به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
افشاگری «امریکن هرالد تریبون» از بازی سازش
اذعان نشریه آمریکایی به نقش جریان سازشگر داخلی برای فراهم آوردن شرایط مذاکره مجدد با آمریکا درحالیست که هنوز تجربه تلخ برجام، پیش چشم ملت قرار دارد و نه تنها هیچ بهبودی در شرایط کشور حاصل نشده، بلکه بحران های خودساخته‌ی به وجودآمده، چالش های پیش روی نظام را دوچندان نموده است
"خیبرآنلاین" - پس از خروج آمریکا از برجام، بسیاری بر این باور بودند که دولت دونالد ترامپ برخلاف کابینه باراک اوباما، اعتقادی به مذاکره مستقیم با ایران ندارد و حداقل برای ازسرگیری گفت‌وگوها باید تا هنگامه روی کارآمدن دموکرات ها صبر پیشه نمود. با این وجود، اظهار علاقه ترامپ پس از خروج از برجام مبنی بر انعقاد توافقی جدید و بازنگری در برجام و حتی ابراز تمایل برای گفت‌وگوی رودررو با حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، نشان از آن داشت که نامبرده نیز چندان بی‎میل نیست تا نظر سازشگران داخلی را به بهانه مفاهمه جلب نموده و امتیازات نقد بیشتری را عاید کشور متبوعش کند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، همزمان با پالس های مثبت مذاکره از جانب یانکی ها اما کدخداباوران داخلی نیز بیکار ننشستند و با ارسال سیگنال های غیررسمی از جانب تحمیل کنندگان خسارت محض برجام، آمادگی خود را جهت مفاهمه مجدد با شیطان بزرگ اعلام کردند! در همین هنگام بود که اظهار نظر انقلابی و صریح امام خامنه ای مبنی بر اینکه «نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم»، آب سردی شد بر پیکره نحیف و ظریف سازشگران داخلی که بر آن بودند تا کشور را در چاه ویلی دیگر انداخته و ذلت دیپلماتیکی دیگری را برای ایرانیان به ارمغان آورند.

حال اما با تشدید فشارهای آمریکا و متحدانش ضد کشورمان، به تازگی نشریه آمریکایی «امریکن هرالد تریبیون» در مطلبی به افشاگری درخصوص تلاش یانکی ها پیرامون ترغیب سازشگران داخلی درخصوص اقناع مقامات بلندپایه نظام به مذاکره مجدد با دولت جدید ایالات متحده پرداخته است.


چشم طمع کدخدا به سازشگران ایرانی!

این نشریه طی یادداشتی ادعا کرد که می‌توان به کمک جریان طرفدار سازش در ایران، رهبری ایران را به سمت مذاکره مستقیم با آمریکا هدایت کرد. به نوشته هرالد تریبیون، در داخل ایران اگرچه اکثریت مردم با سیاست های نظام همراه هستند و تداوم سیاست مقاومت و تقویت قدرت متکی به ظرفیت‌های داخلی را عامل کلیدی تامین منافع حیاتی ایران می‌دانند اما در مقابل جریان تجدیدنظرطلب که از سال 1376 با روی کارآمدن دولت مدعی اصلاحات در شکل یک جریان قدرتمند وارد کارزار سیاسی در ایران شد، بار دیگر در سال 1392 با به قدرت رسیدن رئیس جمهور روحانی در مقابل جریان مخالف سازش، احیا شد و در 6 سال اخیر توانسته است سریالی از مذاکرات را میان ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا را شروع کند که شاخص آن مذاکراتی بود به توافقنامه برجام منتهی شد؛ توافقی که با وجود خروج ترامپ از آن ایران همچنان بر آن پایبند مانده است!

امریکن هرالد تریبون در ادامه می‌نویسد: جریان معتدل در ایران تلاش دارد در دوران روحانی سازش با جامعه جهانی را ادامه دهد و ایران را به جامعه جهانی برگرداند. اما تجربه ثابت کرده است بدون دخالت دادن آمریکا این ایده سرانجامی نخواهد داشت. از این رو است که در کنگره احزاب ملی ایران برخی چهره‌های نخبه جریان طرفدار مذاکره و سازش با آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شدند و برخی از مقامات آمریکایی نیز خواهان مذاکره مستقیم رهبری ایران با آمریکا شدند. این اشتراک تحلیلی نشان از آن دارد که می‌توان به کمک جریان طرفدار سازش در ایران، ایران را به سمت مذاکره مستقیم با آمریکا هدایت کرد. البته این موضوع زمان‌بر است و هوشمندی سیاسی می‌طلبد چون رهبری ایران در مدیریت فضای سیاسی در داخل و بیرون تاکنون  بسیار هوشمند عمل کرده است و هدایت ایشان به سوی زمین بازی کار آسانی نیست. البته فرصت استثنایی کنونی تکرار شدنی نیست.

اذعان این نشریه آمریکایی به نقش مخرب جریان سازشگر داخلی برای فراهم آوردن شرایط مذاکره مجدد با آمریکا در حالی است که هنوز تجربه تلخ و خسارت محض برجام، پیش چشم ملت قرار دارد و نه تنها نسبت به 6 سال گذشته هیچ بهبودی در شرایط ویژه کشور حاصل نشده، بلکه همینک به لطف بی تدبیری اعتدالیون سازشکار، بحران های خودساخته‌ی به وجودآمده، چالش های پیش روی نظام را دوچندان نموده است. با این همه، سخن به میان آوردن از مذاکره مجدد، در خوشبینانه ترین حالت، اگر خیانت نباشد، حماقت محض بوده و کشور را از چاله در چاهی خواهد انداخت که بیرون آمدن از آن، تنها با اراده الهی میسر خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: