به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
آیا «شخص اول» مسبب اوضاع کنونی است؟
اگرچه تلاش معاندین برای هجمه به عمود خیمه نظام، اقتضای طبیعتشان است اما جای تاسف دارد که هستند افرادی که از روی ناآگاهی با این موج خودساخته همراه می‌شوند و در ژست خیرخواهان دلسوز و مدعیان عدالتخواه، جایگاه ولایت را مسبب و مسئول قلمداد می‌کنند!
"خیبرآنلاین" - رصد حال و روز کشور نشان از آن دارد که متاسفانه شرایط خوبی بر جامعه ایرانی حاکم نیست. از تجمعات گاه و بیگاه کارگران و معلمان و تعطیلی دومینووار کارخانجات و واحدهای تولیدی گرفته تا تبعیض فاحش و بی عدالتی های همه جانبه در ساختار بروکراتیک و دیوان سالاری کشور، همه و همه حکایت از حساسیت اوضاع و بغرنجی موقعیت کنونی دارند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در این میان نخستین سوال این می تواند باشد که مسئولیت وضع موجود با چه فرد و کدام دستگاه است؟ طی سالیان اخیر، تلاش بسیاری از رسانه های مشترک المنافع زنجیری بر آن بوده تا با پروپاگاندای رسانه ای و با ایجاد فرافکنی، هجمه ها را از آبشخورشان دور نموده و با سلب مسئولیت از مقصران اصلی، نوک پیکان انتقادات را به سمت «شخص اول نظام» هدایت کنند.

اگرچه تلاش مزدوران و معاندان ضدانقلاب برای هجمه به عمود خیمه نظام، اقتضای طبیعتشان بوده و از پیش روشن است اما جای تاسف دارد که بسیار بوده و هستند افرادی که از روی ناآگاهی با این موج خودساخته همراه می شوند و در ژست خیرخواهان دلسوز و مدعیان عدالتخواه، جایگاه ولایت را مسبب و مسئول قلمداد می کنند! اخیراً هم دیده شد که عده ای در پوشش "مجمع عدالتخواه دانشگاه تهران" مصداق حدیث شریف امیرالمومنین(ع) حرکت می کنند که فرمود: «کلمه الحق یراد به الباطل» و رهبری نظام را مسئول پاسخگویی به مطالبات عدالتخواهانه شان می دانند و نمی دانند که خواسته یا ناخواسته، آب به آسیاب دشمنان قسم خورده انقلاب ریخته و آدرس اشتباه می دهند.


آدرس اشتباه مدعیان عدالت به سمت عمود خیمه نظام!

عدالتخواهی اگرچه مطالبه ای اساسی از بدو شکل گیری انقلاب بوده و هست اما آیا به راستی رهبری نظام باید پاسخگوی عدم تحقق تام و تمام عدل و داد در سطوح و شئون گوناگون جامعه ایرانی باشد؟ قانون اساسی و ساختار ارگانیک نظام جمهوری اسلامی به روشنی نشان می دهد که بسیاری از نهادهای دخیل در امر تحقق و اجرای عدالت و در راس آن قوه مجریه، مستقیماً به وسیله آرای مردمی انتخاب و برگزیده می شوند و ناگفته پیداست که مسئولیت توفیق یا عدم توفیق در این مقوله نیز بر گردن نهادهای انتخابی بالاخص دولت سنگینی می کند.


آدرس اشتباه مدعیان عدالت به سمت عمود خیمه نظام!

حال اگر گروه یا جریانی به شدت لیبرال و تبعیض‎گرا با آرای اکثریت جمهور، قدرت اجرایی را در دست بگیرند و بی عدالتی را به اوج برسانند، آیا می توان مسئولیت این قبیل انتخابات غلط را بر گردن فردی انداخت که خود تنها یک حق رأی دارد؟! اگرچه در مثل مناقشه نیست اما روزگار کنونی ما شباهت های بسیاری با دوران جنگ صفین دارد که عده ای با قرآن های سرنیزه ی امویان فریفته شدند و پس از اجبار ولی امرشان به تن دادن به حکمیت، از امیرمومنان(ع) خواستند از گناه نکرده ی مفاهمه با معاویه توبه کند! اینک نیز به بهانه بحق عدل و داد و مساوات، یافت می شوند مستضعفین فکری که به ناحق پاسخگویی را از فردی مطالبه می کنند که نه تنها هیچ تقصیری در رخداد شرایط فعلی ندارد، بلکه با انذارهای مکرر تلویحی و تصریحی، وظیفه خود را به شایستگی انجام داده است اما عده ای کماکان سعی دارند حضرتش را وادار به توبه از گناه نکرده بی‎عدالتی نمایند!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
1
0
اگر هم مشکلات را تقصیر دولت میخواهید بیندازید بدانید کسی که ر... را تایید صلاحیت و ا... را رد صلاحیت کرد منتصب به ... است (... و شرکا)...از کلمه تهوع آور مصلحت حرف نزنید.....چطور پیشرفت ها را مرهون ... و ... هستیم ولی در اوضاع نابسامان دولت و ... مقصرند! لعنت به ...
مدیر پایگاه موارد نقطه چین، ویرایش شدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
1
الان شرایط رهبری مانند شرایط شخص امام حسن مجتبی علیه السلام است که اهل بیت خودش هم دشمن او بودند. اتفاقا اشاره به نرمش قهرمانانه هم برای همین بود. خود رهبری کتاب صلح امام حسن علیه السلام را ترجمه کرد و نام آن را پرشکوهترین نرمش قهرمانانه تاریخ نامید.
آنها که اهل مطالعه و دقت بودند منظور رهبری از نرمش قهرمانانه نامیدن برجام را فهمیدند.
یعنی من هم شبیه امام حسن علیه السلام شده ام و همه خواص و یارانم خائن از آب درآمده اند و چاره ای جز تسلیم ندارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
1
(...) هر قدر سران حاکمیت بیشتر با هم در تضاد و درگیری باشند نیاز به رهبری و اقتدار او به عنوان یک ریش سفید و فصل الخطاب افزایش می یابد. نمونه اش اقتدار کم نظیر رهبری در دوره احمدی نژاد (...)
اما هرگاه (...) با هم متحد شوند ( مثل شرایط سالهای پایانی جنگ و شرایط فعلی از 92 تا الان) دیگر (...) حتی رهبری به اقتدار امام خمینی را مجبور به پذیرش تسلیم و سرکشیدن جام زهر می کنند.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: