به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دولت هم باید کاری در این گرانی روزافزون انجام دهد و سر مردم را به حضور مردم در ورزشگاه‌ها گرم نکند و به واقعیت‌ها فکر کند
"خیبرآنلاین" - مرجع تقلید شیعیان با بیان وظایف دولت در شرایط حساس کنونی گفت: دولت باید در این گرانی روزافزون کاری انجام دهد و سر مردم را به حضور در ورزشگاه‌ها گرم نکرده و به واقعیت‌ها فکر کند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر تفکر بر گناهان و استغفار به درگاه خدا اظهار داشت: گهگاه انسان باید با خدا خلوت کرده و به پیشگاه او توبه کرده و تصمیم به بازگشت به‌سوی حضرت باری‌تعالی بگیرد.

وی با تأکید بر تنهایی و خلوت‌گزینی انسان در برابر خالق یکتا گفت: انسان باید به گذشته و آینده خود فکر کند، در این صورت می‌تواند موفق عمل کرده و زندگی خود را بسازد. در روایات نیز آمده وقتی انسان گناه می‌کند، نقطه سیاهی در قلب او پیدا می‌شود، با توبه می‌توان این لکه و نقطه سیاه را از بین برد، اما هرچه این نقطه بیشتر شود راه برای انجام توبه نیز بسته‌شده و سخت‌تر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: البته حتماً لازم نیست فقط از گناه استغفار کنیم، گاهی باید از خلاف مروت‌ها نیز باید توبه کرده و از ترک اولی‌ها هم به درگاه خداوند استغاثه‌ کنیم، این مسئله سبب بالا رفتن انسان به‌سوی خداوند می‌شود.

وی با تأکید بر شناخت حقیقت دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، گفت: اگر فکر می‌کنیم دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم مسئله حقوق‌بشر و مکانی به نام شورای امنیت سازمان ملل و جود دارد که حق و عدالت بر آن حاکم است خیالی بس اشتباه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، دنیایی بوده که در آن دیکتاتوری وحشیانه حاکم است، می‌گویند ایران کشوری است که ضدمنافع ماست، کسی از آن موادغذایی و نفت نخرند و حتی اجازه ورود دارو را ندارد، این دیکتاتوری کامل وحشیانه بوده و این مخالف منافع ملی است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال آن بوده که کشور مستقل آبرومند ایران را که مزاحم منافع نامشروع این کشور است را از میدان بیرون کند، کشورهای دنیا نباید این ذلت را بپذیرند که دیگری از آن‌طرف دنیا بتواند بر منافع آن‌ها حکومت کند، به قول رئیس‌جمهور ترکیه آیا باید تمام گازی که از ایران دریافت می‌کنیم را قطع کنیم که مردم ترکیه در سرما یخ بزنند؟ بنابراین باید دست‌به‌دست هم داد و جلوی این دیکتاتوری ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه نباید کشورهای دنیا بپذیرند که دنیا قیم داشته باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیراً مردم دنیا آگاه شده و اگر این مردم دست‌به‌دست هم بدهند دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند اما اگر تنها باشند همه کار می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم ابراز کرد: مردم ما از صحنه خارج نشده و از صحنه نیز خارج نخواهند شد و در همه امور با توکل بر خداوند بر دشمنان غالب خواهد بود. باید بدانیم در چه دنیایی زندگی می کنفیم، بدانیم این دنیا، مکانی بوده که یک چنین شرایطی در آن حاکم است قراردادی بسته‌اند که یک‌طرفه از آن خارج می‌شوند در زمان جاهلیت عرب هم عرب‌ها به قراردادها احترام می‌گذاشتند، این از جاهلیت عرب هم بدتر می‌شود که یک‌طرفه از قرارداد خارج شوی.

وی تأکید کرد: برخی می‌گویند بیایید دوباره مذاکره کنیم! آیا بیاییم با یک دیکتاتور وحشی مذاکره کنیم؟ مسائلی همچون مسئله سپاه پاسداران، موشک‌ها و خروج ایران از سوریه را نوشته‌اند و می‌گویند باید به این مسائل عمل کنید، اینها یک‌مشت مسائل نامربوط غلط  و بی‌معنی است که مطرح می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان به بیان راهکار مقابله با دشمنان پرداخت و گفت: در چنین دنیایی باید قوی بشویم و هیچ راهی غیر از این نداریم، امیدواریم خداوند به همه توفیق داده و بتوانند به وظایف خود در این شرایط عمل کنیم.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان وظایف دولت در شرایط حساس کنونی تأکید کرد: دولت هم باید کاری در این گرانی روزافزون انجام دهد و سر مردم را به حضور مردم در ورزشگاه‌ها گرم نکند و به واقعیت‌ها فکر کند.

وی در پایان با اشاره به اوضاع یمن گفت: در یمن هم که مردم را ظالمانه می‌کشند، مردم یمن روزبه‌روز متحدتر می‌شوند اما هزینه‌هایی که دشمنان اسلام برای جنگ با یمن کمک می‌کنند، جای تعجب است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: