به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
وزیر روحانی پاجای‎پای ولیعهد سعودی گذاشت
باز جای تقدیر دارد که وزیر بهداشت همچون محمد بن سلمان، صادقانه از تصورش درخصوص آقایی آمریکا بر جهانیان پرده برداشت، نه آنکه همچون روحانی‎نمایان از سویی آمریکا را کدخدای جهان خطاب کند و از طرف دیگر همان کدخدا را از بازی نکردن با دُم شیر انذار دهد!
"خیبرآنلاین" - همزمان با تشدید فشارهای همه جانبه آمریکا علیه ایران اسلامی، پدیدآورندگان خسارت محض برجام سیاست «یک بام و دو هوا» را در مواجهه با تحریم های شیطان بزرگ در پیش گرفته اند. درحالیکه طی روزهای اخیر حسن روحانی از «سختی‎ها را پشت سر خواهیم گذاشت» سخن می گوید و محمدجواد ظریف وعده «دوام می آوریم» می دهد، یکی از وزرای همین کابینه سخنانی شاذ و کاملاً مغایر با این 2 به زبان آورد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پرحاشیه بهداشت، در شورای اداری شهرستان تربت جام افاضه داشته است: «مدیریت کردن کشور طی ماه‌ها و سال آینده بسیار سخت است و چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا از آمریکا [کدخدا] می‌ترسد و اروپا در مقابل آمریکا اصلا عددی نیست. چین به این بزرگی می‌گوید ابتدا رییس‌جمهورمان از ترامپ خل و چل باید اجازه بگیرد تا بتوانیم با ایران همکاری کنیم. ظرفیت اقتصادی هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند با آمریکا برابری کند. دولت و تمام نظام درگیر یک جنگ اقتصادی است و اگر کسی بگوید هیچ آسیبی نمی‌بینیم دروغ می‌گوید. مگر می‌شود در جنگ و دعوا انسان آسیب نبیند؟ بنابراین ما درگیر یک جنگ هستیم و اگر به روی خودمان نمی‌آوریم، علت دیگری دارد و نمی‌خواهیم دشمن شاد شود»!


از «کدخدای» قاضی‎زاده تا «ارباب» بن‎سلمان!

سخن به میان آوردن از سروری و کدخدایی ایالات متحده بر جهان از زبان وزیر پورشه‎سوار روحانی درحالیست که تنها ساعاتی پیش از آن، رئیس دولت بنفش طی سخنانی اینگونه به شماتت عربستان سعودی پرداخت: «450 میلیارد دلار هدیه دادند و بیش از 100 میلیارد دلار اسلحه خریداری کردند تا آمریکا امنیت‌ آنها را تضمین کند در مقابل این اقدامات کسانی که آنها را تاراج کردند صراحتاً گفتند شیر گاو شیرده را می‌نوشیم و می‌بریم و اگر نباشیم شما 2 هفته امنیت نخواهید داشت. حداقل از ارباب خود بخواهید تا احترام ظاهری را حفظ کند و توهین‌های مستمر را از ارباب خود نپذیرید. شما چه نیازی به آمریکا دارید که منابع خود را به آنها هدیه می‌دهید»!

کنار هم گذاشتن اظهارنظرات متناقض فوق، این سوال را در ذهن ایجاد می کند که بالاخره موضع دولت کلیدداران در برابر ایالات متحده آمریکا چیست؟ به عبارت بهتر، اگر به تعبیر وزیر بهداشت، آمریکا تک ابر قدرت [بخوانید تنها کدخدا!] جهان امروزی است، پس چرا روحانی، سعودی را به علت پذیرش نقش رعیتی اربابان آمریکایی در منطقه شماتت می کند؟ و اگر به استناد سخنان اخیر روحانی، آمریکای رو به افول، توانایی اثرگذاری بر منطقه را ندارد، پس چگونه می شود که وزیرش تا بدین حد از آمریکا می هراسد و ترامپ را فعال مایشاء می پندارد؟!

برای پاسخ به این سوال، کافی است به سوابق رجوع کنیم. تجربه نشان داده است علیرغم اینکه مردم و حاکمیت جمهوری اسلامی [در صدر آن امام خامنه ای] همواره بر استقلال و بی نیازی کشور به هر قدرتی بالاخص یانکی های ذلیل، تاکید داشته اند اما زمامداران اجرایی، اگرچه در ظاهر ژست آمریکاستیز به خود می گیرند اما باطناً و کماکان بر ماندن در آیین کدخداپرستی اصرار می کنند.

در عین حال باز جای تقدیر دارد که وزیر بهداشت همچون محمد بن سلمان، صادقانه از تصورش درخصوص آقایی آمریکا بر جهانیان پرده برداشت و علناً باطن خویش را نمایان ساخت؛ نه آنکه همچون روحانی نمایان از سویی آمریکا را کدخدای جهان خطاب کند و از طرف دیگر همان کدخدا را از بازی نکردن با دُم شیر انذار دهد؛ یا نه آنکه ظریفانه از توانایی نظامی آمریکا ضدکشورش سخن به میان آورد و چندی بعد نسخه دوام آوردن برای مردمش در برابر تحریم های ارباب بپیچد!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
1
0
زیاده روی کردید. اینبار حرفهای قاضی زاده بد نبوده است. خوب جنگ است و در جنگ هم زد و خورد و آسیب حتمی است. به جای آنکه بگوییم خبری نخواهد شد باید مردم را به فرهنگ قناعت عادت دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: