی که برخی ازآنها پیوندهایی با دربار ریاض دارند،دارد که ازجمله آنها می توان به «عبدالرحمان الراشد» اشاره کرد که از اعضای هیات مدیره «گروه سعودی بازاریابی و تحقیقات» بزرگترین شرکت انتشاراتی در خاورمیانه است. به نقل از منابع متعدد، راشد که قبلا مدیرکل شبکه خبری «العربیه» عربستان بود، نیز در عملیات ها و تامین بودجه ایران اینترنشنال دست داشته است.

به نقل از دبیران تلویزیون ایران اینترنشنال، «نبیل الخطیب» مشاوری که با این شبکه همکاری می کند نیز نقش ناظر یا نماینده سرمایه گذاران را برعهده دارد. گفته می شود که شبکه مذکور از تابعیت فلسطینی خطیب برای لاپوشانی منبع اصلی بودجه تلویزیون استفاده می کند. به استناد اسناد افشا شده ای که به دست گاردین رسیده است،خطیب در پوشش اوضاع حقوق بشر در عربستان توسط ایران اینترنشنال مداخله کرده و ایده های خاصی را بویژه دررابطه با ایران و عربستان، پیشنهاد می داد.

کنار هم گذاشتن کمک 250 میلیون دلاری به شبکه ایران اینترنشنال و ایضاً مساعدت 300 میلیون دلاری به رضا ربع پهلوی، توسط خاندان مرتجع آل سعود، نه تنها از عزم جزم این خاندان منحوس در دشمنی آشکار با ایران و ایرانی حکایت دارد، بلکه دروغگویی آن عده اپوزیسیون به ظاهر وطن پرست را نیز آشکار می کند که چگونه در ازای مزدوری عربستان سعودی، از پشت به موطن آریایی‎شان خنجر زده و علیه هموطنانشان فعالیت می کنند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: